Når/hvordan skal dere si det :D ?

Vi venter til julaften. Skal bestille kalendere med bilder av vesla her til besteforeldre og tante og onkler. Og på juli tenkte vi å skrive ett eller annet på de ;)
Vi ferierer med min familie i år, så vi ber Svigers om å åpne pakken sin med kalender på formiddagen føre vi kjører, slik at vi får se hva de sier også :D
Dattern vår skal få vite det på morgen på julaften, da skal vi fortelle at mamma har baby i magen ❤️ Kansje hun først sier det til besteforeldre og :presten får vite det i januar, jeg er 4+3 i dag :D
 
Har kun fortalt det til 2 venninner som jeg vet ikke sier det videre med mindre jeg gir beskjed om det. Dårlig erfaring fra da vi ventet førstemann og skulle si det at folk kom oss i forkjøpet og sa det selv om vi da vi ønsket å fortelle det selv.
Familie får vite det på julaften (om vi klarer å holde oss så lenge - jeg er utrolig kvalm og trøtt for tiden så kan vær moren min mistenker noe før den tid). Resten av vennegjengen blir nok på nyåret tenker jeg siden jeg er rundt 10-11 uker i julen
 
Har fortalt det til to venninner, resten får vite det på julaften. Vi skal ha både svigers og mamma her da så det passer bra. Skal få nissen til å dele ut tre pakker der det på den største står "Levert Oktober 2010", den mellomste "Levert Februar 2012", og den minste "Forventet levering Juli 2016". Blir veldig spennende å se reaksjonen dems, tror ikke noen forventer at vi skal få en til så ;) storesøsknene skal også selvsagt få vite det på julaften :)
 
Det kommer an på form og tålmodighet. Heller mest til etter jul, for da blir det litt kortere ventetid for alle;) denne gangen ser jeg for meg å bare si det rett ut. Sist var det mer skummelt. Har lyst til å fortelle det allerede men det er jo veldig tidlig.

Mange interessante ideer her:D det vanskeligste blir å fortelle det til hun som skal bli storesøster tror jeg. Tips til den samtalen?
 
Mine foreldre og søsteren min vet det, og så har jeg fortalt det til et par venninner jeg stoler 100% på. Vet ikke når sambo vil si det til sin familie, men det blir nok ikke før etter ul i uke 6 (er 5 uker nå).
Forrige svangerskap endte i SA, så vi er litt tilbakeholden med å si så mye til vi vet at det går bra. Mamma skjønte det selvfølgelig med en gang, så da nyttet det ikke å skjule det :p
 
Det kommer an på form og tålmodighet. Heller mest til etter jul, for da blir det litt kortere ventetid for alle;) denne gangen ser jeg for meg å bare si det rett ut. Sist var det mer skummelt. Har lyst til å fortelle det allerede men det er jo veldig tidlig.

Mange interessante ideer her:D det vanskeligste blir å fortelle det til hun som skal bli storesøster tror jeg. Tips til den samtalen?
Hvor gammel er hun? :) vi fikk mini til å tegne familien sin, mamma,pappa, seg og dyr også sa jeg etterpå at hun måtte tegne en baby i magen på mamma :-D
 
Jeg har det litt sånn etterhvert. De fleste vet at vi prøver siden jeg mister i sommer.

Mine foreldre vet det, broren min og syv venninner vet det allerede.
 
Vi har tenkt å si det på juleaften. Håper vi klarer å komme oss helt dit, uten at noen røper oss;) Har kjøpt bøker hvor besteforeldrene kan fylle ut info om deres egen oppvekst og liv. Tenker å skrive på kortet: Håper du vil fylle ut denne boka; så jeg kan bli bedre kjent med deg og kan fortelle dine historier videre. Ingen hast, bruk gjerne flere år. Hilsen fra barnebarn2014 og forventet julibaby 2016:Heartblue
 
Hvor gammel er hun? :) vi fikk mini til å tegne familien sin, mamma,pappa, seg og dyr også sa jeg etterpå at hun måtte tegne en baby i magen på mamma :-D
Hun er snart 3 1/2:) det var en god idé!:)
 
Jeg er så kvalm at jeg sliter veldig med å skjule det allerede, og jeg er bare 8dpo. Skal holde det hemmelig en uke til, prøve iallefall. Siden vi vil si det på en spesiell måte og jeg jobber så mye at jeg ikke har tid før etter helgen.

Skal kjøpe babysokker, pakke inn til alle foreldre (har skilte så blir tre pakker). Og legge lapp oppi til hver med bilde av meg hengende over doskålen og min mann med tommelen opp mens han tar selfie (veldig amerikansk) og så skal vi bruke det som kort og skrive "kan du passe på disse til jeg kommer i juli, bestemor/far/ annet? - Baby <Etternavn> " :)
 
Vi har ikke sagt det til noen enda, men skal si det til foreldrene våre denne uken etter tidlig ul:) Skal si det til svigerinnre og svogere når de kommer på besøk her på en førjulsfest, siste helgen i november! Tenkte å pakke inn noe avslørende i en av pakkelekene :-D
 
Mamma og mine nærmeste venninner vet :) ja, og sjefen min...siden jeg er ganske uggen på mårran, og kanskje trenger en litt senere start innimellom :)
 
Samboeren min og tre av mine beste venninner vet det :) Har lyst til og si det til alle men er bare 4+1 enda. Vet ikke helt om vi venter til uke 12-15 eller om vi venter til etter ultralyden :)
 
Back
Topp