Når fortelle til venner, familie og kollegaer?

Iskrem

Elsker forumet
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Når skal dere fortelle den store nyheten til de rundt dere?

Jeg hadde tenkt å vente til uke tolv uansett, men nå lurer jeg på om jeg skal vente en måned til. Føler meg ikke helt klar for at "alle" skal få vite om det siden jeg føler det er så tidlig enda.. Dessuten er det litt fint å ha denne lille fantastiske hemmeligheten for seg selv en stund til syns jeg:)

Andre som føler det slik?

Jobber på lab så å fortelle til kolleger ble litt samme dagen som testen. Jeg kan ikke lenger jobbe med det og det . Skulle gjerne ventet, men tar ingen sjanser med slike kjemikalier.

Fortalte ei venninne 2 dager etter positiv test, ei venninne da jeg var 9 uker og e vennepar da jeg var 10 uker. Sjefen vet. Ungene får vite på lille julaften, så skal de få fortelle til besteforeldre og onkler/tanter. Så offentliggjør jeg det på FB i jula. Da er jeg 14 uker.

Vi fortalte det i går til min side av familien :) Var da 12+0. Hans side forteller vi til på nyåret da vi reiser dit. Resten av verden får vite en gang på nyåret de også.

Vi skal på UL i morgen, jeg er da 10+4. Tror jeg blir satt frem noen dager hvert fall, men hvis alt ser bra ut da, så sier vi det til kommende storebror lillejulaften og så får han si det til besteforeldrene. Vi har bestilt to kalendere med bilder og bildet som hører til juli er et bilde av kommende storebror med et skilt der det står "jeg skal bli storebror".. Han skal få gi kalenderene i gave til besteforeldrene på lillejulaften :) Nå gleder vi oss SKIKKELIG til å si det, selv om alt føles ganske surrealistisk enda :)

Jobben har visst det siden uke 5 pga sykemld og svangerskapspenger.
Har fortalt det til svigerinna min pga vi var hos fest der for en uke siden, og da var det visst et par andre som fikk vite det og så vi fortalte det til svigerfar dagen etter.

Resten av svigerfamilien får vite til lørdag da vi skal på lutefisk lag:) er 10+3 da.
Min familie får vite det 2. Juledag da vi skal på middag hos min onkel:)

Har fortalt mamma, mormor og 3 venninner :)
Resten av verden får vente til OUL er overstått, for jeg som deg (trådstarter) synes det er koselig å gå med denne hemmeligheten, se om jeg klarer å holde meg og om magen kommer til å begynne å vises litt allerede før den tid :D
Spennende

Vi venter til en 14-15 uker. Og føler jeg ventetiden ikke er noen sak, så venter vi like like så greit til etter ul :-)

Er flere som allerede vet det her....Nærmeste venner, familien min og flere på jobb vet det også nå siden jeg er sykmeldt pga kvalme. Vi skal fortelle det til samboers familie 1.juledag da vi alle er samlet den dagen:) Kommende storebror har fått genser hvor det står han skal bli storebror;)
Nå er vi jo alle forskjellige...Men jeg er en person som er veldig åpen av meg og som deler mye av det som skjer i livet mitt. Både med venner, familie og kollegaer. Så om jeg feks skulle miste så forteller jeg det bare..Men dette må jo hver enkelt føle på. Hvis du synes det føles greit å vente med å si det så er det jo ikke noe i veien med det:) Er ingen regel som sier at du MÅ si det etter 12 uker:) Viktigste er at det føles riktig å fortelle:)

Tenker å vente ut i januar.. Rundt 15-16 uker tenker jeg.. Så får de nærmeste rundt oss vite det når det føles naturlig :) familien skal få vite det julekvelden. Broren min og dama vet det alt da :D må liksom ha noen å dele dette med utenom mannen :p

Foreldrene våre vet det, og tenker og fortelle søsksen det I julen. Er dag I uke 9.
Er så oppblåst at jeg tror noen på jobben har en mistanke. Føler jo at magen ser mange mnd gravid ut. Hehe:)
Men forteller det ikke før I uke 12.
Sjefen vet det, men det skal stoppe der.

