Når fortelle?

Bonusbaby

Blir kjent med forumet
Selv er planen her å vente til uk 16 - eller rundt når magen begynner å vise. Vet jo at det blir vanskelig. Skal i bryllup til min bestevenninne når jeg er rundt 12 uker - og jeg kommer garantert til å fortelle henne da :)

Mye meninger rundt omkring, det er de som mener vi må ha vårt kjærlighetsbarn og det er de som mener at vi har nok med mine og dine - vi har 4 tilsammen.

Vi er i himmelen og gleder oss veldig :)

Jeg har aldri hatt full pemrisjon pga flytting/jobb/studier tidligere. Så denne gangen regner jeg med å være hjemme til barnehage oppstart august 2013 - ha egentlig lyst til å være litt lengre enn det. Vi får se :)

Vi har faktisk fortalt det til våre foreldre og søsken... :) Tidlig ute ja, men vi følte at det var det beste for oss. Når det gjelder venner og bekjente, venter vi nok en god stund :) er ikke lett å holde det hemmelig.. hehe

Vi har ikke fortalt det til noen. Men vet at det kommer til å bli en del reaksjoner rundt det ettersom dette er tredje gang jeg er gravid på 4,5 år. Vi har blitt enig om at vi skal prøve å holde det hemmelig til folk begynner å lure, kun for å se hvor lang tid vi kan holde det skjult. Litt morsomt å ha en slik hemmelighet også da

Jeg har planer om å prøve å holde meg til høstferien.
Det syke er at jeg allerede nå kjenner antydning til vondter i bekken og rygg - så hvis det drar seg på veldig må jeg si det på jobben før jeg hadde tenkt så de skjønner hvorfor jeg er litt forflytningshemmet...

Det er noen som vet, da. Broren min og dama, fordi vi var på ferie sammen da jeg testet positivt, samt svigermor fordi hun absolutt ville vite omtrent fra vi prøvde (og det er kjekt med en god støttekontakt også, svigermor er ei veldig god venninne for meg) - og så vet bestevenninna mi det.
Endel folk kjenner meg jo litt her på bv, men jeg håper og tror at de holder tett om/når de finner ut av dette - her er jeg liksom under nicket mitt og ikke i offentligheten.

Ringen av lykke <3 skrev:
Vi har ikke fortalt det til noen. Men vet at det kommer til å bli en del reaksjoner rundt det ettersom dette er tredje gang jeg er gravid på 4,5 år. Vi har blitt enig om at vi skal prøve å holde det hemmelig til folk begynner å lure, kun for å se hvor lang tid vi kan holde det skjult. Litt morsomt å ha en slik hemmelighet også da

Vi syns jo og at det er morsomt å holde det hemmelig :) PÅ den andre siden syns jeg det er like vanskelig hver gang å holde det hemmelig.

Veldig vanskelig å holde det hemmelig. Vet ikke kor lenge eg klarer å holde meg. Kommer nok til å fortelle til nogen få av de nærmeste. Etter uke 12-13 er det ikke hemmelig lenger. Det andre svangerskapa har eg fortalt det i uke 6 ca til foreldre og nærmeste venner. Mannen vil at vi skal holde det hemmelig lengst mulikt.

skal holde det hemmelig i hvertfall til uke 12....kanskje lenger om vi får det til, får se det litt ann....men nærmeste familie får nok vite det etter uke 12

Eg skal nå ærlig innrømme att eg har lyst å skrike det ut til hele verden nå ;) Men det kommer vi ikkje til å gjøre..
Familien vet det, og noen venninner av meg som eg stoler fullt og helt på :)
Tenker å vente til ihvertfall uke 12, men kansje lenger..Sjøl om eg tviler noe eeenormt på att eg klarer å holde det hemmelig lengere enn det :)

Jeg skal iallefall først finne ut av det selv

Så vet jeg ikke hvor lenge jeg klarer og holde meg, har en venninne som fikk 3dja mann nettopp og hun holdt det hemmelig helt  til uke 20!!!!!!!!!!! (fortalte meg det da, og foreldre og søsken før ca uke 12 men alikevel) Det klarer jeg aldri, sist sa vi det i uke 10-11 til familie og i uke12 til allmenheten...

Er litt kosleig å ha hemmeligheten for seg selv en stund, samtidig som det er koselig å kunne snakke med sine nærmeste om det.... Tror jeg tar det som det kommer ...

Her har vi fortalt det til den eldste søsteren min og 2 vennepar i gjengen.. Resten av familie og venner vil vi vente med til uke 12 eller senere.. Klarte å holde meg til etter UL forrige gang =)

Hvorfor skal alle vente så lenge..?

:)
jeg har lyst til å skrike det ut nå.. men venter nok hvertfall til uke 8 etter UL :)

Plonk skrev:
Hvorfor skal alle vente så lenge..?

:)
jeg har lyst til å skrike det ut nå.. men venter nok hvertfall til uke 8 etter UL :)

For meg er den magiske perioden uke 12 - så jeg venter uansett til da. Jeg har mistet før, og var i grunnen glad jeg ikke hadde fortalt noen om det da.
Tror dette er veldig inividuelt.  Denne gangen syns jeg det er ekstra morsomt å vente lenge - siden det er nummer 4 :)

Her vet nærmeste familie og noen venner. Har også fortalt det til barna våre på 5 og 7, og jeg er fryktlig stolt at de har klart å holde det tett :) Så får resten vite det etter 3D ul i uke 15 :)

Hmmm... Jeg har bare fortalt det til to venninner enda, men forteller nok til nærmeste familie om ikke så altfor lenge. Kollegaer og resten får vente til etter uke 12.

Har lyst til å vente med å si noe til jeg er ca. 20 uker.. hvis jeg klarer det da. For da har jeg bursdag og kan si det til alle i familien samtidig...

Har ikke egentlig tenkt på det enda.. sist sv.skap var jeg så dårlig at jeg hadde ikke sjans å holde det hemmelig for de jeg omgikk. Hvis dette sv.skapet blir likt,så blir det vel uansett til at noen får vite om det relativt tidlig. Men har ikke noen greie med at jeg mååå vente til uke 12 heller da..bortsett fra allmennheten,jeg proklamerer det ikke på facebook med det første for å si det slik;)

Vi vil holde det skjult sålenge som det er mulig inntil ultralyden, er kun en som vet og jeg blir vel kanskje å fortelle det til ei venninne eller to, men ingen utover det.

Har fortalt det til denærmeste allerede,-dette fordi jeg blir  sykmeldt rakt pga jg har problemer med å bevare svangerskapet.Det blir litt vanskelige å bortforklare...

Vi er veldig glade og spente, mange gode følelser at vi har lyst til å rope ut til alle, men ble enige om å holde det hemmelig fram til etter uke 12 pga tidligere operasjon og greier, så skal vi fortelle om det til kun familien vår. Vennene våre får finne det ut sjøl, ellers skal de få vite den dagen jeg skal føde :)

Back
Topp