Når forteller dere søsken?

Her popper jo magen virkelig på ettermiddag/kveld allerede (kun 8+4):facepalm: så jeg har ikke lyst å bli satt i situasjonen hvor hun eldste på 7 spør hvorfor jeg «har så stor mage?». Hun er jo så observant!:hilarious: Har jo utrolig lyst å fortelle det, men samtidig er jo tanken der «hva hvis», så hadde jeg kommet til uke 12 etter TUL hadde det vært det beste :) samtidig er det jo en del av livet da..

Her vet 15åringen at vi skal ha baby. Gruet meg mest til å fortelle henne det. Hun har fått 4 søsken på kort tid etter å ha vert alenebarn i mange mange år (jeg to og hennes far to) så det har vert en stor overgang. Men hun tok det veldig veldig fint. Treåringen overhørte en samtale om "baby i magen". Da sa hun bare så fint "min mamma har ikke baby i magen, hun er bare litt stor" hehehe. Men både hun og toåringen tenker jeg vente til sommeren om det går slik at ventetiden ikke blir for lang.

Forteller 12-åringen det etter uke 12

Planen vår er å klare å vente til etter tul med å fortelle det til 6 (snart 7)-åringen vår. Er 8+2, så er noen uker igjen..puh:hilarious:.Mulig hun aner ugler i mosen, da hun bl.a har funnet gravidvitaminene. I tillegg snakker vi mye om hvordan det ville vært for henne å få et søsken, men det har vi allerede gjort i et par år kanskje. Jaja..vi får se hvordan det går og heller ta det litt på sparket dersom hun skulle bli mistenksom før den tid;)

Planen vår er å klare å vente til etter tul med å fortelle det til 6 (snart 7)-åringen vår. Er 8+2, så er noen uker igjen..puh:hilarious:.Mulig hun aner ugler i mosen, da hun bl.a har funnet gravidvitaminene. I tillegg snakker vi mye om hvordan det ville vært for henne å få et søsken, men det har vi allerede gjort i et par år kanskje. Jaja..vi får se hvordan det går og heller ta det litt på sparket dersom hun skulle bli mistenksom før den tid;)

Det blir spennende! Jeg hsr tidlig ultralyd 8+0 og det frister litt mer nå å si det da hvis alt ser bra ut.

Guttungen (like gammel som din) merker jeg er sliten og dårlig humør. Beskytter også magen når han herjer (som han alltid gjør med meg) så han tenker litt ser det ut som

Det blir spennende! Jeg hsr tidlig ultralyd 8+0 og det frister litt mer nå å si det da hvis alt ser bra ut.

Guttungen (like gammel som din) merker jeg er sliten og dårlig humør. Beskytter også magen når han herjer (som han alltid gjør med meg) så han tenker litt ser det ut som
Akkurat sånn opplever jeg det med vår også. Hun er også ganske hardhendt når hun herjer,så legger instinktivt armen over magen. Samtidig så snakker pappan til henne hver gang hun blir for voldsom med meg. Hun ser også av og til ganske lur ut ja:p,men kan godt være det kommer av helt andre ting hun tenker på. Det som er vanskeligst er at jeg er i dårlig form, og at hun lurer på hvorfor. Jeg skylder på at koronaen fortsatt henger i,men ser ikke ut til at hun tror helt på det.

Har egentlig lyst til å fortelle henne det med en gang,men samboer vil ikke risikere at hun vet det dersom det plutselig skulle gå galt (bank i bordet).

Her må vi passe oss for hva vi sier rundt guttungen på 2 år, han prater som en foss og er regne pappegøyen. Vi prøver å vente med å si noe til vi offentliggjør det etter ultralyden i uke 13 :)

Vi sa det nå i uke 11, han er 3 år og forstår så mye så det var vanskelig å vente lengre

Uke 12 fortalte jeg eldste jenta mi, hun er 15 men har noe autisme så jeg måtte vente til det føltes trygt. Jeg mistet i sommer som var og da viste hun om det fra veldig tidlig for det var ikke til å unngå at hun kom til å skjønne det når jeg sluttet å røyke og vi dro på ferie (hun er god til å lese folk hun kjenner godt). Men hun tok det tungt at vi mistet babyen, så denne gangen ventet vi til etter TUL.

Minste jenta mi på 13 fikk faktisk vite det ved uke 8, fordi jeg var mye dårlig og hun er hos oss ofte og plukker opp at mammaen ikke føler seg bra. Hun bekymrer seg mye og jeg ville ikke hun skulle tro jeg var syk.

Kan nevne at elste nå kun bor hos sin pappa, mens yngste er 50/50.

Vi sa det i uke 8 ca. Ikke helt planlagt, men passet fint pga et samtaleemne vi hadde rundt bordet.

Back
Topp