Når forteller dere?

Vi har fortalt nærmeste familie (våre foreldre og søsken) + 2 gode venner. Tenker at om det skulle gå galt vil jeg ikke bare ha samboer å støtte meg på. Men vår huskeregel har vært «fortell de du også vil ha støtte fra om det skulle gå galt». Og vi er veldig glad for å ha gjort det ❤️

Det oppleves også veldig godt å ha støtte nå i og med at jeg sliter ekstremt med mye kvalme hele døgnet.

Har fortalt til lillesøster som bor langt unna, og vil ikke fortelle noen andre før vi i det minste har vært på en ul, kanskje etter uke 8. :) synes det er deilig å ha hemmeligheten for meg selv men utfordrende å være med på sosiale ting å ikke drikke alkohol. Har fortalt alle at jeg har nyttårsfortsett om å ikke være så usunn :)

Vi har fortalt nærmeste familie (våre foreldre og søsken) + 2 gode venner. Tenker at om det skulle gå galt vil jeg ikke bare ha samboer å støtte meg på. Men vår huskeregel har vært «fortell de du også vil ha støtte fra om det skulle gå galt». Og vi er veldig glad for å ha gjort det ❤️

Det oppleves også veldig godt å ha støtte nå i og med at jeg sliter ekstremt med mye kvalme hele døgnet.
Tenker akkurat det samme! Fortalt det til en venninne nå i helga, også forteller vi svigermor og svigerfar (og svigerinnene) neste helg, da vi har pratet med dem om at vi mistet i høst. Så fint å fortelle det og ha noen å støtte seg på hvis det ikke skulle gå bra. :love017 Min familie får ikke vite før i påsken, for hvis dem får vite det, får alle vite det. Så den tilliten er dessverre brutt, da vi opplevde (på tross av at vi sa «IKKE si det til noen») i de to forrige svangerskapene! Så de venter vi med. Har ikke behov for at hele verden får vite at vi prøver/mister.

min mor og to veninner vet, resten tenkte vi å vente med til nærmere påske/når det faller seg naturlig å si det.

Takk for svar dere :happy:
7+0 idag, og grunnet kvalme og fravær på jobb har jeg sagt det til et par stk der…kom bare naturlig.
Tenker siste i nærmeste familie får vite det etter TUL

Hadde egentlig planer om å vente til rundt uke 12, men jeg er så innmari kvalm og dårlig, må avlyse ting, kaster opp og er sykmeldt et par uker nå så vanskelig å skjule det. Er et par venninner av meg bare, som vet det foreløpig. Så vi har bestilt en tidlig ultralyd neste fredag når jeg er på 8+1 , så tenker vi å fortelle familien det til helgen om alt ser greit ut på ul :angelic:

Jeg fortalte det på jobb med en gang.. verdens beste kollegaer! (I tillegg til samboer) Og så er jeg en person med følelsene utenpå kroppen- så det er så synlig at jeg grubler og tenker på noe. Jeg hadde uansett sagt det til dem om jeg mistet- for da hadde jeg blitt så lei! Veldig takknemlig for å ha en så trygg og god arb.plass <3 får masse omtanke og kjærlighet. Er bare 10 stk da- veldig tett på hverandre.
Vil fortelle mamma og familie etter TUL :)

Kun sjefen som vet på grunn av kvalme og mye fravær. Resten får vite etter TUL.

Skulle egentlig vente med å fortelle foreldrene mine til vi skal besøke dem i påsken, men de kommer hit på besøk hos oss helgen som kommer og ettersom jeg sliter med kvalme fra morgen til kveld så har jeg innsett at det blir vanskelig å holde det skjult mens de er her. Vi skal likevel fortelle dem det på en morsom og fin måte selv om det ikke ble helt som jeg først hadde tenkt og sett for meg. Mine søsken/svigersøsken + svigermor osv får vite om graviditeten etter TUL en gang. Skal på TUL i uke 10.

Jeg kjenner jeg har behov for å holde det skjult lenge som mulig, da dette var veldig uplanlagt.. men er skamdårlig og så trøtt, så er en prøvelse og late som alt er normalt! Men jeg trenger tid å fordøye dette, så for min del kan jeg vente til jeg har tatt ordinær ul spørs bare om ikke barna oppdager det

Jeg har fortalt det til to kollegaer og skal fortelle lederne mine i morgen (uke 7+6). Det er mye tidligere enn jeg gjorde deførste to svangerskaper, men merker at jeg mangler tålmodigheten til å vente 4 uker til

Vil egentlig holde det skjult fra jobb så lenge jeg kan… er i prøvetid… ønsker å fortelle familie og svigerfam etter TUL

Har så lyst å bare fortelle til noen, samtidig som jeg vil holde det hemmelig til etter TUL som jeg forhåpentligvis får. Samboer vil holde det hemmelig for alle så da gjør vi det til etter TUL vist det går. :smiley-ashamed004

Fortalt det til et par stykker
Gruer til å fortelle det på jobb, burde fortelle det ganske snart grunnet tilrettelegging..

Fortalt det til 2 venninner. De ble oppdatert under fryseforsøket også.
Vil prøve holde det hemmelig til nærmeste familie frem til tul 7+2. Resten av familie og venner helst etter uke 13.

Back
Topp