Når hadde dere første lege/jmtime?

Håper feberen ryker og reiser kjapt så du er frisk og rask til legetime :D
Takk! Håper denne babyen er hardfør, for kroppen min har vært syk med oppkast og høy feber i 3 uker nå :bored:

Last edited:
  • Omsorg
Reactions: Tia
Har en time hos legen den 30., så slår det sammen med en kontrolltime også :) Hadde det ikke vært for det, så hadde det ikke blitt før i midten av desember.

hadde første i dag 5+2, men det var egentlig ikke planlagt, mer som oppfølging etter ivf forsøk :joyful:

Har første 6. desember! For min del er det ikke noe spesielt annet enn rutinekontroller som gjelder. Gleder meg til tredje trimester!

Legetime 7/12 for blodprøver og henvisning til ultralyd. Har ikke kontaktet jordmor enda, sist svangerskap fikk jeg time der først i uke 24.

Var til legen når jeg var 6+1, ble så han kombinerte det når jeg først var innom. Jormortime når jeg er 11+0 også ultralyd når jeg er 13+0. Så da blir det ultralyd i mellomjula her

Var til legen når jeg var 6+1, ble så han kombinerte det når jeg først var innom. Jormortime når jeg er 11+0 også ultralyd når jeg er 13+0. Så da blir det ultralyd i mellomjula her
Koselig med ultralyd i romjulen :Heartred Skal på ultralyd selv 2. juledag, veldig stas:love017

Siden jeg mistet uke 6/7 Sist, tørr jeg ikke ring jm før ihvertfall uke 8..

Siden jeg mistet uke 6/7 Sist, tørr jeg ikke ring jm før ihvertfall uke 8..
Jeg er så glad for at det ikke bare er meg som tenker sånn!
Mistet rett før uke 5 sist, så da ville jeg vente til det før jeg ringte, så dagen jeg hadde tenkt å ringe begynte jeg å spotte så da ville jeg vente litt til.

Bestilte meg legetime nå i uke 7, men det er for å sjekke jern da jeg i utg punktet sliter med jernmangel. Kommer nok til å nevne at jeg er gravid da men vet ikke om legen gjør noe med det.. har ikke fastlege..

Problemet hos meg er at jeg har aldri sett legen. Hver gang jeg bestiller timen blir det avbestilt halv time før avtalt tid på grunn av sykdom. Jeg var helt forbana og har krevet å snakke med en legen fordi jeg er risikopasient! Heldigvis tok de meg i mot i uke 8. og fikk da time i sykehuset i uke 12 (ultralyd?) . Hvis jeg hadde ikke krevet dette tror jeg at jeg har ikke kommet til legen/ultralyd dette året. :mad:

Problemet hos meg er at jeg har aldri sett legen. Hver gang jeg bestiller timen blir det avbestilt halv time før avtalt tid på grunn av sykdom. Jeg var helt forbana og har krevet å snakke med en legen fordi jeg er risikopasient! Heldigvis tok de meg i mot i uke 8. og fikk da time i sykehuset i uke 12 (ultralyd?) . Hvis jeg hadde ikke krevet dette tror jeg at jeg har ikke kommet til legen/ultralyd dette året. :mad:
Litt samme her. Står på "vikarlista" og det virker som de ikke vil ha inn noen der med mindre man er døden nær :banghead:

Er i uke 8 nå og skal til første time hos jordmor på ondag 29.11 men håper jeg får time til tidlig ultralyd før jul, det er sikkert litt urealistisk. Men er borte hele jula. Vet dere om tidlig ultralyd utføres på magen eller innvendig?

Er i uke 8 nå og skal til første time hos jordmor på ondag 29.11 men håper jeg får time til tidlig ultralyd før jul, det er sikkert litt urealistisk. Men er borte hele jula. Vet dere om tidlig ultralyd utføres på magen eller innvendig?

Offentlig er det på magen ja, privat er det nok forskjellig fra plass til plass :love2

Jeg vet at man burde ta kontakt med legen med en gang man får positiv test..
Men sist jeg gjorde det så mistet vi før jeg i det hele tatt kom meg på første time.. er det ok å vente?
Jeg får jo litt oppfølging fra venninna mi som er gynekolog, men bør jeg likevel kontakte lege/jordmor allerede nå?
Jeg skal ta ny blodprøve i morgen og får jo da litt mer svar på om ting ser ok ut.. så vurderer å vente til etter det.
Jeg bestilte tidlig med engang jeg fikk bekreftet at jeg var gravid (tok blodprøve hos lege i tillegg til graviditetstest). Men er jo greit at man gjør det tidlig slik at man kan "bestille" fødeplass. Jeg skulle sette dato for tidlig ultralyd men kunne ikke det sa jeg ikke har fått fødeplass enda...

Jeg bestilte tidlig med engang jeg fikk bekreftet at jeg var gravid (tok blodprøve hos lege i tillegg til graviditetstest). Men er jo greit at man gjør det tidlig slik at man kan "bestille" fødeplass. Jeg skulle sette dato for tidlig ultralyd men kunne ikke det sa jeg ikke har fått fødeplass enda...
Vel, vi har bare ett sykehus her, så er liksom ikke så mye å søke om.. det med ultralyd kan jeg skjønne at er en god grunn til å bestille time tidlig

Back
Topp