Når gå i trapp alene?

*Fie og Rangen*

Forumet er livet
Når fikk deres barn gå i trappa inne alene? [8|] 
Og er det mange som har falt i trappa?

tja, mine unger krabba både opp og ned trappa før de kunne gå. Så gikk helt fint når de lærte å gå oxo. Ingen fall i trappa[:)]

Har gått/krabbet i trappa siden hun var 1,5 år ca - ingen fall (bank i bordet [:-])enda!!

Og da mener jeg alene, hun går ned i kjellern hvis storebror er der, uten at jeg vet det ---
men jeg antar vi hører henne om hun skulle slått seg..hehe, vet å hyle ut [8D]

2 år. hat aldri falt. Men vi går bak og passer på... Men i det siste har han begynt å få prøve aleine[8D]

Hun eldste husker jeg ikke. men hun mellomste hadde et lyn kurs rett før hun fylte 2 år. Vi var da i besøk hos noen som hadde trepp. Og for at jeg skulle slippe å løpe hele tiden etter henne,så tok vi et lyn kurs der og da

Hun fyller 3 år i april, og hun har ennå ikke falt i trappen. Vi har selv trepp hjemme[:)]

Ja nå flytter vi snart i hus med trapp og jeg tenker at jeg ikke skal sette opp grind før minstemann blir sånn at han krabber. Hun er igrunnen flink til å gå i trapper generelt så jeg tror det går bra, men er jo litt hønemor da vet dere. Tenkte kanskje i starten å legge noe mykt nederst så ikke hun detter rett på flisene hvis hun skulle rase ned. Hun er nesten 2,5 innen vi flytter.

Må jo bare slippe dem en gang. [&o]

Gutten på 2 år har krabbet/gått OPP siden en stund, men det er alltid noen bak ham. Nå de siste dagene har han begynnt å skjønne hvordan man åpner trappegrinda[&:] så han har kommet seg opp alene 2-3 ganger.
Men NED er det jeg er bekymret for. Han klarer ikke å gå ned selv og skjønner heller ikke at han må snu seg å krabbe ned[&o]

han snur seg og krabber ned han her, begynte med det etter jul.
og det var jo god timing[;)] slipper å bære begge ned.
men jeg går bak han ja. ingen uhell enda og han er veldig forsiktig,men vet jo aldri.

Når han fikk det til, 1,5 år.. nå gå han helt alene og har aldri falt [:)]

hun får ikke gå helt alene i store lange trapper.
hun er 2 år.
men en trapp inne hoss tanta på ca 4-5 trinn går hun i selv om der faller hun ikke.

Vi har latt barna begynne å gå i trapp så fort de lærer å gå og når de har vært ca 1,5 år så har vi helt sluttet å bruke trappegrind, og de går opp og ned når de selv vil.

Min er 1,5, krabber greit opp (men jeg går bak) men ned? ikke aktuelt. Han vil ikke KRABBE ned, han GÅR, og da klarer han ikke svingen (hvor der ikke er noe å holde seg i) alene.

Det med å gå ned begynte han med i helga, hjemme hos mine foreldre, men den trappen er annerledes, så den klarer han. Hjemme hos oss vil han helst bæres ned. Men krabber opp selv da.

Vi har grind, så han tar ikke løs på trappa alene. Han har ikke noe i kjelleren (eller på loftet) å gjøre alene uansett. Men vi øver da...

Mathias går alene. gjort det ett par mnd. men jeg går "alltid" sammen med han i tilfelle......

vi har sånn sving trapp i tillegg så trinnene blir litt korte i svingen

Back
Topp