Når har dere første svangerskapskontroll?

Har første kontroll hos jordmor neste tirsdag, og da er jeg akkurat 8 uker :-)

Tenker jeg bestiller første kontroll til rundt uke 12, men tenkte også å bestille tidlig ul til uke 10 ca.

Skal dere gå til kun jordmor eller lege, eller begge deler?

Jeg skal på sykehuset på en eller annen kontroll 14 sept. Skjønte ikke helt hva det var for. Men sikkert pga sykdomen min. :)

Satser på legetime i uke 12. Skal på tidlig UL på onsdag (uke 7+1). Hvis alt ser greit ut bestiller jeg legetime etter det. Forrige svangerskap hadde jeg de fleste kontrollene hos jordmor. Håper på det denne gangen også, men vet de prioriterer førstegangsfødende dersom det er stor pågang.

Første legetime blir 10.august :) Da er jeg ca 10 uker på vei. Det er egentlig litt tidlig, men passet bra siden jeg starter på jobb 12.august :) Snakket med de på legekontoret, og de sa at jeg bare kunne komme tilbake for å ta blodprøvene mellom uke 12 og 14 :) Gleder meg! Sambo blir også med ;) Det er første gang, så vi har en del spørsmål til legen også, da er det fint å være to!

Tror jordmor skulle ringe meg når hun er tilbake fra ferie. Om ikke gynekologen på sykehuset kan skaffe meg time hos henne på sykehuset, siden hun jobber der også.

Skal til legen 31. august, da er jeg presis uke 12. Var liten grunn til å komme før når jeg ellers er frisk og fin var beskjeden

Fick min timme i dag :) ska på första kontroll den 14 aug. Då är jag i slutet av vecka 12 :D

Back
Topp