Når forteller du nyheten?

Har sagt det til min lillesøster og sjefen på jobb. for min del kunne jeg godt bare ha sagt det til alle nå, men mannen vil vente litt til. Vurderer en TUL rundt uke 8-9 og om alt er bra da så sier vi det.

Har ventet til etter uke 12 begge gangene før, og blir å vente minst like lenge igjen. Jeg skal fortelle barna mine først, naturligvis, og for dem blir det utrolig lenge å vente hvis jeg forteller med en gang det skjer. Dessuten vil jeg ikke plage dem med det hvis jeg skulle være så uheldig å miste igjen.

Hvis vi greier det hadde det vært kjekt å vente til etter oul. Da er det "overkommelig" tid igjen å vente for en nesten 5åring.

Tenker å vente til etter ultralyden i uke 18. Forteller det kun til mine aller beste venninner før den tid. Må nok også fortelle det til sjefen tidligere.

Tar det litt som det kommer. Men tidligste vi sier det er til noen er uke 8, da jeg hadde en sa i uke 7 i 2017. Så fram til det prøver jeg å ikke tenke på at jeg er gravid :happy:
Ser for meg at vi plutselig er kommet til uke 12 før vi har sagt det til så mange

Heeeei!

Når forteller du om graviditeten til dine nærmeste familie/venner?

Jeg kjenner at det er såååå vanskelig å holde det inne, og har allerede fortalt det til to av mine nærmeste venner.. Jeg tror aldri jeg hadde klart å skjule det for dem så lenge!

:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink:Heartpink

Heilt enig. Kjempe vanskelig, enda dette er nr 2Har fortalt de til to venninner eg og. Greide å vente til uke 12 med fyrste mann så vidt

Håper vi klarer å vente så lenge som mulig! Helst til etter oul, men usikker på om det går pga magen som sikkert kommer;) Vil gjerne se at alt er bra før vi sier noe, og har ikke tenkt at vi skal på tul:) Men plutselig kan det skje likevel:p

Jeg ringte bestevennindå mi 10 sec etter positiv strek (Neste dag fortalte hun meg at hun også testa positivt, en dag mellom termin på oss, meget godt planlagt :p).. Så har jeg fortalt søsteren min.. Svigers forteller vi etter TUL i uke 7+3.. Mamma venter jeg med for hun holder ikkje kjeft Vet hun det vet alle det.. (lært av erfaring!) :laughing002 Resten får vite etter uke 12..

Prøver å vente til så nær uke 12 som mulig :) Men mulig det må fortelles litt før.

Jeg har fortalt det til to venninner, der en prøver og en har en liten baby ♥️ Og til min aller beste venninne som også er gravid. De har visst om at vi prøver. Jeg har også fortalt det til to kollegaer, mtp sikkerhet på jobb. Vil avvente med å si det til sjefene, da de da er pliktige til å kontakte bedriftsjordmor osv. Syns der er litt for tidlig for det enda, er 4+1 i dag.

Kjenner på litt sårhet over å ikke «kunne» si det til mine foreldre så tidlig. Min samboer har sagt at vi kan si det hvis jeg vil, og det frister jo såklart. Jeg vil vente til jeg har vært på UL og vet at er bra ☺️ Ønsker ikke at de skal bli kjempeglade i tilfelle noe skulle skje. Men det er litt sårt å jatte med når det er snakk om f.eks ferieturer og lignende jeg vet jeg ikke kan delta på. Føler meg litt falsk. Men som min samboer så fint sa «de vil jo mye heller bli besteforeldre enn å dra på ferie» ♥️.

Grunnet jobben min må jeg si det der relativt tidlig, og det kjennes veldig feil og rart å si det til dem før familien.. Men, men slik er det.

Kjekt å lese andres tanker her ♥️

Vi tenker å fortelle det rundt uke 9. Vi skal på 3 ukers sommerferie med svigers, og jeg synes det blir en utfordring å måtte skjule at jeg ikke drikker, og plutselig be om gjennomstekt kjøtt og ikke kunne spise visse ting. Muligens forteller vi de nærmeste vennene litt før hvis vi ikke klarer å holde oss.

Håper å klare og vente til etter oul. Vi fortalte det i uke 13 forrige gang, men denne gangen vil jeg ha denne hemmeligheten for oss selv litt lenger ❤ men når magen ikke kan skjules lenger må vi nesten fortelle :p er under ett år siden jeg fødte, så kan hende den kommer fort!

Vi venter til minst uke 13. Men vil helst vente til ca uke 20. Spørs på formen og magen. Vil ikke de skal skjønne det før vi får fortalt det!
Frem til det er der bare vi 2 + 1 venninne som vet. Og hun vet fordi vi har mistet 2 ganger tidligere, og da var hun en god støtte. Så jeg trenger henne om det går galt igjen

Jeg fikk positiv test i dag tidlig og fortalte det til 2 kollegaer i dag Hun ene fordi jeg ser for meg at hun skal ta over en av mine oppgaver når jeg blir borte (og da er det mer naturlig at hun gjør det ved nytt barnehageår) og hun andre fordi hun spurte meg.
Ellers vil vi nok fortelle de nærmeste dette ganske tidlig. Resten får vite det etter OUL. Da blir det offentlig.

Last edited:
Tenker å fortelle nærmeste familie og venner uke 8 etter TUL. Øvrige rundt uke 12.
fortalte til noen sist, og synes det var litt dumt når det endte i SA..

Vi tenker å si det etter tidlig ultralyd. Tenker å få til ultralyd den uka jeg har bursdag, som vil si noen dager etter uke 12. Så er vel ca 13 uken når det blir sagt da.

Så lenge vi greier å holde det skjult, spørs helt på formen min og hvordan magen vokser :laughing001

Men det blir vanskelig, vil gape det ut :bored:

Jeg tenkte å si det til alle for å få støtte hvis det går galt, men har reflektert litt over at ingen har brydd seg om å spørre hvordan det står til etter sist kjemiske som de vet gikk hardt innpå meg så nå tror jeg jeg skal prøve å ikke si noe før det synes. Om noen spør hvordan det går med prøvingen sier jeg det kanskje, men da tror jeg bestevenninnen min som ikke kommer til å spørre kommer til å bli sur..

Jeg har fortalt det til noen venner og kollegaer. Vennene fikk snap ved første antydning til skygge på testen. De nærmeste kollegaene vet at vi prøver og er engasjert i "prosjektet", så jeg følte litt at de "fortjente" å få høre det (jeg hater hemmeligheter :hilarious:). Endte opp med å fortelle det til sjefen i dag og, fordi det kommer en endring i jobbsituasjonen min fremover som kan være litt uheldig for en gravid. Jeg er glad vi fikk ryddet opp i det allerede nå, sånn at jeg slapp å gå og stresse og bekymre meg over det :)

Edit: herregud for en sosekopp - jeg glemte jo å svare på spørsmålet! :hilarious:
Resten får vite det når vi kan føle oss trygg på at det går veien etter tidlig ul, ca uke 12.

Last edited:
Jeg håper å vente lengst mulig. Jeg har mistet tidligere, og vet med meg selv at jeg trenger å sørge litt i fred før jeg forteller andre om det. Sist fortalte vi det rundt uke 15 da magen begynte å synes. Det blir nok det samme denne gangen :)

Vi har fortalte det til bestevenninna mi som har vært aktivt involvert i prosessen hittil, men venter til TU i uke 8 før vi evt. forteller det til familien :happy: Vanskelig, jeg vil jo roooope det ut nå!! Resten får vente til etter uke 12 tror jeg!

Back
Topp