Når har dere første svangerskapskontroll?

Usikker - men har hørt at det er vanligest å ha i uke 10-12, tenkte bestille hos jordmor til uke 12 selv :-)

Jeg tenkte å bestille til uke 8, har mye jeg vil ja svar på å slikt, siden jeg reiser utenlands uke 9. Men fikk besked om att det ikke tok blodprøver og slikt før nermere uke 12. :-) så tenkte derfor å bestille time hos jordmor uke 8 og lege uke 12 ;-)

blodprøvene skal tas mellom 10-15 uker derfor er det greiest å ha første time da synes jeg, har selv i uke 10+3 :) får jo ikke gjordt stort mye så tidlig heller,er mye papirer som skal fylles ut, litt tidlig å søke fødeplass i uke 6. nå jobber jeg hos legen .. med mange leger... alle mener det er lite poeng å komme før den tid.. mange sier de vil komme å sjekke...javel vi har samme test på legeekontoret som vi får kjøpt på apoteket..selvfølgelig annerledes for de som trenger ekstra oppfølgning.

Forrige gang hadde jeg time ganske tidlig. Uke 6 tror jeg. Tok alt av blodprøver osv da.

Usikker denne gangen. Men får vel ringe legen denne uka da.

Jeg var i uke 6.

Jeg var i uke 7, pga jeg må bruke nesespray etter en operasjon for tette bihuler, og sto at jeg måtte rådføre meg med Lege om nesesprayen, må tilbake i uke 12 og ta blodprøver:) har alt fått time til ord.ul 28 september:)

Jeg har fått time 24 August, men kunne velge når jeg ville ha timen selv. Jeg er 5+2 i dag å kunne ha fått denne uka om jeg ville.

Jeg hadde i uke 9 sist.
Blir uke 11-12 denne gangen pga ferieavvikling hos jordmor. Men følges allerede opp av lege ettersom jeg har stoffskiftesykdom, så har tatt ett sett med blodprøver, og skal ta ett nytt igjen om noen uker.
Syntes ingenting er for tidlig, spesielt om man er førstegangs har man gjerne mange spørsmål e.l, pg det kan være veldig godt å komme til jordmor tidlig da :-)

Vet ikke, men skal til hyppig blodtrykksmåling da jeg har hatt høyt før. Første er om to uker, da er jeg 6+3.

Ca uke 12, ingen vits i å ha kontroll før med mindre det er noe spesielt med helsetilstanden.
Jeg skal ha i uke 12+3.

Jeg har allerede vært inne. Da jeg skal ha litt ekstra oppfølging.Men ikke noe vits før uke 12 tror jeg, da de "vanlige" prøvene blir tatt.

Jeg var i dag pga sykemelding pga kvalmen, og da måtte jeg levere urinprøve fordi de må bekrefte graviditeten. Men hun sa at de helst vil vente med blodprøver og sånt til uke 10-12, hvis det var greit for meg. Skal ha oppfølging av gyn/jordmor på sykehuset om to uker pga konisering.

Jeg hadde i uke 6, fordi jeg trengte en samtale pga hendelser rundt sist fødsel. Skal tilbake i begynnelsen av august. Da er jeg vel i uke 9-10 greier ikke helt å holde styringa :p

Jeg var i uke 7, pga jeg må bruke nesespray etter en operasjon for tette bihuler, og sto at jeg måtte rådføre meg med Lege om nesesprayen, må tilbake i uke 12 og ta blodprøver:) har alt fått time til ord.ul 28 september:)
Så gøy å ha fått en dato å forholde seg til:) når har du termin ?

Back
Topp