Når har jeg termin???

Cilen

Flørter med forumet
Jeg Kommer stille og beskjeden inn dette forumet siden jeg er gravid og etter egne beregninger har termin i slutten av august (21.8).. Men nå kommer spørsmålet hva slags termin vil legen min gi meg?

Første dag i siste mens var 27.10 og jeg har normalt sett 32 dagers sykluser med en og annen sjelden gang lengre syklus...

Jeg kjenner kroppen så godt at jeg testet ikke for eggløsning tidligere i syklusen pga null symptomer, men når symptomene kom fikk jeg positiv eltest 23-25november, og fikk et pluss på clearblue 6.12...

Jeg tror jeg er ca 5 uker på vei, men ved å ta utgangspunkt i mens blir jo alt feil.... Tanker rundt dette??

Når jeg bruker terminkalkulatoren her på BV og legger inn datoen din og sykluslengde kommer dette opp:
Gratulerer! Din termindato er 8. august 2015 og du er 6 uker og 6 dager gravid! :)
Altså, de eltestene du tok som ble positiv 23-25 november var kanskje positiv fordi du var gravid?
Hvis ikke må du hatt en veldig lang syklus? o_O

Når jeg bruker terminkalkulatoren her på BV og legger inn datoen din og sykluslengde kommer dette opp:
Gratulerer! Din termindato er 8. august 2015 og du er 6 uker og 6 dager gravid! :)
Altså, de eltestene du tok som ble positiv 23-25 november var kanskje positiv fordi du var gravid?
Hvis ikke må du hatt en veldig lang syklus? o_O
Jeg hadde første dag siste mens 5 dager før deg og jeg er 8+0 nå over midnatt :)

Jeg Kommer stille og beskjeden inn dette forumet siden jeg er gravid og etter egne beregninger har termin i slutten av august (21.8).. Men nå kommer spørsmålet hva slags termin vil legen min gi meg?

Første dag i siste mens var 27.10 og jeg har normalt sett 32 dagers sykluser med en og annen sjelden gang lengre syklus...

Jeg kjenner kroppen så godt at jeg testet ikke for eggløsning tidligere i syklusen pga null symptomer, men når symptomene kom fikk jeg positiv eltest 23-25november, og fikk et pluss på clearblue 6.12...

Jeg tror jeg er ca 5 uker på vei, men ved å ta utgangspunkt i mens blir jo alt feil.... Tanker rundt dette??

Å ta utgangspunkt i mens blir feil ja. Særlig når du vet når el var. Men legene er dumt standhaftige her, de notererer første dag i sist mens og tar utgangspunkt i det, UANSETT hva du sier.

Jeg var i samme situasjon sist jeg var gravid (og er det nå også forsåvidt). Jeg har lange sykluser men jeg vet når el var. Den gangen hadde jeg 65 dagers syklus og hadde el på dag 50. Den terminen jeg fikk satt etter legebesøk var dermed 4-5 uker mer en jeg visste jeg var. Uansett hva jeg sa til legen min, han går ut fra første dag i sist mens samme hva. Terminen justeres på ordinær ul og da får du riktig. Inntil videre kan du beregne terminen ut fra eggløsningsdato på terminkalkulatoren her.

Jeg skjønner ikke hvorfor legen ikke vil høre på de som kjenner kroppen sin? Høres sykt ut... Det samme skjedde sist graviditet, men da oppga jeg el til legen og ikke mens...

Kanskje det er en idé igjen? Evt be om tidlig ul for å fastsette en termin pga usikker syklus...

Det er jo langt fra alle som passer inn i den 28 dagers teorien som hjulet til legen tar utgangspunkt i...

Jeg skjønner ikke hvorfor legen ikke vil høre på de som kjenner kroppen sin? Høres sykt ut... Det samme skjedde sist graviditet, men da oppga jeg el til legen og ikke mens...

Kanskje det er en idé igjen? Evt be om tidlig ul for å fastsette en termin pga usikker syklus...

Det er jo langt fra alle som passer inn i den 28 dagers teorien som hjulet til legen tar utgangspunkt i...

Nei det er helt tullete. Min lege ville ikke høre på fornuft i hvert fall. Og da blir jo hele rekka feil, jeg fikk ordinær ul tidligere enn jeg egentlig skulle ha, og måtte ha en til for den skal tas innenfor et visst antall uker. Ikke at jeg klager på en ekstra ul da.. ;) Men det er jo unødvendig bruk av ressurser!

Denne gangen kommer jeg i hvert fall til å stå på mitt. Og hvis han prøver seg med å telle ut fra 28 dagers syklus og sist mens, skal han får høre det. Jeg hadde nemlig spiral da så det er jo ikke MULIG engang at jeg skal ha blitt gravid i den perioden.

Tidlig ul kan det jo hende du kan spørre om! Spørs om du får, det er jo ikke så stor forskjell på om du er 6 eller 8 uker på vei. Helt nøyaktig kan man jo ikke vite. Jeg var 7 uker da jeg var hos legen forrige svangerskap og fikk liksom beskjed om at jeg var 12, ut fra mens.. :confused:

Gratulerer så mye!:) Jeg bruker også BV sin kalkulator og går utifra eggløsningsdagen pga at jeg vet dagen omtrent akkurat og jeg har lengre sykluser som varierer. Skal på tidlig ul før legetime denne gangen da, regner med jeg har regnet ut rett termin:) Lykke til!

Jeg hadde første mensdag 28.okt og fikk positiv EL-test dagen før jeg testet positivt på graviditetstesten, så den har tydeligvis ikke slått ut på EL og slo ut på graviditet istedet.... Pleier å merke EL, men gjorde ikke det denne gangen(testet dog hver dag fra dag 11 uansett).

Så kan jo være EL-utslaget var positiv gravid hos deg også, tok du noen tester før den 6.des?

Back
Topp