Når går dere til legen?

SF100808

Glad i forumet
Aprillykke 2016
Jeg lurer på når man skal kontakte legen? rett etter mann har funnet ut at mann er gravid?? elelr skal man vente noen uker??
 
Jeg har kontaktet lege, men har ikke time før 30.05 Da er jeg snart 8 uker:)
I svangerskapsboka stå det att første legetime ikke trenger å være før 8 - 12 uke
 
Eg tenkte å ringe legen i måra. Tenkte å prøve å få i veke 8.
 
Takk:) da bestiller jeg legetime til uke 8 :) ikke mitt første barn, men da fant jeg ikke ut at jeg var gravid før uke 12;) så derfor jeg bare lurte litt :))
 
Første gang jeg var gravid ringte jeg legen med en gang jeg hadde positiv test. Fikk time etter noen dager, og de tok en graviditetstest der også. Var vel i uke 5. Skjønner nå at det ikke var helt nødvendig, men jeg trodde at de måtte bekrefte på legekontoret at jeg var gravid med å ta en test. Men hjemmetestene er jo like sikre, så denne gangen venter jeg litt.
 
Skal til legen på onsdag... men det er fordi jeg var så syk med Mini.
 
Jeg ringer når er  8 uker på vei og ordner en time
 
Etter uke 8 og før uke 12 tror jeg er vanligst med første legetime og evt. jordmortime;-)
 
Jeg ringte igår etter at jeg hadde fått positiv test, er så lang ventetid for å komme inn til legen.. er bare 3+1 på vei, så fikk time når jeg er 8 uker på vei emoticon
 
som regel så får man time rundt uke 12 der man fyller ut masse papirer, søker på fødested osv. men det er jo bare å bestille time tidligere hvis man har behov for det og det er noe man lurer på. Jeg var til legen ved uke 6 forrige svangerskap fordi jeg hadde noen spesielle omstendigheter og ble derfor fulgt opp. Nå skal jeg til legen tett oppunder uke 5, altså i dag fordi jeg har mistet to ganger før og derfor skal bli fulgt opp tettere enn vanlig svangerskapsoppfølgning.
 
Sendte en melding om at jeg ville ha en time og fikk allerede på mandag (rett over 5 uker). Trodde det skulle ta lang tid å få time, men den gang ei. Men tar bare den timen og får sånn svangerskapsark sånn at jeg kan sende mail til helsestatsjonen og spør om jeg kan få samme jordmor som sist og komme inn i systemet. Tviler sterk på at jeg tar noen kontroller hos legen (utenom de blodprøven man vel må ta).
 
Jeg fant ut at jeg var gravid nå på torsdagen.
Er (etter terminkalk her inne) 4+4 mens til legen er jeg 5 uker på vei.
Jeg har min første svang. kontroll allerede 19 mai.

Muli jeg må innom lege kontoret i mårra, har fått blødninge :(
 
Jeg er 5+5 og har visst om graviditeten i over ei uke, men jeg stresser ikke med å ringe legen enda. Kan hende jeg ringer litt ut i neste uke, da, men jeg synes alltid ventetiden er så lang, for i tidligere svangerskap har jeg ringt med en gang testen har vært positiv, og å måtte vente i maaaange uker er så langtekkelig :-p
 
Venter med å bestille time til jeg er 9-10 uker på vei tenker jeg.

Hvis ikke jeg blir så kvalm at jeg må dit før da.
 
De ga meg time i uke 11 med første, men jeg har bestilt time om noen uker denne gangen siden jeg ikke vet hvor langt på vei jeg er :P
 
Ringer vel rundt uke 8-9, er ventetid med oss så kan vær grett å vær litt i tide.
 
Back
Topp