Når forteller du det?

Lotte*

Flørter med forumet
Vi er så usikre på hvor lenge vi skal vente med å dele gleden med familie :)
Venter alle til 12 uker, eller er det noen som deler før?

Vi har lyst til å dele, men er usikre på hvor lenge vi skal vente.
Så glad og så spent og vil at alle skal vite det, men det er tiiiiidlig..

Ventet til nesten 12 uker sist, hadde vært på tidlig ul først.
Denne gangen fikk min far og stemor vite det da jeg var 5+3. Vi var i fornøyelsespark og jeg kunne ikke bortforklare hvorfor jeg ikke tok noen berg-og-dalbaner. Utover dette håper jeg vi kan vente til etter tidlig ul, bare for å sjekke at alt ser i orden ut.

Her forteller vi det om en uke til svigers..Da er jeg 7 uker. Mamma vet det allerede. Resten av familien får vite det etterhvert som de kommer på besøk .

Jeg er 6 uker nå og vi skal dele det med mine foreldre og svigers i morgen. Vi tenker at vi ville fortalt det til dem om det skulle endt i en SA også. Men resten av verden må bli etter 12 uker! Jeg synes nesten det er mer slitsomt å opprettholde illusjonen om at alt er som normalt, med tanke på koffein, nikotin og sukker. Når jeg ikke burde få i meg noe av det, så da forteller vi det heller nå! :-) vi ser nemlig både mine og svigers ukentlig, så lettere å bare få det ut! ;-)

Jeg tenkte slik; de som jeg ville fortalt det til om vi mistet kan få vite det før 12 uker;-) så vi sa det 8uker på vei til nærmeste familie:) bestevennina mi fikk vite det nesten med en gang:) og så ventet vi egentlig ganske lenge før vi sa det til resten (venner). Tror uke 15:)

Jeg tenkte slik; de som jeg ville fortalt det til om vi mistet kan få vite det før 12 uker;-) så vi sa det 8uker på vei til nærmeste familie:) bestevennina mi fikk vite det nesten med en gang:) og så ventet vi egentlig ganske lenge før vi sa det til resten (venner). Tror uke 15:)

Akkurat det tenker vi også!! :) Vi deler med mine foreldre til uken, og til svigers uken etter... Resten av verden kan vente til det er litt sikrere :) Jeg er 5+0 i dag, så det blir jo relativt tidlig, men de nærmeste ville uansett fått vite det om det gikk galt :) tenker at man må kjenne og føler litt på det selv, og si det når det passer!

Akkurat det tenker vi også!! :) Vi deler med mine foreldre til uken, og til svigers uken etter... Resten av verden kan vente til det er litt sikrere :) Jeg er 5+0 i dag, så det blir jo relativt tidlig, men de nærmeste ville uansett fått vite det om det gikk galt :) tenker at man må kjenne og føler litt på det selv, og si det når det passer!
Helt enig:) og man bobler jo over av glede, og har jo lyst å dele det:) bare husk å si at det er hemmelig til de du sier det til :)

Helt enig:) og man bobler jo over av glede, og har jo lyst å dele det:) bare husk å si at det er hemmelig til de du sier det til :)

Det er klart! :) De får streng beskjed om å holde det for seg selv ;) hehe!

Vi drøyer det litt med flere denne gangen, men vi får se hva vi får til. Har lyst å vente til ordinær ul, men det er hele 3 utdrikkningslag og 3 bryllup til..
Også blir det jo spennende å se når magen popper med nr 2:p

Forrige gang ringte jeg mamma med det samme, og svigers fikk vite det en uke etterpå ca.
Men svigers er uhyre dårlig til å holde på ting, jeg var vel i uke 7 eller noe da jeg plutselig ble gratulert på gaten. Og da jeg spurte hvor det kom fra, fikk jeg til svar at "nei, det viste vel de fleste?".

Denne gangen så kjenner jeg at jeg har mest lyst å holde det hemmelig for svigers til fødsel om det går ..
Neida, men joda, de får nok ikke vite før uke 12 minimum.

Mine to bestevenninner vet det hittil og husbondens barndomskompis.
Mamma og kjæresten får sikkert vite det når de er hjemme fra ferie, mens resten får vi prøve å utsette :)

Etter 3 spontanaborter syns jeg det er veldig deilig å være åpen jeg da. Pubiliserer det ikke akkurat på facebook :dead: men hva spiller det for rolle om verden veit at vi sliter? Det er heller veldig godt, da får man et klapp på skuldra og en klem når man trenger det. Venner familie og kollegaer skjønner hvorfor om du har en dårlig dag. Og skulle det gå galt så har man god støtte og forståelse. Så jeg syns ikke 4 eller 7 uker er tidlig jeg. Du er gravid, går det galt så har du fortsatt vært gravid .

Høres ut som om de fleste tenker det samme som meg da :)

Vi forteller nok til familie og nærmeste venner når vi er 6-7-8 uker, så får alle andre vite det etter hvert når det passer. Min mor har bursdag når vi er 7 uker påvei, så tenkte det kunne være en hyggelig bursdagspresang :)

Så har vi snakket litt om at vi ikke ønsker å skrive det på facebook og lignende, og at folk får vite det litt etter hvert :-)

Mamma, samboeren, søsteren min og svigerbroren min er de eneste som vet om graviditeten :-) stor grunn for at jeg fortalte det til søstra mi og svigerbror er pga vi har termin i samme mnd så klarte ikke holde det skjult når hun fortalte nyheten sin <3 hun er 4+0 og jeg 6+4 så vi gleder oss stort :-)
Pappa skal snart få vite det også, men ellers vil vi vente til uke 12 :-)

I dag fortalte vi det til svigers og svoger, mine foreldre får ikke vite det om ca 2 uker siden de er på ferie :) Er 5+0.

Har fortalt det til mamma, svigermor og vår bestevenn og kona hans da jeg har termin på vår beste venns bursdag!!! :D

Fortalte det til foreldrene mine, svigermor, min bror og min farmor samme dag som vi fant ut det. Resten vet jeg ikke enda. Må fortelle det til kommende storesøster først, så er usikker på om når hun skal få vite det

Familie å nære venner vet, di viste vi skulle t ivf så hadde ikkje klart løyet om resultate. Resten får vite d etter uke 12:)

Mamma og ei venninne vet det. Mannen vil at vi skal vente med hans familie. Regner med at deler av min får vite det ila ferien, hyttetur uten vin og smålurer midt på dagen = de ville skjønt det uansett :)

Back
Topp