Når forteller du det?

Vi får mest sannsynlig mamma og pappa på overnattingabesøk til uken, da er jeg 5+6. De kommer til å stusser over at jeg ikke drikker vin til maten, så vi må nok bare fortelle det. Hadde tenkt å fortelle det ved å la treåringen ha på seg en t-skjorte der det står "jeg skal bli storebror", men føler kanskje det er litt tidlig å fortelle det til han!? Tanker om det?

Det er bare en venninne av meg som vet det foreløpig, men mine foreldre og søsken får vite det ila noen dager siden dette er fryseforsøk og de at vi har vært 'i ilden'. Ellers vil vi nok vente til vi har vært på tidlig UL om 3-4 uker, med mindre jeg blir fryktelig dårlig før den tid. Da blir det nok noen flere som får vite det. Har noen gode venner i nabolaget som vi har nesten daglig kontakt med så det kan bli vanskelig å skjule det viss jeg blir veldig dårlig :p På jobb sier jeg ingenting før etter minimum 12 uker tror jeg. Med mindre jeg blir veldig dårlig, da kan det hende jeg sier fra før..

Deler etter UL i slutten av uke 11.
Gjorde det sist også, og det føltes riktig ut da, og riktig ut nå.

Selv om man klør etter å rope ut at man er gravid, så er det faktisk veldig deilig å nyte det for seg selv (med mannen) i starten. Når man først har fortalt det, er det ingen vei tilbake. Og desverre er det mange som gjør vår graviditet om til å være "viktigere" for dem enn oss. Merket etter vi fortalte det at det ble veldig "masete", det var heleveien spørsmål osv, som ble til mas. Og mange, bl.a min mor, gledet seg så mye til å bli bestemor, at det ble viktigere for henne å fokusere på at hun skulle bli bestemor, enn det var med meg som gikk og var gravid, så da var det masing konstant om alt fra å være barnevakt til annet uviktig, selv om jeg var sliten og sleit med tung graviditet.
Vet etter sist gang at jeg ikke orker 9mnd med det maset som var fra folk rundt, så holder med glede tett i 6uker til :-)
De fleste mener det sølvfølgelig bare godt, men når det blir for mye av det samme fra hundre forskjellige personer, så blir det automatisk til mas alikevel.
Også har vordende foreldre, og omverden, litt forskjellig fokus. Som kan krasje litt :p Mange venner var veldig på å fokusere på "uviktige", og gjerne "kjekke" ting, mens vi var mest opptatt av å følge utviklingen til den lille i magen og å glede oss til å få den lille i armene våre.
Nå kan vi nyte våre gleder og våre tanker og utviklingen til den lille på vår måte <3

Første gang jeg var gravid ventet jeg til uke 12, med å si det...
Den gangen måtte vi avslutte svangerskapet i uke 18.
Neste gang jeg ble gravid sa jeg det til de fleste med en gang jeg fant det ut,
med et "Jeg er gravid igjen, men vi får se hvordan det går denne gangen..."
Da gikk det heldigvis bra!! Og vi fikk Sofus, som nå er to år ☺️
Denne gangen gjør vi det samme! Sier til de vi omgås mye at jeg er gravid, og at det blir spennende å se hvordan det går denne gangen

Jeg fant ut at jeg var gravid like før jul, og ettersom hele familien (mine og hans foreldre + søsken) skulle feire jul hos oss, måtte vi fortelle det til dem med en gang. De ville skjønt det når jeg drakk Munkholm til julemiddagen :p Og da vi følte at det ville være urettferdig for den vordende storebroren å ikke få vite det når resten av familien fikk vite det, fortalte vi det til han også. Graviditeten endte i MA, og det tok lang tid før storebror forsto at det ikke lenger var baby i magen. Det ble veldig sårt for meg med stadige spørsmål fra han om jeg hadde fått baby i magen igjen, og hvorfor det tok så lang tid å få baby i magen igjen.

