Når har du neste jordmortime?

Ulvehungeren

Forelsket i forumet
FebbisBebbis2021 ❄️
Jeg hadde i uke 8 og neste er i uke 24. Mener jeg var der tidligere sist. Jeg var der i hvert fall før OUL. Er dette normalen nå? Eller er det bare meg? :)

Jeg var i uke 10 og skal nå tilbake nå på mandag (16+3). Skal også takke ja til hjelp ift ernæring da jeg ikke bør legge på meg for mye pga overvekt, så jeg tror kanskje jeg får ekstra oppfølgning pga det?

Jeg var i uke 9 og i uke 14, så skal jeg på oul om 1 mnd, så jordmor etter det. Får snart timekort for hele svangerskapet av jordmor.

Hadde første time nå på onsdag(14+5) hos lege, neste hos jordmor 18+4 også hos lege igjen 4/5 uker etter det.

Jeg hadde i uke 8 og neste er i uke 24. Mener jeg var der tidligere sist. Jeg var der i hvert fall før OUL. Er dette normalen nå? Eller er det bare meg? :)
Helt vanlig :) Sånn er det her :

Vedlegg

• 96803308-390E-45E2-B58E-722B624CF518.jpeg
    96803308-390E-45E2-B58E-722B624CF518.jpeg
    48,4 KB · Visninger: 48
Jeg var til lege ca 14 uker, oul 20+2, og har time til jordmor på onsdag. Er da 24+6.
Det er standard svangerskapsoppfølging fra helsedirektoratet

Var der i uke 7 og uke 13, skal tilbake i uke 24 :-)om jeg skulle trenge en time før det var det bare å plinge på så skulle jeg få komme før :)

Helt vanlig her i Bergen. Var hos lege i uke 12 og tok blodprøver osv, informerte helsestasjonen om dette når jeg kontaktet dem. Fikk innkallelse til time hos jordmor 15+2 for å etablere kontakt, treffes og få info. Og levere urinprøve og ta blodtrykk. Neste kontroll er i uke 24. Deretter er det hyppigere kontroller.

Det kommer nok an på kapasiteten i kommunen, og når man tok kontakt. Jeg tok ikke kontakt med verken HS eller lege før i uke 11, da jeg ikke så noe poeng i å iverksette det før jeg visste at ting var greit. Ville forbi de mest sårbare ukene først. Jordmor var tydelig på at jeg bare måtte si ifra hvis jeg ønsket/hadde behov for ekstra timer. Men er standard å ikke ha igjen før i uke 24☺️

Var i uke 12 og skal inn til jordmor igjen i uke 20. OUL er i uke 18:)

Det er veldig vanlig, men noen steder tilbyr de ekstra kontroller. Jeg var i uke 6, 16 og skal igjen i uke 24 (oul i uke 19 i mellomtiden).

Jeg skal til jordmor på onsdag. Da er jeg 14+6. Blir første kontroll hos jordmor og muligens siste... Kommunen har egentlig ikke tilbud om jordmor pr d.d.

Helt vanlig med kun 1-2 avtaler før OUL. Og etter OUL er uke 24 neste.

jeg får ekstra oppfølging pga flere spontanaborter. hadde derfor lege i uke 5, UL uke 6, lege uke 7, UL uke 8, lege uke 12 og til uken (uke 16) og første jordmortime også denne uken (uke 16).
Regner med at neste time hos jordmor ikke blir før uke 24, men har nok en legetime rundt OUL

Jeg var der første gang i uke 14 og skal neste gang to uker etter oul. Så det blir vel uke 20/21.

Har ikke jordmor i kommunen... Går til lege da. Men pga. tett oppfølging i svangerskap, så blir jeg kobla på sykehuset fra OUL. Har en veldig dyktig lege heldigvis.

Jeg hadde første time i uke 12 og neste time i uke 17, pleier å f å time en gsng i måneden der jeg bor :-)

Back
Topp