Når forteller dere på jobb?

Jeg hadde planer om å fortelle det etter jul... men nå ser ting ut til at jeg må fortelle det med en gang.
Jeg var borte onsdag-fredag sist uke, og i dag måtte jeg gå hjem fra jobb pga migrenen.
Sjefen var allt annet enn fornøyd... sa at migrenen min går utover alle på jobben, og jeg må få gjort noe med det... ble så lei meg at jeg begynnte å grine.
Jeg er borte ca en gang i mnd pga migrenen-er ganske plaget, og hvertfall ved EL. (slipper EL-migrenen nå da =)

Nå som jeg er gravid er det ganske krise, da jeg ikke kan ta tablettene mine, og blir så dårlig at jeg knapt klarer å gå, og anfallene varer leeenge.

Planen er at jeg drar på jobben i morgen, før legetimen, også får jeg meg en sykemelding på 50-100% frem til jul tenker jeg.

Uffa, for en utidig sjef! Forstår godt at du ble lei deg, makan til kommentar fra sjefen din, kjenner at jeg blir sint her jeg sitter. Håper det ordner seg med sykemelding for deg.

eg sa det i går.. det ble ikkje tatt så veldig godt i mot for de kan ikkje tilrettelegge osv.. så må sjukemelde meg.. :(

Hvis det er jobben som ikke kan tilrettelegge for deg, så skal du vel strengt tatt ha svangerskapspenger i stedet for sykemelding. Jeg ville i hvert fall sjekket ut om det var mulighet for det.

Planen er å fortelle sjefen om graviditeten rett før ultralyd (forhåpentligvis rett før jul, har ikke fått time enda), for å forklare hvorfor legebesøket blir litt lengre enn normalt. Også tenker jeg å fortelle de andre rett etter ultralyden :)

Men så er det julebord i mellomtiden, så vi får se om jeg kommer meg gjennom det uten å røpe noe.
Også avhenger det jo også av at jeg ikke plutselig blir veldig kvalm...

Jeg må nok si det så fort jeg er tilbake på jobb, til uka.Blir spennende!
Er noen ting jeg ikke bør delta på, så må fortelle det.
Også tror jeg faktisk ikke jeg klarer å skjule magen stort lenger.
Nå når jeg er oppblåst ser jeg faktisk gravid ut fra siden! :-)

Uffa, for en utidig sjef! Forstår godt at du ble lei deg, makan til kommentar fra sjefen din, kjenner at jeg blir sint her jeg sitter. Håper det ordner seg med sykemelding for deg.

Ja, helt på trynet!
Vi har mye å gjøre på jobb.... men jeg er jo ikke borte for gøy, og han så på meg at jeg var alt annet enn bra.
Vet ikke om jeg gruer meg eller gleder meg til i morgen.....Bare jeg er frisk nok til å dra på jobb.... Filler'n dette hodet!!

Er det noen sjefer her? Det er artig å høre mange andre gruer seg til å fortelle det til sjefen. Har dere tenkt på at sjefen syns det er vel så vanskelig å forteller de det? Gruer meg som et uvær til å fortelle mine ansatte dette her, for de husker hvor mye dårlig jeg har vært før....

Et par av dem blir definitivtikke glade på mine veiene..... Får belage meg på litt irritasjon a...

Jeg er 12+1 når vi går i ferie til jul, og 13+6 når vi begynner over nyttår. Klarer jeg å skjule det godt nok, venter jeg til over ferien... :-) så sant formen min og størrelsen selvfølgelig, tillater det ;-)

Jeg er delvis sykemeldt, derfor har jeg sagt det til sjefen min. Mest fordi jeg er så sinnsykt dårlig på å ljuge... Hun ble glad på min vegne :)

Resten av gjengen kommer jeg ikke til å si noe til før over jul, i hvert fall...

Sist fortalte jeg det i uke 16, da det ikke var noe vanskelig å sjule! i tillegg fant jeg ikke ut at jeg var gravid før i uke 8 så det falt meg ikke naturlig å fortelle det med en gang. Denne gang håper jeg å få holde det sjult til over nyttår, 12 uker da :)

Jeg fortalte det i uke 4 jeg da. Har alltid spilt med dønn åpne kort, men sjefen har jo ventet på det også da. Så kom ikke som noe news på han...:)

Jeg fortalte det til sjefen min den dagen jeg fant det ut jeg :) jeg jobber veldig tett med sjefen min, da det bare er oss to som jobber der (jobber i butikk) å hun ble så gladpå mine vegne! :)

Jeg blir vel å fortelle sjefen min det relativt snart, kanskje allerede i morgen. Har en del tunge jobb og ganske mye stress på arbeidsplassen, så kan jo være lurt å fortelle han det. :-)

Jeg måtte fortelle det i ca uke 6, var i forferdelig dårlig form med oppkast o.l. Nå vet alle på jobben det, og jeg har tilrettelagt såpass at jeg kan komme og gå litt som det passer formen min. Var hos legen i forrige uke, og han sa han måtte sykmelde meg hvis kollegaene ikke gikk med på denne ordningen, jeg har forståelsesfulle kollegaer, så det går bra. Jeg jobber endel hjemmefra da... :) ( det skal vel sies at jeg er daglig leder, og kan tilrettelegge litt for meg selv...)

Back
Topp