Ikke i bruk
Forumet er livet
Spørsmål fra en anonym bruker:
Kan babyen min på 6 mnd få leverpostei på brødbiter?
Kan babyen min på 6 mnd få leverpostei på brødbiter?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei! Jeg har latt babyen min på snart 6 mnd smake litt på brødskive med leverpostei og han er veldig begeistret for smaken. Jeg er litt engstelig for at han skal få brødbiter i halsen, hvordan er det best å servere brød til baby?
Han har to tenner og har kun fått smakeprøver på grøt, brødskive, banan, most eple og sviskemos. Av dette er det brød med leverpostei som har falt mest i smak
Når jeg har gitt han brød, så har jeg holdt han på fanget og latt han sutte/gnage på en kvart brødskive som jeg holder. Han vil gjerne holde selv, men det synes jeg er litt skummelt. Han kan ikke sitte oppreist på egen hånd. Er det lurere å bløte skiven i tynn babygrøt og gi med skje? Eller er det god tyggetrening å gi han brødskiven som den er? Han har ikke satt noe i halsen til nå, og han bløter jo egentlig skiven med spytt når jeg gir på den måten som jeg har gjort til nå.
Han har fått brød 3 dager på rad nå, de første to dagene fikk han bare noen smuler med leverpostei fra fingeren min og i går fikk han gnage i seg nesten en kvart skive. Kan jeg nå gi han så mye han klarer? Tipper det ikke blir så mye mer enn en kvart skive uansett! I grøt anbefales det jo å tilsette malt, det får jeg jo ikke gjort med brød. Bør jeg gi sviskemos samtidig for å unngå hard mage?