Når kan jeg ta graviditetstest etter samleie mens jeg ammer?

Bruker21le

Andre møte med forumet
hei,

jeg har en gutt på 6 mnd, og begynte for 1 mnds tid siden å gi ham grøt på kvelden. i tillegg ammer jeg både dag og natt.

for litt over ei uke siden hadde jeg og samboeren sex. etter fire- fem dager fikk jeg murringer i magen og begynte å lure på om det er mulig å kjenne noe så tidlig etter samleie?

da jeg fikk forrige baby kjente jeg slike murringer rundt 8-10 dager etter samleie, og testet positivt på grav.test 2 uker etter samleiet.

jeg har enda ikke fått mensen så jeg lurer på når jeg kan ta graviditetstest?
 
hei,

jeg har en gutt på 6 mnd, og begynte for 1 mnds tid siden å gi ham grøt på kvelden. i tillegg ammer jeg både dag og natt.

for litt over ei uke siden hadde jeg og samboeren sex. etter fire- fem dager fikk jeg murringer i magen og begynte å lure på om det er mulig å kjenne noe så tidlig etter samleie?

da jeg fikk forrige baby kjente jeg slike murringer rundt 8-10 dager etter samleie, og testet positivt på grav.test 2 uker etter samleiet.

jeg har enda ikke fått mensen så jeg lurer på når jeg kan ta graviditetstest?
Hei!
Jeg forstår det slik at du ikke har fått mensen etter at du fikk gutten din for 6 måneder siden. For at du skal kunne bli gravid, må du ha hatt en eggløsning. Eggløsningen skjer normalt 14 dager før menstruasjonsstart. Hvis det har skjedd en befruktning, skulle dette tilsi at du kan ta en graviditetstest etter minimum 14 dager ettre samleie. Selv om risikoen for å bli gravid når man ammer er redusert, så kan det skje. En test vil kunne gi deg svar. Hilsen Elin
 
Back
Topp