Når forteller dere søsken?

Spireimagen2018

Glad i forumet
Junilykke2018
Vi har en gutt på 3 år og en på 1.5. Vi har ikke fortalt dem om graviditeten enda, og er så usikker på når vi skal gjøre det. Jeg synes det er skummelt å fortelle til eldste som kommer til å forstå det ordentlig denne gangen. Aller helst vil jeg vente til etter oul, da kan vi dele om det blir en lillesøster/bror og vi vet mer om alt ser normalt ut. Da har vi også et bilde han kan se for å gjøre det mer virkelig. Jeg tenker at ventetiden er lang fram til sommeren, samtidig er det veldig viktig for oss å fortelle han det selv, og at han ikke plutselig får høre det av andre. (Vi har sagt det til nærmeste familie/venner, og de vet at gutta våre ikke vet noe enda). Har ikke tenkt til å offentliggjøre det noe mer enda, men plutselig er det jo noen som har fortalt det til noen og spredningen er i gang. :p dette ble et utrolig langt innlegg, men det speiler nok hvor mye vi tenker på dette. Jeg er forresten 12 uker på vei, og har hørt hjertelyd for to uker siden og vært på tul.. Noen som har noen tanker å dele med meg? :)

Våre på 3 år og 15 mnd får ikke vite noe enda. Det blir en så himla laaaaaang ventetid. Vi grublet på, og si det etter Oul, men jeg ble satt tilbake 12 dager, og da blir vell ikke den timen før i januar. Og vi skal jo si det til Svigers familien på julaften. Og bør jo si det til 3 åringen før det... Og kanskje la hun få gi gaven som røper hemligheten... :p
Min familie aner ikke noe enda dvs kun 1.persom vet pga han klarer, og holde på alt når vi sier han skal :D Vil prøve, og vente med nyheten til jan/feb i alle fall da etter OUL :D Da rekker jeg, og si det til dem jeg vil dele det med selv først!
Er 12+2

Vi skal fortelle på lillejulaften :) vi har en i hus på 15 år, og en på snart 4 år. Min på 4, vet allerede om barnet som far og ny kjæreste venter to måneder før meg, så jeg tror ikke det skal være noe problem å fortelle her <3 lille julaften er jeg 13+4

Har en gutt på 1,5 år som vi (etter å ha vært på UL i går) viser bilde av babyen med stor begeistring og sier: Marius, her er lillesøstra di! :-D

Han løp rett forbi... :laughing002

Han er jo ikke gamle gutten, men ble litt latter etterpå :joyful:

Fortalte det når jeg var 11 uker til barna vi [emoji4] Barna er snart 6 år og 11 år så de stusset på hvorfor jeg var så sliten og trøtt. Var deilig å si det for nå forstår de mye mer hvorfor jeg er litt ekstra sliten av og til. De ble super glade og stolte [emoji173]
Vi holder det ikke hemmelig, men har ikke lagt det ut offentlig heller [emoji5]

Sa det i uke 10, det var på tide fordi storesøster så at jeg var fryktelig dårlig hver dag og sluttet å gå på jobb osv.

De fikk vite det nesten like tidlig som oss. Like greit at de skjønte hva som foregikk tenker jeg.

Takk for så mange svar! :) vi har vel endt opp med at vi venter litt til, også ser vi an når vi skal fortelle det. Plutselig er det på tide at eldstemann får vite det også :) håper vi kan vente en stund til.

Sa det etter ultralyden i uke 7.Fordi jeg var så trøtt og kvalm. Så de har visst om det lenge men klarte å holde det hemmelig til etter ultralyd nr 2. Da var det ikke SÅ farlig å si det. å nå skal jeg på ultralyd nr 3 snart og da er det offentlig =)

Vi sa det til gutten min på 5 år på søndag. Var da 11 uker. Fortalte han at det var en hemmelighet for å se om han skjønte det men det første han gjorde når han kom til bhg var å fortelle det til bhg tanta [emoji23] men de hadde skjønt det for lenge siden for gutten min hadde fortalt de at mamma var kvalm [emoji23]

Vi sa det til gutten min på 5 år på søndag. Var da 11 uker. Fortalte han at det var en hemmelighet for å se om han skjønte det men det første han gjorde når han kom til bhg var å fortelle det til bhg tanta [emoji23] men de hadde skjønt det for lenge siden for gutten min hadde fortalt de at mamma var kvalm [emoji23]
Hahaha! Han ble glad i Vært fall! XD hærlig disse ungene!

Vi tenker å vente til etter oul med å fortelle til 3 åringen vår. Så tenker vi at han kan fortelle til besteforeldre om det er gutt eller jente [emoji4] besteforeldrene vet det nå, men fått beskjed om å ikke snakke om det foran 3 åringen. Gått fint hittil, og ikke såå lenge å vente nå [emoji4]

Vi fortalte det til vår jente som snart er fire år, nå i helga. Jeg var da 10+6, men det begynte å bli vanskelig å ikke bekymre henne, siden jeg er så dårlig, og så godt som aldri fullfører et måltid. Hun ble veldig lei seg, men det gikk bedre etterhvert. Hun spilte inn en video, som vi sendte til tanter og onkler.
Nå går det mye bedre, hun har funnet frem masse leker babyen kan få, planlagt hvordan sengene skal stå på de forskjellige rommene, og fortalt det til alle i barnehagen.

Tenker å vente en stund til da h*n sier det i bhg å alle h*n kjenner/møter.. så blir det jp veldi lenge å vente til babyen kommer.. er nå 11+3

Fortalte det til 5 åringen ganske tidlig, han blei kjempe glad. Har sagt det til de to andre også, men de forestår ikke så mye. Når jeg sa at mamma har baby i magen til 3 åringen, så svarte han bare at han også hadde baby i magen. Så var det ikke mer om det

Vi fortalte det allerede i uke 7, formen var så dårlig at hun skjønte noe var på gang uke 15 nå

Back
Topp