Så denne gangen venter vi til etter tidlig ul 10+0 med å fortelle det til storebror. Tror svigerforeldre og øvrig familie også får vite det da. Min far vet det allerede, for han er lege og har hjulpet meg med blodprøver og det som skulle være videre utredning på grunn av stadige kjemiske. Ble jo selvfølgelig gravid den pp'en prosessen ble satt i gang, så måtte fortelle til han at den eneste henvisningen jeg trengte var til tidlig ul :) Så forteller jeg det til min mor i morgen før vi reiser på ferie. Pappa vil ikke klare å holde det hemmelig for henne i mange uker :p

Vi reiser på ferie på mandag i blir borte i 4 uker, så det blir ingen problem å holde det hemmelig for resten av verden til vi har vært på tidlig ul like etter ferien :)

(Å hjelpes, dette ble langt! Beklager det :p)

Jeg har lyst til å vente så lenge jeg klarer. Bare fortelle til mamma og svigermor i uke 12. Men blir vel spørsmål på jobb når jeg begynner å jobbe på dagtid i stede for natt. Og mannen har 2 barn fra før og han vil fortelle det etter UL i uke 12 så da kommer det vel fort ut... Har litt mage fra før så tror heller folk tenker at jeg legger på meg enn at jeg er gravid så hadde håpet å kunne skjule det LEEEENGE. Men men. Vi får se. Gleder meg i alle fall til å fortelle det til mamma. Hennes første barnebarn =D

Her veit berre mamma og søstra mi at eg e gravid, ingen andre, ik sønnen min på 6 år heller. Vente me å seie til dei andre, helst etter veke 12:) Siste gong vi gjekk ut i veke 14 med nyheten so i veke 20 mista vi:/ Og eg er redd å dele me dei andre, før eg har sett at de går bra me den lille i magen :) Og de va vondt å seie til sønnen min at babyen i magen va død, han tok de greit men samtidig so skjønte ik heilt. men spøre veldig ofte kor ti vi skal får ein liten og kor ti han skal bli store bror ♡ Og eg må innrømme at de gjere vondt i hjarta ♡

Er i 6. uke, og har planer om å gi denne flaska i gave til foreldrene mine. Tror dere de skjønner det? Angrer litt på at vi ikke skrev niño o niña istedet som er spansk for gutt eller jente, men tror kanskje de ikke hadde skjønt det da.

b0f2405330ca1559cfb2de2f434e943f

Er i 6. uke, og har planer om å gi denne flaska i gave til foreldrene mine. Tror dere de skjønner det? Angrer litt på at vi ikke skrev niño o niña istedet som er spansk for gutt eller jente, men tror kanskje de ikke hadde skjønt det da.

b0f2405330ca1559cfb2de2f434e943f
Love it !

Ett vennepar og en vennine som vet og jo en kollega.venter med resten til etter uke 12.kun fordi vi sa det tidlig sist.typ uke 5, var helt greit det ,men vil bare prøve holde det hemmelig litt denne gangen.sa forvridd det til alle i uke 5 første gang,det endte i en abort,gjorde meg ingenting det heller..si det når man føler Frode tenker jeg ;) fasit på etter 12 uker synes jeg bare er oppskrytt..hehe

Er kjempe tidlig, men vi har fortalt det til pappa og stemor, samt min samboers foreldre. Både for å dele gleden, men også for å kunne ha noen nære dersom det går galt. Ellers vil vi vente til uke 12. :)

Vi fortalte det til mine foreldre og to søsken idag, og vi er idag 5+0. Er på ferie med de, så vi tenker at vi forteller det til hans familie når vi kommer hjem :) Da skal vi uansett på tidlig UL pga 3 SAer, så det blir gøy <3

Vi har ikke fortalt det til noen enda.
Har heller ikke satt noe tidspunkt for når vi har planer om å begynne å fortelle det.
Tar det vel rett og slett litt som det kommer. Så langt har det bare ikke føltes naturlig å fortelle noen det. :)

Back
Topp