Når fortelle...

Jeg kjenner også bekkenløsningen allerede :(
Æsj...d er noe dritt. Jeg som tenkte å øke opp stillingen fra 80% til 100%, for å å få mere penger og lengre permisjon. Men spørs om jeg bare må glemme d. Noen som vet hvor lenge jeg må jobbe 100% for å få den til å telle i permisjonen? :confused:

Æsj...d er noe dritt. Jeg som tenkte å øke opp stillingen fra 80% til 100%, for å å få mere penger og lengre permisjon. Men spørs om jeg bare må glemme d. Noen som vet hvor lenge jeg må jobbe 100% for å få den til å telle i permisjonen? :confused:

Lurer på om du må jobbe 6mnd...men har du kun fast lønn eller har du provisjon?

Jeg har allerede sagt det!:) jeg har vært dårlig de andre gangene, så jeg må sifra tilfelle det samme skjer nå.. jobben er fantastisk, føler meg som hjemme der :) Veldig greit med forståelse om man trenger det :) og jeg vil ikke ta ut egenmeldinger eller sykemelding uten at de vet hvorfor:)

vi har begge deler, grunnlønna å falle på om det ikke blir provisjon. og salgs provisjon
da tror jeg(skal ikke være bråkjekk her altså) at hvis du får provisjon de siste mnd du jobber at de regner i snitt hvor mye du får i løpet av en arbeidsdag....tror jeg...jobber du i en kjede eller enkeltstående salong?

da tror jeg(skal ikke være bråkjekk her altså) at hvis du får provisjon de siste mnd du jobber at de regner i snitt hvor mye du får i løpet av en arbeidsdag....tror jeg...jobber du i en kjede eller enkeltstående salong?
enkeltstående salong ja.
men, fant dette på sidene til nav, som om jeg skulle spurt om dette spm selv :p

Jeg jobber for tiden i 80 prosent stilling. Hvor lenge må jeg eventuelt jobbe 100 prosent for å få 100 prosent foreldrepenger?
Svar: Vi forutsetter at du har vært i arbeid minst seks av de siste ti månedene før uttaket av foreldrepenger starter. Utgangspunktet for beregningen av foreldrepenger er den inntekten du faktisk har når stønadsperioden din starter. NAV skal sammenligne denne inntekten med gjennomsnittet av den pensjonsgivende inntekten din de tre siste årene. Ved å legge vekt på opplysninger om arbeidssituasjonen din på det tidspunktet foreldrepengene skal utbetales fra, vurderer NAV om den nåværende inntekten eller gjennomsnittet av den pensjonsgivende inntekten de tre siste årene skal legges til grunn ved fastsettelse av grunnlaget for beregningen av foreldrepengene. Når NAV vurderer arbeidssituasjonen din, ser NAV blant annet på om det er endringer, og om endringene er varige.

slik som jeg forstår dette, så der det slik om jeg klarer å jobbe 100% en mnd, og blir gradert sykemelt mnd etterpå, så er det 100% gjelder, men de kan trekke inn andre år og. har jobbet 80% i 1år nå, resten av arbeidstide i 100%.( eller er jeg helt på bærtur? :p)
Grunnen til at jeg stresser med å komme meg opp i 100% stilling nå, er fordi bekken knirkerer allerede, håper bare det kommer av hormonell forandring nå i starten, og at det fort går over igjen ;) hater å være hjemme fra jobb, men må man så må man, desverre :(

enkeltstående salong ja.
men, fant dette på sidene til nav, som om jeg skulle spurt om dette spm selv :p

slik som jeg forstår dette, så der det slik om jeg klarer å jobbe 100% en mnd, og blir gradert sykemelt mnd etterpå, så er det 100% gjelder, men de kan trekke inn andre år og. har jobbet 80% i 1år nå, resten av arbeidstide i 100%.( eller er jeg helt på bærtur? :p)
Grunnen til at jeg stresser med å komme meg opp i 100% stilling nå, er fordi bekken knirkerer allerede, håper bare det kommer av hormonell forandring nå i starten, og at det fort går over igjen ;) hater å være hjemme fra jobb, men må man så må man, desverre :(

oi det sto jo akkuratt som om nav har smugtittet på spørsmålet ditt :greet015det virker som om du har forstått det riktig ja=) kjipt å være hjemme fra jobb, men i vårt yrke går det bare ikke!! får vondt i føttene når jeg har stått i 8 timer uten å være gravid jeg....veldig lett å vaske hår med en kjempeball på magen :rolleyes:

oi det sto jo akkuratt som om nav har smugtittet på spørsmålet ditt :greet015det virker som om du har forstått det riktig ja=) kjipt å være hjemme fra jobb, men i vårt yrke går det bare ikke!! får vondt i føttene når jeg har stått i 8 timer uten å være gravid jeg....veldig lett å vaske hår med en kjempeball på magen :rolleyes:
8 timer kjennes etter på ja, og oh yess kjempe lett med magen, følte jeg la magen på skulderene til kundene sist gang :p ble 40% sykemelt i uke 22 sist gang, og 60% siste ukene, var på jobb til siste dag, heldigvis, godt å stå opp til noe, og ordne sminke og hår :)

jupp jeg sykmeldte meg 50% i aug sist,hadde spart ferien min som jeg tok rett før permisjon(fødte i november sist og;til og med samme termin dato....men kom 12 dager over tia)ja sminke og hår var vel ikke det jeg tenkte på når ungen kom ut=)du var fra hedmark ikke sant?

jupp jeg sykmeldte meg 50% i aug sist,hadde spart ferien min som jeg tok rett før permisjon(fødte i november sist og;til og med samme termin dato....men kom 12 dager over tia)ja sminke og hår var vel ikke det jeg tenkte på når ungen kom ut=)du var fra hedmark ikke sant?
Oi, d skal være godt gjort ;) ble lite mechår og sminke under fødsel ja :p:p ikke fra Hedmark nei, fra Nord-Trøndelag ;)

Back
Topp