Når har dere tenkt å dele graviditeten med familien?

Lurepus

Gift med forumet
VIP
Himmelbarn
Desemberskattene 2014
Desemberskatter 2016
Januar 2017
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Fikk positiv test i dag og er allerede utålmodig etter å fortelle det :p Når har dere tenkt å fortelle? Og hvordan vil dere dele nyheten med de nærmeste? :)
 
Har allerede blitt delt :) veldig vanskelig å holde inne og etter å ha sett hjertet på ul så er det ENDA vanskeligere å holde inne :p
 
Det har liksom ikke helt gått opp for meg enda, så føles så rart å fortelle det. Samtidig tror jeg det blir mer virkelig for meg når vi gjør det.
Regner med at vi gjør det i begynnelsen av mai. Har bestilt/lagd t-skjorte til jr som det står: jeg skal bli storebror. Med bilde av en nisse baby under.
Så har bare tenkt til å se hvor lang tid besteforeldrene bruker på å lese teksten.
Sist fikk svigermor en digital test hvor det stod 3-4 (eller no sånt...) i bursdagsgave. Hun skjønte ikke hva det var, trodde først det var en lighter. Selv når hun leste teksten gikk det ikke opp et lys. :)
Denne gangen skal vi prøve filme det! :)
 
Søstra til mannen min e den eneste som vet det enda, ho fikk vite det samme dagen som e fikk positiv, ho å mannen min e veldig nær. Har litt vond følelse rundt å fortelle det til foreldrene mine siden dei ikke akkurat kommer til å hoppe i taket, så kommer til å vente minst til etter 12 uke med å fortelle dei (ikkje nokke problem når dei bor langt unna). Sist gang ringte vi til dei nærmeste å fortalte det (har ikkje så mange som bor nært), åsså sendte vi ut ul bilde etter ordinær ul. Gjorde graviditeten heilt offentlig på facebook etter ul.
 
Tenkte å ta en prival ul rundt uke 12. Hvis alt er bra da, så kommer vi nok til å fortelle det.
Foreløpig er det kun mannen min og jeg som vet det :)
 
Jeg klarer ikke helt å tro at jeg er gravid, så jeg føler litt på at jeg trenger en bekreftelse fra legen på at jeg ikke drømmer om de positive testene :) Håper på å fortelle det på 17mai, men er samtidig livredd for å miste, så det er mulig vi drøyer litt til.
Lurer litt på å kjøpe bestemor/bestefar krus og servere kaffe, for jeg sliter virkelig med å si at jeg er gravid uten å begynne å hylgrine :p
 
Må vel fortelle det snart. Er i såpass dårlig form at det er vanskelig å forklare seg ;)
 
Jeg har veldig lyst å fortelle med en gang, mens samboer har mest lyst til å vente :p I og med at han jobber turnus så blir det å fortelle enten i uke 7 eller 11, og det er jo så lenge til uke 11 :p
 
Tja.. kommer nok til å si det om ikke lenge.. må bare finne ut hvordan jeg skal si det.. hehe
 
Mamma og pappa vet det alt... De andre vet jeg ikke helt når jeg skal si det til... får ta det når det falller seg naturlig.. men er ikke så big deal for meg å holde det hemmelig, har noen gode veninner som vet det alt også..
 
Deg orket ikke gå å dikte opp historier lenger.. Så her har familie og kollegaer fått vite ka som skjer :)
 
Her er der bare jeg og mannen som vet det foreløbig. Vi vil vente lengst mulig med å si noe, så får vi kose oss med hemmeligheten en stund, og så blir det ikke så lenge å vente for de andre:)
Vi kommer uansett ikke til å si noe til noen før jeg har vært hos jordmor, jeg har ingen symptomer (bortsett fra manglende mens selvfølgelig), så jeg vil få det bekreftet:) har hatt en MA før, så jeg vil være helt sikker..
 
Tenkte å fortelle det i uke 11 eller12:)
Kanskje jeg forteller det litt tidligere til mamma,men venter litt..ganske redd for å miste igjen,kanskje etter uke 9 en gang? Vi får se:)
 
Mamma og pappa vet det, i og med at jeg er såpass ung ringte jeg dem først. Vil vente så lenge som mulig, men skal hjem rundt uke 12, og har begynt å få mage allerede, så da blir det bare å fortelle da :)
 
vi bor et stykke unna mesteparten av familien, men skal besøke foreldrene mine helga rundt kristi himmelfartsdag, så da får de vite det :) Da er vi ca 6-7-8 uker på vei (for seint til å begynne å regne på det nå.. heh) Nettopp bestilt t-skjorte med "Storebror ordner opp" som Mini skal ha på seg når vi kommer, så får vi se hvor lang tid det tar før de registrerer det! Svigers blir det vel sannsynligvis mannen som forteller når han reiser oppover med Mini til helga :)
 
Mamma, pappa og brødrene mine fikk vite det forrige helg. Da hadde sønnen vår på seg en body der det sto:

Inni mammas mage
ligger en liten gave
jeg skal bli
STOREBROR

Han hadde en jakke over når vi kom, og det tok litt tid før vi tok den av, men mens vi kledde av han klarte begge å lese mens vi tok den av, og de ble begge kjempe glad :)


Svigers fortalte vi ett par dager etter, da var lillegutt sovnet da de kom på besøk, så da fikk vi sagt det i en setning at da blir det 2 små denne julen (søsteren til mannen skal ha nå i juli) og de tok den ganske kjapt ;)
 
Vi har ikke bestemt når vi skal si det enda :) Jeg har lyst til å si det til alle nå, men tror vi venter litt til :) Skal på ul når jeg er 7+4 så om alt er bra da, så spørs det om jeg klarer å ikke si noe :p
 
Både familie og kolleger vet det nå, jeg klarte ikke å holde det skjult lenger. Om det verste skulle skje og jeg skulle miste, så synes jeg det er greit at de jeg omgåes daglig vet hvorfor jeg er lei meg.
 
vi kommer nok til å vente til 12 ukers grensa, kjenner jeg trenger den tida selv rett og slett, for er liksom så uvirkelig ennå, og er litt deilig å ha det litt for meg selv akkurat nå :)
men mine to nærmeste venninner fortalte jeg det til med en gang, men de er jo noe for seg selv ;) :) jeg trenger at de vet det :)
så resten av verden får vente litt til ;)
 
har nå fortalt det til søstra mi, mora mi, familien til typen, og bachelorgruppa på skolen (litt greit at de er klar over at jeg kan bli litt hissig og uggen :p)
 
Back
Topp