Når forteller dere om nyheten?

Jeg fortalte det til mamma denne uka, for orker ikke være forsiktig rundt henne. Hun hadde lest meg snart uansett om ikke :hilarious:

Ellers blir det trolig ingen «offentlig» annonse denne gangen, av diverse grunner

Jeg har fortalt det til en venninne. Resten venter vi med til utpå nyåret når jeg er 12 uker på vei hvis ikke magen avslører meg før den tid :happy:

Vi har veldig lyst til å avsløre det på juleaften ved å pakke inn bilde fra UL i uke 8/9. Men vet ikke om jeg klarer å vente så lenge :bag::shy: det har gått to dager siden positiv test og har allerede problemer med å ikke røpe det :hilarious: Da blir det isåfall å avsløre det til hele familien, inkludert toåringen. Og fortelle det på jobb etter juleferien.

Har fortalt det til storfamilien + to venninner. Vil helst ha støtte dersom ting ikke går veien.
Har også fortalt det til fremtidige storesøster, men hun er bare 17 måneder så forstod nok ikke så mye av det ;)

Jeg og mannen har foreløpig ikke fortalt til noen :) tror vi venter til TUL med å fortelle de nærmeste, synes det er så fint å ha hemmeligheten alene litt først. Funderer på hvordan vi skal fortelle..

Wops, der fikk pappa også vite om det. Han maste så om at jeg skulle låne litt voltarenkrem for nakken min som er så stiv, så måtte forklare hvorfor jeg ikke kunne bruke den :hilarious:

Her er det kun mannen og svigerinne som vet. Svigerinne fikk vite fordi hun jobber på legekontoret og jeg måtte si hvorfor jeg skulle ha time. Hun er også gravid, så vært ekstra stas å kunne snakke med henne.

Mamma skal få vite til helgen da vi treffer på henne, er da rundt 9+5, hun kommer nok til å merke det selv om jeg ikke sier noe, så like greit å fortelle. Resten skal få vite om et par uker da de kommer i mitt bursdagsselskap! :D

Vi fortalte en venn hver ganske med en gang for å ha noen å prate med om det ikke går bra. Måtte fortelle foreldrene mine denne helga siden jeg kom hjem på besøk. Var nok å si "nei takk" til vin Svigers vet ikke enda.
Tenker å fortelle min nærmeste sjef etter vi har vært til første kontroll for at hun skal få forståelse for hvorfor det går litt sakte om dagen

Fortalte nettopp til familien min. Mamma synes at jeg fortalte for tidlig, men gratulerer meg.

Venter til nyåret :)

Fortalte nettopp til familien min. Mamma synes at jeg fortalte for tidlig, men gratulerer meg.

"For tidlig"? Hva skal det bety? :s
Når man betror seg til noen, også får man reaksjon som "hvorfor forteller du meg NÅ?"..? :s

Hun er litt gammeldags og har annen kulturell bakgrunn Hun tenker det er større sjans for spontanabort ved å fortelle det så tidlig.
"For tidlig"? Hva skal det bety? :s
Når man betror seg til noen, også får man reaksjon som "hvorfor forteller du meg NÅ?"..?

Hun er litt gammeldags og har annen kulturell bakgrunn Hun tenker det er større sjans for spontanabort ved å fortelle det så tidlig.

Man øker jo ikke sjansen for SA ved å fortelle tidlig.
Sjansen for SA ER høyere enn senere, men hvorfor skal man kun få lov til å fortelle om det når man er "sikker" på at det går bra? Skal man ikke få lov til å støtte seg på folk om det går galt..?

Jeg synes bare det er så irriterende at graviditet før uke 12 skal være tabubelagt og ikke verdt noe. "Gratulerer med positiv test, men jeg vil ikke du skal håpe på noe for du KAN jo miste, og det vil jo ikke jeg vite noe om".
Jeg hadde en gynekolog i forrige svangerskap. "Joda, du har sett hjerteslag i uke 6, men vi orker ikke håpe på noe, for du kan jo miste uansett siden det er så tidlig".
Horribelt menneske, man bekymrer seg jo nok som det er.

• Liker
Reactions: Emi
Man øker jo ikke sjansen for SA ved å fortelle tidlig.
Sjansen for SA ER høyere enn senere, men hvorfor skal man kun få lov til å fortelle om det når man er "sikker" på at det går bra? Skal man ikke få lov til å støtte seg på folk om det går galt..?

Jeg synes bare det er så irriterende at graviditet før uke 12 skal være tabubelagt og ikke verdt noe. "Gratulerer med positiv test, men jeg vil ikke du skal håpe på noe for du KAN jo miste, og det vil jo ikke jeg vite noe om".
Jeg hadde en gynekolog i forrige svangerskap. "Joda, du har sett hjerteslag i uke 6, men vi orker ikke håpe på noe, for du kan jo miste uansett siden det er så tidlig".
Horribelt menneske, man bekymrer seg jo nok som det er.
Jeg ble ikke glad av første reaksjon hennes. Men jeg synes du vet for lite for å bedømme moren min for horribelt mennesker.

Alle foreldre gjør noe som barna kan klage på i løpet av livet, uansett hvor godt foreldrene prøve.

Jeg ble ikke glad av første reaksjon hennes. Men jeg synes du vet for lite for å bedømme moren min for horribelt mennesker.

Alle foreldre gjør noe som barna kan klage på i løpet av livet, uansett hvor godt foreldrene prøve.

Jeg sa ikke at moren din var horribel :p
Jeg forstår jo at mange er oppvokst sånn i en slik kultur, og reagerer slik som er vanlig for dem. ❤️

Jeg mente at GYNEKOLOGEN var horribel (som jeg snakket om). For hun burde ha hatt trening i hvordan å behandle pasienter, og burde derfor vite bedre.

Jeg sa ikke at moren din var horribel :p
Jeg forstår jo at mange er oppvokst sånn i en slik kultur, og reagerer slik som er vanlig for dem. ❤️

Jeg mente at GYNEKOLOGEN var horribel (som jeg snakket om). For hun burde ha hatt trening i hvordan å behandle pasienter, og burde derfor vite bedre.
Jeg leste litt fort igjennom misforstått litt.

Jeg leste litt fort igjennom misforstått litt.

Jeg mente bare at jeg synes det var litt dumt at man får sånne reaksjoner, for man trenger jo folk å støtte seg på ❤️

Og så dro jeg frem et eksempel fra mitt forrige svangerskap med en gynekolog som hadde dårlig dårlig pasientbehandling, for sånt sier man ikke som helsepersonell... ><

Jeg mente bare at jeg synes det var litt dumt at man får sånne reaksjoner, for man trenger jo folk å støtte seg på ❤️

Og så dro jeg frem et eksempel fra mitt forrige svangerskap med en gynekolog som hadde dårlig dårlig pasientbehandling, for sånt sier man ikke som helsepersonell... ><
Skjønner❤️
Leste litt feil når vi se på tv og mannen min snakke til meg ibland

Fortalt til foreldrene mine og to gode venninner. Kommende storesøstre skal få vite på julaften , samme med annen nær familie

Back
Topp