Når fortelle?

Jeg skal på middagsbesøk til mamma i dag og har tenkt å fortelle det til henne allerede nå...tidlig når jeg bare er 4 uker på vei, men jeg er så speeeent på hva hun sier :D :D

Enig med deg. Fikk skikkelig vondt i magen når jeg snakket med henne..blæh! En gratulasjon kan jeg nok bare glemme.
Sjefen jeg hadde før ble skikkelig glad og gratulerte forrige gang jeg var gravid.
For da får man jo skikkelig lyst til å komme tilbake når man føler seg bedre!!!
Håper kollegaene dine er mer positivt til det da :)

For da får man jo skikkelig lyst til å komme tilbake når man føler seg bedre!!!
Håper kollegaene dine er mer positivt til det da :)
Jeg tror nok kollegaene mine blir glade, men nei jeg er ikke veldig klar for jobb nå gitt...

Da måtte jeg fortelle det til sjefen min..hun ble ikke spesielt glad gitt. Følte at jeg måtte fortelle det siden jeg er sykemeldt denne uken.
For en drittsjef! Om de ikke blir glade kan de holde det for seg selv spør du meg... Og heller bare late som for den gravides del:p

For en drittsjef! Om de ikke blir glade kan de holde det for seg selv spør du meg... Og heller bare late som for den gravides del:p
Enig med deg, men hun blir litt gretten når hun er stresset. Synes det er litt uprofesjonelt jeg da..

Jaha! Ble ikke spesielt glad?!
Jaja ikke ditt problem heldigvis ;)
Syns sjefer skal smile gratulere også kan de heller banne inni seg for ekstra arbeidet det blir men ikke nevne noe til andre på jobben! ;)
Ja, veldig. Det skal jo ikke gå utover deg at det ikke passer henne at du er gravid...
Tusen takk for støtten. Den trengte jeg nå for jeg var litt lei meg. Søte dere :)

Det skjønner jeg godt! Men når du blir bedre får du bare tenke på at du er der for kollegaene dine og ikke sjefen ;)
Jeg jobber dessverre tett med sjefen, men heldigvis tettere med kollegaene :) Jeg trives jo egentlig godt på jobb :)

Da måtte jeg fortelle det til sjefen min..hun ble ikke spesielt glad gitt. Følte at jeg måtte fortelle det siden jeg er sykemeldt denne uken.
For en ekkel sjef :@ ble litt provosert nå kjenner jeg... Sist jeg var gravid hoppet sjefen min nærmest av glede og gav meg den bamseklemmen, sukk..<3 Nå har jeg flyttet og skiftet jobb, heldigvis super greie her og så regner ikke meg at det blir noen sure miner her heller :)
Når man ansetter kvinner i fruktbar alder så er sannsynligheten rimelig stor for at det før eller siden blir graviditet og permisjon og vi har loven på vår side. Så skjønner ikke hvorfor ikke arbeidsgiver bare kan smile og være glad, i det minste late som!!!!!

For en ekkel sjef :@ ble litt provosert nå kjenner jeg... Sist jeg var gravid hoppet sjefen min nærmest av glede og gav meg den bamseklemmen, sukk..<3 Nå har jeg flyttet og skiftet jobb, heldigvis super greie her og så regner ikke meg at det blir noen sure miner her heller :)
Når man ansetter kvinner i fruktbar alder så er sannsynligheten rimelig stor for at det før eller siden blir graviditet og permisjon og vi har loven på vår side. Så skjønner ikke hvorfor ikke arbeidsgiver bare kan smile og være glad, i det minste late som!!!!!
Takk. Uff ja ble egentlig veldig overrasket over reaksjonen hennes. Hadde håpet hun hvertfall kunne gratulert..jaja.

Jeg har sagt det til moren og søsteren min, og et par venninner. Gruer meg til å fortelle sjefen min, vi jobber supertett sammen og jeg er usikker på reaksjonen hennes. Er nå i uke 7+6, må nok fortelle det snart. Her jeg bor har vi bare to mnd permisjon, så jeg må søke om noen mnd ubetalt feire.

Jeg har sagt det til moren og søsteren min, og et par venninner. Gruer meg til å fortelle sjefen min, vi jobber supertett sammen og jeg er usikker på reaksjonen hennes. Er nå i uke 7+6, må nok fortelle det snart. Her jeg bor har vi bare to mnd permisjon, så jeg må søke om noen mnd ubetalt feire.
Oi hvor bor du? :o
Og hva gjør vanligvis en mor etter de to mnd?

Vi bor og jobber begge to i Midtøsten. Etter to mnd permisjon har man krav på en time ekstra ammetid i ett år. Så de fleste tar en mnd ekstra ubetalt fri, så får de en nanny etter det som tar seg av babyen. Men jeg kommer ikke til å begynne å jobbe igjen iallfall før babyen er 6 mnd... Satser bare på at det kommer til å gå greit med fire mnd ubetalt fri. I verste fall kan jeg heller jobbe litt hjemmefra.....

Jeg skal på middagsbesøk til mamma i dag og har tenkt å fortelle det til henne allerede nå...tidlig når jeg bare er 4 uker på vei, men jeg er så speeeent på hva hun sier :D :D

Så koselig :)
Vi fortalte det til foreldrene våre når jeg bare var 4 uker på vei, vi ventet et par dager etter de første positive testene, men ikke lengre. Syntes at vi ikke trengte holde en så gledelig nyhet for oss selv så lenge. Nå har vi fortalt nærmeste familie og venner om det. Er 7+0 nå :) Jeg prøver å ikke tenke aalt for mye på de 12-ukers-greiene, det er jo ikke sånn at det går en magisk grense der, sannsynligheten for at noe skjer synker jo veldig fra uke 4-6 og i ukene fremover etter det. :)

Vi bor og jobber begge to i Midtøsten. Etter to mnd permisjon har man krav på en time ekstra ammetid i ett år. Så de fleste tar en mnd ekstra ubetalt fri, så får de en nanny etter det som tar seg av babyen. Men jeg kommer ikke til å begynne å jobbe igjen iallfall før babyen er 6 mnd... Satser bare på at det kommer til å gå greit med fire mnd ubetalt fri. I verste fall kan jeg heller jobbe litt hjemmefra.....
Tja der burde man kanskje være glad for noe betalt permisjon. I Egypt kan man ta opp til 2 år mener jeg det var men man får ikke en kr under permisjonen :( Så mange kvinner blir hjemmeværende, bruker familie eller finner au pair.
Men alt ordner seg om man vil det :)

Kommer til å vente til magen synes før familie og venner får høre det. Resten av verden skal jeg prøve å drøye det så lenge som overhodet mulig med. Jeg jobber ikke, så slipper heldigvis å tenke på å fortelle noe der.

Tror vi skal si det neste helg! :D Klarer ikke vente lenge uansett tror jeg, og skulle vi miste igjen trenger jeg den støtten ❤️

Back
Topp