Når ha første kontroll?

gratulerer med graviditeten! syns i uke 15 var i seineste laget. jeg fikk beskjed om å komme inn ca i uke 12 denne gangen til legen, og selv om jeg har ett barn fra før syns jeg dette var i seineste laget..
 
Gratulerer så masse :)
Man skal vel inn et sted mellom uke 8-12 sies det...
Du kan ikke ta en time hos den lokale jordmora før den tid da?

Man trenger ikke henvisning til privat ul hvis du vil sjekke babyen før den ordinære ULen :)
 
Takk for gratulasjonene :)

Jeg tenkte å gjøre som dere sier og ringer rett til jordmoren i morgen og hører om jeg kan få komme til henne rundt uke 10. Håper jeg treffer på en litt mer forståelsesfull dame der, som har litt bedre tid :)
 
Jeg skal ha første kontroll (innvendig ul) om 2 uker pga exu I november 2012.
 
jeg har vært hos jordmor i forrige uke, og hun sa jeg skulle sette meg opp til legetime i 12 uke, for å høre hjerte og ta alle blodprøvene o.l, så skal jeg til jordmor i uke 16, så blir ord ul etterpå. aner ikke hvorfor jeg har fått så mange og tette, men kommer kanskje ann på kapasiteten de har der du bor? var slik med første og :)
 
Hørtes ut som det var litt sent til deg ja. 1 kontroll skal være mellom 8-12 uke. Jeg fikk min 29 april, og da er jeg 12+1 uker.
 
Jeg skal til legen i morgen,og da er jeg 7+4 :)
Var der for halvannen uke siden også,men det var bare for å sjekke stoffskiftet!

SYns 15 uker var litt i seneste laget jeg også.. Ifølge legen er dte normalt før uke 12!
 
Med forrige hadde jeg første tine hos legen i uke 8, men da fylte hun bare ut helsekortet! Men må nok kanskje tidligere denne gangen, pga jobbsituasjonen!
jordmor er vanlig å ha første kontroll i uke 14, og hun henviser til ul. Er iallfall sånn i min kommune!
 
Jeg har bestilt første time nå, og skal ha 22 april, når jeg er 11+1.
 
Hvis første kontroll er hos legen, er neste kontroll da ultralyden? Henviser legen videre til jordmor, eller må jeg kontakte dem selv? Husker ikke hvordan det var sist. Mener også de da skilte på førstegangs og andregangs.

Utrolig hva man glemmer på noen får år :)
 
Back
Topp