Når fortelle?

Tutta_86

Glad i forumet
Vi er litt i tenke boksen ang dette. Er 5 uker nå og syns det er litt tidlig. Men så vet jeg ikke hvor lenge jeg klarer å skjule magen. Er så oppblåst.

Vi måtte ha hjelp av foreldrene mine mens sambo var bortreist,pga at jeg var dårlig. Så vi valgte å fortelle det i uka her (8+0 i morgen.) planen var å vente til uke 12.. Men nå føler vi at vi må fortelle det til svigers også

Vi valgte å fortelle det til nærmeste familie (mor, far og søsken til både samboer og meg) når vi møtte dem i julen. Var da bare fire uker på vei, men vi visste ikke når vi kom til å se dem neste gang, pluss at det var vanskelig å skjule når vi var sammen i flere dager.

Tenker å vente med venner og annen familie til uke 12. På facebook blir det nok ikke kjent før etter oul.

Har fortalt noen allerede, jobben, svigermor, svigersøster og min søster. Venter nok kanskje et par uker til før resten av den nære familien får vite det. Er 7+0 idag.
Men føler alle vet det, de på jobb viste det jo ca før jeg skulle si det. Føler meg helt gjennomsiktig :p

Jeg føler også at folk vet det snart. For magen syns liksom. Ser ikke feit ut heller. Er noen som vet. Men hvis vi forteller det til foreldrene hans må vi si det til resten også. Men er spent på reaksjonene for å si det sånn.

Har sagt det relativt tidlig de andre gangene, men siden vi har mistet 4 ganger så holder vi det hemmelig for flest mulig nå til vi vet at det går bra.

Har sagt det relativt tidlig de andre gangene, men siden vi har mistet 4 ganger så holder vi det hemmelig for flest mulig nå til vi vet at det går bra.

Det skjønner jeg veldig godt. Er første forsøk her og syns det er så vanskelig å ikke si noe. Føler at jeg juger liksom.

Venter forhåpentligvis til uke12, men må neste se an mtp hvor oppblåst jeg er..

har fortalt til de nærmeste venninnene mine, min bror fikk vite det samme dag som vi fant ut, han er alltid støttende og forståelsesfull :) moren til min kjære vet det og siden han hadde behov for å snakke med noen andre enn meg om det. Venter med resten til uke 12 eller lenger :)

Planen er å vente til uke 12. Men hvis jeg fortsetter å være så kvalm må jeg nok si det til sjefen min snart..

Ble avslørt av noen venner i går! :-/Søren!! De forstod det med en gang..

Venter til minst uke 12 med å fortelle det til familie og venner. På jobb måtte jeg fortelle det med en gang på grunn av tilrettelegging.

Nærmeste familie og venner fikk vite det tidlig. Fortalte mamma samme dag som test. Resten kan vente til uke 12 eller senere. :) Begynner i ny jobb nå snart, så tenkte å fortelle det der tidlig..

Vi kommer til å vente så lenge som mulig. Men min søster hadde drømt at jeg var gravid i natt så jeg vurderer å si til henne at hun er sanndrømt;) Tror det er en familiegreie for jeg har drømt at hun er gravid før hun har fortalt det til meg alle tre gangene. Denne gangen har jeg ekstra lyst til å si det til henne ettersom hun har termin 18. august :)

Vi har mest lyst til å rope det ut NÅ! Men fornuften sier vi skal prøve å vente til uke 12 hvertfall :)

Noen nære venner, og sjefen vet det. Så fortalte vi det til svigermor i helga. Skulle egentlig vente til etter ul i morgen, men gikk ikke å skjule det når vi skulle være med henne hele helga. Mine foreldre får vite det neste helg tenker jeg. Så får vi se når faren til samboeren får vite noe. Alle andre må vente til etter uke 12.

Jeg er kanskje litt rar men nå som jeg er på noen dagers visitt hos familien så nyter jeg faktisk at jeg har en hemmelighet som kun jeg og samboeren vet om :) Tenkte jeg skulle ut og kjøpe meg ett par romslige gensere eller skjorter i morgen så jeg kan fortsette å holde det skjult når jeg kommer hjem til bygda igjen. Blir så oppblåst til tider :P Jo lenger jeg kan holde det hemmelig jo bedre :) Men jeg tror min søster har en mistanke, kjenner det på meg :P

Back
Topp