Når forteller man det til de aller nærmeste?

BeibiMars25

Andre møte med forumet
Jeg er gravid for første gang og kjenner på en lyst til å bare rope det ut til hele verden. Vet jeg vil vente til etter uke 12 med å fortelle det til alle, men er veldig usikker på når man skal fortelle det til de kommende besteforeldrene. Når fortalte eller tenker dere å fortelle det til de aller nærmeste?:Heartred:Heartred:Heartred
 
Med førstemann fortalte vi det nesten med en gang til foreldre på begge sider, så fortalte vi det til søsken noen uker senere, rundt uke 9. Tenkte det uansett var fint å ha dem til støtte hvis det i verste fall skulle gå galt. Jeg fortalte det av samme grunn til to av mine næreste venninner rundt samme tid.

Denne gangen blir det ikke legebesøk og ultralyd før jeg er ca. 8 uker på vei, så jeg trooor vi venter til vi har sett liv i magen ❤️
 
Kjenner meg veldig igjen, førstegangsfødende her og :)
Jeg kommer til å dele det med de nærmeste venninne 6+1 for da skal vi på jentetur. Skal til TUL 7+1 og drar deretter rett på ferie så vi tenker å fortelle det til familie når vi har kommet hjem (ca 9+0). :)
 
Gjør det som føles rett for deg! Vi har gjort begge deler med våre to forrige barn. Første fortalte vi ikke til noen før 12 uker, og andre delte vi med en gang til familie. Helt klart bedre syns jeg å slippe å skjule ting:joyful: også syns jeg det var godt å få støtte når jeg var usikker og hvis det ikke skulle gå bra.
 
Dette er veldig individuelt og enig med VEA26 her, at gjør det som er riktig for deg.

Med første fortalt vi det til de nærmeste med en gang, orket ikke å skjule at jeg var så dårlig. I tillegg var det sommer og mye besøk fra familie.

2. svangerskap delte vi det ca i uke 8. Fikk påvist MA i uke 11 og jeg syntes det var utrolig tungt å fortelle det til familien. Jeg hadde ikke behov for å snakke om det, og ville egentlig bare komme meg videre. Her er vi alle så forskjellige hvordan vi takler det.

Denne gangen stoler jeg ikke på kroppen og kommer ikke til å slappe av før jeg har passert 20 uker. Jeg håper jeg klarer å holde det hemmelig til jeg er 5 måneder eller lenger. Vi får se, men er noe likt unikt med å ha denne hemmeligheten for oss selv :love7
 
Forrige gang fortalte vi det til våre søsken og foreldre med en gang, våre besteforeldre etter ultralyd i uke 6. Svigemor holdt ikke tett, så «alle» visste det før uke 12…. Denne gangen fortalte vi det til mine foreldre og søster med en gang, de hadde skjønt det Fint med støtte❤️ Planen er å vente med å fortelle det til resten til tul i uke 12
 
Back
Topp