Når forteller dere jobben eller sjefen?

Embliss

Betatt av forumet
Jeg er bare 5+1, men er kvalmen og trøtt og litt kort lunte med sure kunder Har ikke legetime før i slutten av august, og håper jo at alt skal gå bra, men lurer på om jeg klarer å skjule det hele sommeren. Hvor lenge ventet dere før dere fortalte?

-fnise- må fortelle nye jobben innen første mnd jeg jobber der... :O

Eg har fortalt alle på jobben min, daglige lederen også, men ikkjr ho som eig butikken då eg ikkje jobber med ho og eg er 5+1

Når jeg kommer tilbake fra ferie tenker jeg :) Da er jeg i uke 12 :)

Jeg står å henger ut av vinduet nå for å få luft, er kjempekvalm! Fortsetter det slik vil jeg aldri klare å holde det hemmelig til uke 12 . Ser alle smileyene mine forsvinner, hvordan i alle dager får jeg laget dem?

Her blir det og etter ferie hvis alt går bra. Da er jeg 13 uker :)

Sjefen fikk vite det da jeg var 6+2. Sykemeldt på grunn av kvalme

Jeg fortalte personalansvarlig på tirsdag. Så vet hun hvorfor jeg blir borte neste fredag. Venter med å fortelle til sjefene til at jeg vet om alt er greit.

Dere som ikke skal fortelle før senere, jobber dere alene eller bare har dere ikke symptomer som er tydelige for andre? :)

Det er vanskelig å ikke fortelle jobben! Der jeg jobber (hjemmesykepleien) har vi noen med smitte der gravide ikke bør gå. De som skriver listene på hvem vi skal til vet det, men redd for at jeg snart må si noe. De som vet om graviditeten gikk i ferie i går, så da må jeg vel snart avsløre meg.. håpa på å vente til etter jeg har vært i ferie!

Jeg skal nok fortelle det en gang etter ferien. Mellom uke 10-12 et sted blir det nok jeg forteller det. Jeg har klart meg greit på jobb og ikke blitt kvalm der. Har vært veldig trøtt denne uka, men tror ikke noen har tenkt på/sett det.

Første gangen slet jeg både med mye kvalme og tretthet, og måtte fortelle sjefen det da jeg var ca 9 uker på vei fordi han beordret meg til å jobbe dobbelvakt (aften pluss nattevakt). Da knakk jeg sammen for kunne ikke skjønne hvordan jeg skulle orke det :P Det endte med at jeg ble sendt hjem for å slappe av kl 20 og kom tilbake kl 23 og måtte allikevel jobbe natta, for det var ingen andre. Det var da noen kollegaer som og jobbet kveldsvakt som sa jeg skulle ha sagt noe for da skulle de tatt vakten istede, men der og da hadde de en unnskyldning for å slippe- og ikke jeg :/
Nå jobber jeg kun dagtid, den voldsomme kvalmen har ikke kommet (enda) og da er det ikke noe problem å ikke fortelle noe ;)

Sa det med en gang, fordi det er mye tunge løft, og lange dager på beina. Pluss at sjefen min er svensk, så det var også for å kjøpe oss litt tid ift det og sette oss inn i permisjonsstyret osv :)

Dere som ikke skal fortelle før senere, jobber dere alene eller bare har dere ikke symptomer som er tydelige for andre? :)
Nei jeg jobber med flere. Men er ikke kvalm, så klarer å hode det skjult enn så lenge :) 2 uker igjen til ferie :D

Jeg skal ikke fortelle det før etter uke 12 denne gang. Sist fortalte jeg det tidligere. Det var veldig ubehagelig å fortelle at jeg da hadde en BO og at det ikke gikk som det skulle. Men det er ferietid nå og da er det enklere ;)

Back
Topp