Når har dere visst dere er gravid?

Tripptrapptresko

April 2011 August 2012 Desember 2013
Hvor tidlig har dere skjønt at det?

Noen her som har merket/kjent/bare visst at dere var gravid allerede de første dagene etter eggløsning?

Jeg har en gnagende magefølelse av at jeg er gravid... :nailbiting:
Vi har 3 tette barn fra før hvor to av dem har blitt til med prevensjon, og er redd for at jeg er gravid med et fjerde barn, i så fall også denne gang med prevensjon!

I følge syklusen min var EL rundt 8.-9. januar så det er for tidlig å teste, men liker ikke denne magefølelsen...

Skjønte det ganske tidlig med minsten, ca 6dpo. Testet positivt på dag 9.

Lykke til!

Visste det 3dpo. Men det pga vi var på julebord og dagen etter var jeg skikkelig dårlig og det har kun skjedd en gang før, og da var jeg også gravid :)

"Visste" det 8 dpo, men trodde på tidspunktet jeg var 3 dpo...EL var visst en uke tidligere enn testene tilsa:p

Last edited:
Med nr 3 merket jeg det på kroppen før pos test :p men trodde jeg innbilte meg det siden testen var neg.. Men to uker etterpå var den pos. Var da 4 uker på vei. Var på ul i uke 5 og uke 6.

Første gangen merket jeg det 3-5 dpo tror jeg. Fryktelig ømme bryst og svimmel. Andre gang merket jeg det vel egentlig ca. Samtidig, men gikk ikke opp for meg at det var graviditet med en gang pga. At symptomene var helt annerledes. Da hadde jeg ekstreme menssmerter i ryggen.

Last edited:
Kjente stikking i livmora fra ca 1uke etter el. Kjente bare at dette ikke var som det pleide. Fikk til slutt positiv test :-P

Hadde ingen tegn og visste derfor heller ikke noe før jeg testa meg. Hadde brukt EL-tester, så håpet var der helt fra den så GO :P

Magefølelsen sa det. Testen bare bekrefta det jeg allerede mistenkte. :)

Jeg visste det dagen etter sex på eggeløsning takket være stikkninger.
Denne gangen mistenkte jeg det, men stikkningene var ikke like markante, så jeg var usikker frem til ca 4 dager etter sex.
Begge gangene stemte da :)
Men så får jeg ofte høre at "ja, du lytter jo så bra til kroppen din at jeg tviler ikke, du er veldig flink til det!"

Jeg forstod det ganske tidlig ved at jeg fikk ømme bryster, murringer og en sterk følelse på at jeg var gravid. Sånn var det begge gangene :) Fikk positive tester rundt uke 5 med begge to :)

Jeg hadde det på følelsen alle gangene jeg har fått positiv test. Grunnen første gang var at jeg var så trøtt at jeg nesten ikke klarte å kjøre hjem fra jobb. Var kanskje 5-6 uker på vei da, for hadde ikke testet (trodde absolutt ikke det skulle klaffe på første).
Fjerde gang (med nr to) husker jeg at jeg fløy i taket på mannen for svært liten grunn. Det må ha vært noen dager etter el, så da skjønte jeg det. Fikk bekreftelse noen dager etter.

Jeg bare "visste" det. Første symtom var ekstra sulten bare noen få dager etter el. Det varte bare i 2-3 dager også. Alle tre gangene stusset jeg over at jeg var sulten rett etter jeg hadde spist og måtte stå opp å spise når jeg hadde lagt meg for kvelden.

Jeg skjønte det 4 dager før ikm. Da var jeg 8 dpo. Jeg var i så dårlig form, bare på en diffus og annerledes måte. Så innerst inne "visste" jeg det på en helt annen måte enn når jeg trodde det..

Back
Topp