Når/hvordan skal dere si det :D ?

Plutselig en til i magen

Betatt av forumet
Når tenker dere og si noe til venner og familie ? Vi er 5+5 idag. Jeg har allerede sagt det til bestevenninda mi og samboeren, men bare de foreløbig. Vi tenkte og prøve og holde oss til julaften men da er vi 14 Uker + på vei og det synes jeg egentlig er lenge til, men det hadde vært en så fin ting og gi bilde på julaften. VI SKAL prøve og holde oss, men etterhvert så tror jeg det kan bli vanskelig alltså. Når og hvordan tenker dere og si det :) ?
 
Jeg håper jeg kan vente til uke 10-12 med å si til familien. Søstera får vite etter samboeren.
Omverden skal få vite etter uke 12. Skal ikke annonsere offentlig, bare fortelle de nærmeste og la ryktene spre seg.
 
Varierer mellom å ville prøve å holde kjeft lengst mulig (mot uke 12) og å ville rope det ut :D hadde vært koselig bestefarsdagsgave imorgen da, å fortelle det til besteforeldrene. Men 6+3 er litt tidlig, dog ikke så altfor mye tidligere enn jeg fortalte om mini#1. (uke 7ish)
 
Jeg har allerede sagt det til mamma, søsteren og venninna mi :) Mamma skjønte det i går, og jeg klarer ikke å juge xsmile8 Resten skal vi fortelle rundt juletider (hvis alt går etter planen) :happy: Hvordan vet vi ikke helt enda, men samboeren min driver og eksperimenterer med hjemmelagde vinetiketter ;) Jeg er 5 uker idag.
 
Mamma og mannen fikk vite det med det samme jeg fant det ut, og det er en god del av familien som har fått vite det allerede (fordi mamma har sladret) så jeg føler liksom at vi liksågodt kan annonsere det offentlig nå. Er bare 5+5 nå men tenker at på første ul kan vi annonsere det mer offentlig, men det blir liksom ingen overraskelse når alle allerede vet det... Ville liksom annonsere det selv.
 
Vi tenkte på å legge ul bilde i julegavekortet å skrive at nurket gleder seg til og hilse på til sommeren. Eller et bilde av mine og samboerens sko og kjøpe babysko og sette ved siden av. Det er litt oppbrukt ,men samtidlig så synes jeg det er en fin måte og annonsere det på. Eller at jeg holder noe foran magen som indikerer at det er en baby der. Er 5+6 idag, kommer jo til og være ganske langt på vei til julaften faktisk. Vanskelig dette synes jeg.
 
Jeg er mellom 5+5 og 6+3. Er rundt 12-13 på julaften. Tenkte å si det på selve julaften. Skal på julemiddag den 20 des, og håper jeg slipper å si det da. Spørs hva vi skal ha ti middag :) tenkte å gi krus i gave med tittel på :)
 
Fortalte det til en bør venninne med en gang :) mamma og pappa fikk vite det på onsdag 5+4.
Så får vi se når fler folk vil vite det. Det blir ikke no jungeltelegraf før tidligst 10 uker :)
 
Vi har fortalt det til foreldrene våre og søsken. Resten venter vi med til jul. Da er vi 13 uker :D
 
Har fortalt pappaen min og stemoren min siden de bor så langt vekke og var på ferie.. Resten av min familie får nok vite det nærmer slutten av november av den enkle grunn at vi får ønske oss baby stuff til jul haha mens samboer sin familie får vite det til jul siden de bor langt vekke og vi skal feire jul der :)
 
Ingen andre enn oss to som vet noe her enda, er 6+4 :) Forteller ingenting før jeg har vært på tidlig ul 30.nov, ds er jeg 10 uker. Svigers får vite det på julaften, og mine foreldre og søsken får vite det litt før siden de reiser til utlandet hele jula. Er da rundt 12-13 uker
 
Vi holder det for oss selv til julaften, da er vi 12uker og har vært på tidlig ultralyd og får vite om alt er bra☺
 
Har bestilt termos hvor det står storebror på fra memini! Skal pakke den inn og legge den under juletreet :) mini er så liten at han ikke skjønner det ennå, så blir spennende å se om resten av familien som er her reagerer :) de vi ikke er sammen med på julaften, får vite det i romjulen
 
Her vet noen det allerede, hadde planer om å holde meg til julekvelden jeg også, men klarte ikke :p Tenkte som så at julekvelden er så hyggelig uansett så da spriter jeg heller opp en vanlig dag og forteller det. Men har ikke bestemt meg hvordan enda :)
 
Nærmeste familie og nærmeste venner vet det allerede :) jobben vet det på mandag fordi jeg må bytte avdeling pga graviditeten. Så ikke lett å holde ting hemmelig her ikke ;)
 
Har ville mannen fortelle det til svigermor så fort som mulig, og så vet 2 venninner det, ellers så må resten belage seg på å vente en stund til :) I allefall til desember :)
 
Jeg skal på Londontur med svigermor, så må nok forteller det til henne og svigerfar før vi drar, sånn ca uke 10. Har jo lyst til å shoppe litt babygreier:) Har ikke helt bestemt oss for når alle de andre skal få vite det enda, men blir nok i rundt juletider:)
 
Har sagt det til: 3 venninner, svigers, mamma og ene søstra mi. Vil rope det til alle, men skal nok holde meg ei stund til ;)
 
Har sagt det til de fire av mine venninner, samt samboeren da.
Planen vår er å gjøre det litt i sammen med julegaven i forhold til familien, på begge sider. :)
Eventuelt et lite ultralydbilde, også tenkte jeg å gi en kopp til min far, som det står bestefar på. Da det er første barnebarnet :)
 
Back
Topp