Når forteller dere det?

Vinterbarn16

Gift med forumet
Februarlykke 2016
It's gonna be May 2019
Forrige gang fortalte vi det til de kommende besteforeldrene rundt nå. Nå er jeg egentlig litt redd for negative kommentarer da dette blir barn nr. 2 før fullførte studier, selvom det er helt planlagt fra vår side med tanke på alder mellom barna, økonomi, flytting osv. Men tror mange i familien vil reagere litt på at vi ikke ventet til etter jeg har blitt ferdig utdannet og fått en jobb. Men da vil aldersforskjellen på barna blitt større enn vi ønsket. Og det økonomiske som de kanskje tenker på løser seg ved at jeg får både foreldrepenger fra Lånekassen og fra mine 3 jobber nå, så jeg vil jo ha nærmere den inntekten jeg ville hatt i en full jobb.

Hvordan forteller dere det?
 
Vi venter nok lenger denne gangen, redd for det samme som deg, men føler samtidig at besteforeldrene blir glad uansett. Ble også syyyykt lenge å vente sist, vi fortalte det rett etter positiv test som var super tidlig(6dpo). Vi håper på å kunne gi besteforeldrene et kort med ultralyd bilde, og termin [emoji5]
 
Venter litt lenger, men har lyst å fortelle alle..
Blir nok kanskje etter uke 8-10 :happy:
 
Jeg skal vente veldig lenge. Mine to beste venninner vet det nå, men kollegaer, foreldre, andre venner osv skal jeg vente veldig lenge med å fortelle. Fordelen med bakovervendt livmor = får ikke mage før rundt uke 25.:p
 
Sist fortalte vi det til familien i uke 12, etter tul.

Denne gangen er det flere litt store feiringer vi skal på i nærmeste framtid, så tror egentlig jeg bare forteller det til familien ganske snart. Er så drygt å må prøve å dikte opp grunner til å ikke drikke alkohol, når alle vet jeg egentlig ville tatt ett glass vin eller to til mates osv. Men vi får se[emoji4]
 
Venter så lenge vi klarer i grunn. Svigermor fant ut i går av seg selv da jeg ikke drakk på fest . Gjør jo støtt det ellers hehe.. hun er bare blid. Resten venter jeg med for mamma er ikke så positiv til en til siden vi nå har mine og dine barn og yngste er 8år. Har ei venninne som vet da.
 
Familien og nærmeste venner får vel vite det rund uke 10-12, kolleger og andre får vente til minst etter OUL. Så lenge det kan skjules selvsagt. Sist kom ikke magen før en stund etter uke 20, og kunne likevel skjule den en stund til etter det
 
Her er det allerede flere som veit det[emoji23] Har ønsket nr 3 ganske lenge nå men har ikke passet før nå. Fortalte det til mamma og pappa på fredag. begge søstrene mine fikk vite det forrige helg. Samboeren til fetteren min veit det siden jeg spurte om ho hadde noen gravid klær liggende som jeg kanskje kunne få låne etterhvert. og mormor har fått vite det.. og 2 venninner hat fått vite det. Og jeg regner med at jeg snart må fortelle det på jobben også[emoji23] Jobber i en liten barnehage med 8 ansatte og de 2 jeg jobber med på avdelingen har jeg jobbet med i snart 14 år så blir nok avslørt snart[emoji23]Og jeg kjenner egentlig at jeg ikke orker eller gidder å bry meg med hva andre mener lenger. Er blitt for gammel for sånt[emoji23] Jeg veit at ho ene på avdelingen min vil komme med en sånn type har dere råd til det her nå da osv for det gjorde ho med minstemann for 9 år siden men jeg kunne ikke brydd meg mindre. ho får mene hva ho vil for jeg veit at ho egentlig bare ønsker det beste for oss og barna våre. Jeg er utrolig happy og jeg velger å tro at alt kommer til å gå bra[emoji173][emoji4] Så regner med at vi ganske snart forteller det til barna våre også[emoji173]
 
Nai nå vet bestevenninna mi det, så blir vel ikke flere før jaffal etter tidlig ul som er i uke 10+5... håper egentlig jeg kan vente te etter uke 12 . Men den jeg gruer meg aller mest til å fortelle det til er mamma . Hun ville aldri at vi skulle ha flere en 2 . Sikkert helst bare en som jeg er selv ... men føler meg trygg nok på meg selv at dette er det rette! Er jo 30 år og gift så ser egentlig ikke grunnen til at hun skal blande seg men men..
 
Back
Topp