Når introdusere smokk?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Kine
  • Opprettet Opprettet
Vi innførte smokk når vi kom hjem fra sykehuset. Dette fordi jenta vår hadde sugebehov - ikke sulten. Hun bruker smokk for å sovne, så kaster hun den fra seg :)

Vi venter litt, men nurket er bare tre dager gammel. Men med dette sugebehovet så er det ikke tvil om at den skal i det minste introduseres.

Har prøvd, men ikke aaalltid han vil ha. Uansett ingen problemer med å få mat i seg

Var på nippet etter to tøffe netter, men nå sover hun så da er det utsatt til behovet melder seg.

Her forsøkte vi en kveld da hun virket som hun aldri ble mett, tenkte det var sugebehov. Det var fire "sutt" - fant ut at det ikke kom noe ut av den, og spyttet den rett ut.. laughing7 Måtte pent lage mer mat.

Vi gjorde det i dag, 6 dager gammel. To tøffe netter bak oss, han sutter og smatter hele tiden men vil ikke amme og ikke sove, og bare sutrer, og da det fortsatte utover dagen i dag ble valget ganske enkelt. Var litt bekymret for om det skulle gå utover amminga slik de på sykehuset "advarte mot" men det virker å gå fint. Håper på en litt roligere natt her jeg sitter i svime;)

Etter 5 dager! Hun hadde et ekstremt sugebehov. Jordmor mente det var greit siden hun hadde veldig fin sugerefleks. Har heldigvis ikke ødelagt noe! Sutten har vært gull verdt på kvelden!

Hadde tenkt å vente litt, men ble da anbefalt på sykehuset. Jordmor ga han smokk og koste seg med den fra første stund.

Prøver igjen...

Hadde tenkt å vente litt, men ble anbefalt å gi han det på sykehuset på dag 3. Jordmor ga han smokk og han koste seg med den fra første stund. Hadde gått opp i vekt og hadde god sugeteknikk.

Vår fikk smokk på sykehuset på dag 3. Tar ikke pupp, men har sugebehov. Valgte å innføre smokk for å unngå skriking på natten, da han ble helt utslitt av det. Nå får han morsmelk på flaske, smokk ved behov og er en veldig fornøyd gutt :-) hadde første natt hjemme i natt, og da sov han fra 00:30 til 07:30 :-)

Med en gang vi kom hjem etter å ha hatt han på puppen 5 timer i strekk. Han gir tydelig beskjed om det er mat og ikke bare kos han vil ha.

Ventet til hun var 2 uker. Hun er fremdeles ikke verdensmester i noen av sugeteknikkene. Jeg valgte smokk likevel, siden sutting er den eneste måten hun klarer å sovne på, enten hun er sulten eller stappmett.

Forsøkt smokk i dag. Tok den tilslutt. Det kan jo hjelpe på innsovning. Kommer ikke til å bruke den på dagtid. Redd for at jeg skal overse sult.

Ga smokk etter 2,5 uker mener jeg å huske. Hun tar heldigvis flaske, smokk og pupp :) Smokken er gull verdt når hun har magevondt (som er ofte)!

Jeg kapitulerte i dag etter to dager med lillen på puppen. Hun er ikke sulten, bare smatter og har behov for å suge på noe. Hub er fem dager gammel. ENORMT sugebehov på henne. Men jeg gråt i dusjen i dag fordi jeg følte meg helt mislykket (barselstårer anyone?! ;) ), så det var ikke helt uproblematisk for meg merker jeg.

Jeg kapitulerte i dag etter to dager med lillen på puppen. Hun er ikke sulten, bare smatter og har behov for å suge på noe. Hub er fem dager gammel. ENORMT sugebehov på henne. Men jeg gråt i dusjen i dag fordi jeg følte meg helt mislykket (barselstårer anyone?! ;) ), så det var ikke helt uproblematisk for meg merker jeg.
Been there! Hvis det er en trøst, så er du ikke alene. ;)

Her ga vi smokk første dagen, men det er fordi jeg ikke kan amme da. Med storebror ventet vi en uke eller noe sånt før vi ga smokk.

Vi kapitulerte og ga smokk etter første natta på sykehuset. Da hadde vi vært våken i nærmere 50 timer etter en drøy fødsel etter igangsetting, og en baby som ikke ville sove første døgnet. Følte enkelte jordmødre så stygt på oss, men det fikk så være. Sove måtte vi. Nå er hun 13 dager, og jeg fullammer samtidig som hun og har tatt flaske (fikk melka seint) og bruker smokk. Ingenting i veien med sugereflekser her ihvertfall :)

Back
Topp