Jeg var på mandag for å ta hCG pga. spotting rundt ikm og for å be om tidlig ul. Jeg måtte betale for legetimen? Er det vanlig?
Mener alt som er svangerskapsrelatert er gratis.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Jeg var på mandag for å ta hCG pga. spotting rundt ikm og for å be om tidlig ul. Jeg måtte betale for legetimen? Er det vanlig?
Det trodde jeg også. Har ikke betalt noe for dette ved tidligere svangerskap, men nå har jeg fått en ny vikar for fastlegen min som er ute i svangerskapspermisjon. Det virket på legekontoret som at det kun var de anbefalte svangerskapskontrollene til helsedirektoratet som var gratis!? Synes det var rart.. Andre erfaringer med å måtte betale eller ikke dersom man søker legehjelp grunnet svangerskapet før første svangerskapskontroll i uke 8-12?Mener alt som er svangerskapsrelatert er gratis.
Det trodde jeg også. Har ikke betalt noe for dette ved tidligere svangerskap, men nå har jeg fått en ny vikar for fastlegen min som er ute i svangerskapspermisjon. Det virket på legekontoret som at det kun var de anbefalte svangerskapskontrollene til helsedirektoratet som var gratis!? Synes det var rart.. Andre erfaringer med å måtte betale eller ikke dersom man søker legehjelp grunnet svangerskapet før første svangerskapskontroll i uke 8-12?
De ville ha meg til å betale og, da sa jeg at alt i svangerskapet er vel gratis? Så svarte hu kontordame: åh, er du gravid? Nei, da skal du ikke betale! Så det kan jo hende at kontordama bare ikke hadde fått det med seg hos deg og?!Jeg var på mandag for å ta hCG pga. spotting rundt ikm og for å be om tidlig ul. Jeg måtte betale for legetimen? Er det vanlig?
Jeg var innom legen på torsdag for å ta urinprøve og blodprøve. Da fikk jeg beskjed om at er man gravid, så er det gratis å gå til lege. Rart du måtte betale..Mener alt som er svangerskapsrelatert er gratis.
Jeg sa jeg var gravid til en sykepleier som var der når jeg så jeg måtte betale på automaten. Hun mente at det kanskje var en feil, eller at jeg måtte betale siden graviditeten ikke var bevist enda, da jeg ikke hadde tatt urinprøve, men kun hCG. Hun sa hun skulle ordne det for meg med legen. Men da jeg var tilbake tre dager etter for å ta ny hCG spurte jeg kontordama hva som hadde skjedd med regningen. Fikk vite at det var sendt faktura hjem til meg med et fakturagebyr på 56 kr i tillegg! Da spurte kontordama "visste du at du var gravid da du hadde timen", og jeg svarte at ja, det var jo derfor jeg hadde bestilt meg time.. Nei, da visste hun ikke sa hun. Og mente at det kanskje det var fordi jeg kun var i uke 6, og at det kun var basisomsorgen, altså en svangerskapskontroll mellom uke 8-12 som var gratis. Dårlig synes jeg! Måtte betale for den andre hCG prøven også..De ville ha meg til å betale og, da sa jeg at alt i svangerskapet er vel gratis? Så svarte hu kontordame: åh, er du gravid? Nei, da skal du ikke betale! Så det kan jo hende at kontordama bare ikke hadde fått det med seg hos deg og?!
De ville ha meg til å betale og, da sa jeg at alt i svangerskapet er vel gratis? Så svarte hu kontordame: åh, er du gravid? Nei, da skal du ikke betale! Så det kan jo hende at kontordama bare ikke hadde fått det med seg hos deg og?!
Hmm.. det høres ikke riktig ut!!Jeg sa jeg var gravid til en sykepleier som var der når jeg så jeg måtte betale på automaten. Hun mente at det kanskje var en feil, eller at jeg måtte betale siden graviditeten ikke var bevist enda, da jeg ikke hadde tatt urinprøve, men kun hCG. Hun sa hun skulle ordne det for meg med legen. Men da jeg var tilbake tre dager etter for å ta ny hCG spurte jeg kontordama hva som hadde skjedd med regningen. Fikk vite at det var sendt faktura hjem til meg med et fakturagebyr på 56 kr i tillegg! Da spurte kontordama "visste du at du var gravid da du hadde timen", og jeg svarte at ja, det var jo derfor jeg hadde bestilt meg time.. Nei, da visste hun ikke sa hun. Og mente at det kanskje det var fordi jeg kun var i uke 6, og at det kun var basisomsorgen, altså en svangerskapskontroll mellom uke 8-12 som var gratis. Dårlig synes jeg! Måtte betale for den andre hCG prøven også..