Når kan de få egg? skalldyr?

Karoline spiser egg nå,men har ikkje fått skall dyr enda.Kommer til å vente en stund med det.
Er heller ikkje sikker på hvor gamle de må være,men trodde ikkje de kunne få det før de var året.

Amina har fått smake bittelitt på kreps og hummer, og hun reagerte ikke på det i det hele tatt.
egg har hun aldri fått, men jeg har også lurt på om jeg kan gi henne omelett og eggerøre o.l
er så ofte jeg spiser det til lunch, så da kunne jo hun også fått det..
kanskje teste en liten smak av det også..

men jeg vet ikke om det er noe anbefalinger på det jeg. kanskje man skal være litt forsiktige hvis det er allergier i familien?

HS  sa til meg at de kunne få egg når det ikke var noe allergi i familien.. Markus smakte faktisk eggerøre idag. [:)] Ellers venter jeg også med reker o.l til han er 1.

ORIGINAL: flotte

Amina har fått smake bittelitt på kreps og hummer, og hun reagerte ikke på det i det hele tatt.
egg har hun aldri fått, men jeg har også lurt på om jeg kan gi henne omelett og eggerøre o.l

men jeg vet ikke om det er noe anbefalinger på det jeg. kanskje man skal være litt forsiktige hvis det er allergier i familien?

Det er bra, vi spiser mye skalldyr og det er ingen allergier.. så da kan vi prøve litt i sauser osv. da..

Elsker eggomlett og egg ellers så da kan han snart få det da, mm..det er så nammi!!

ORIGINAL: Tinde

ORIGINAL: flotte

Det er bra, vi spiser mye skalldyr og det er ingen allergier.. så da kan vi prøve litt i sauser osv. da..

Elsker eggomlett og egg ellers så da kan han snart få det da, mm..det er så nammi!!

ja ikke sant, er så godt med litt annet enn bare standard brødskiver[:)]
da blir det testing av egg her i nærmeste fremtid.

Her har han fått omelett osv. de siste ukene, elsker det og har ikke merket noe spesielt på magen/avføringen osv.

Skalldyr har jeg ikke vurdert å gi ham egentlig, men det har kanskje vel så mye med at det ikke akkurat er høysesong nå [:)] (og hvis boka til altijd lente har noe sant i seg så er det jo like greit at vi venter også!)

Back
Topp