Er flere som allerede vet det her....Nærmeste venner, familien min og flere på jobb vet det også nå siden jeg er sykmeldt pga kvalme. Vi skal fortelle det til samboers familie 1.juledag da vi alle er samlet den dagen:) Kommende storebror har fått genser hvor det står han skal bli storebror;)
Nå er vi jo alle forskjellige...Men jeg er en person som er veldig åpen av meg og som deler mye av det som skjer i livet mitt. Både med venner, familie og kollegaer. Så om jeg feks skulle miste så forteller jeg det bare..Men dette må jo hver enkelt føle på. Hvis du synes det føles greit å vente med å si det så er det jo ikke noe i veien med det:) Er ingen regel som sier at du MÅ si det etter 12 uker:) Viktigste er at det føles riktig å fortelle:)

Ja jeg er helt enig i at man skal si det når det føles riktig:) men tror ikke det valget har noe med om man er åpen som person eller ikke.. Da tror jeg det har mer med å gjøre at jeg ikke er klar for å være "den gravide" enda;)

Ja jeg er helt enig i at man skal si det når det føles riktig:) men tror ikke det valget har noe med om man er åpen som person eller ikke.. Da tror jeg det har mer med å gjøre at jeg ikke er klar for å være "den gravide" enda;)

Enig med deg her :)
Jeg hadde egentlig ikke tenkt å si det før over nyttår en gang, men diverse tilstelninger rundt jul ville avslørt meg/har avslørt meg. Og jeg liker ikke lyve om det heller når jeg får direkte spørsmål :p

Noen fåå venninner vet det allerede, familie får vite i jula da jeg er 11 uker og Facebook får vi ta litt som det kommer etterhvert...

Enig med deg her :)
Jeg hadde egentlig ikke tenkt å si det før over nyttår en gang, men diverse tilstelninger rundt jul ville avslørt meg/har avslørt meg. Og jeg liker ikke lyve om det heller når jeg får direkte spørsmål :p

Nei tror det kommer til å bli slik for min del og.. Skal jo på flere sammenkomster, og har ikke tenkt å kjøpe inn alkoholfritt for å late som.. Så hvis noen spør direkte så får jeg heller bare svare ja :) har ikke så lyst å annonsere noe på forhånd hvertfall:)

Nei tror det kommer til å bli slik for min del og.. Skal jo på flere sammenkomster, og har ikke tenkt å kjøpe inn alkoholfritt for å late som.. Så hvis noen spør direkte så får jeg heller bare svare ja :) har ikke så lyst å annonsere noe på forhånd hvertfall:)

Har ikke gjort det jeg heller. Er kun svigerfar vi har sagt det til selv, fordi han antakelig hadde hørt det fra svigerfaren til svigerinna mi. Syns det er bedre at han får høre det fra oss istedet :)

Jeg skal fortelle det til moen og faren min til jul :) Etter uke 12 kommer jeg til å fortelle det til resten av familien og venner. Å offentliggjøre det på Facebook får vente litt, kanskje til etter UL.

Jada, mente absolutt ikke at du ikke er åpen altså:) Bare at det var litt av bakgrunnen for at jeg har valgt å si det:) Lykke til med å spre budskapet den dagen du velger det:) Det er en stor glede å se hvor glade alle sammen blir over et nytt familiemedlem i vente <3

Når skal dere fortelle den store nyheten til de rundt dere?

Jeg hadde tenkt å vente til uke tolv uansett, men nå lurer jeg på om jeg skal vente en måned til. Føler meg ikke helt klar for at "alle" skal få vite om det siden jeg føler det er så tidlig enda.. Dessuten er det litt fint å ha denne lille fantastiske hemmeligheten for seg selv en stund til syns jeg:)

Andre som føler det slik?
Jeg tenker litt det samme som deg. Jeg er snart 13 uker, og vi har fortalt det til nærmeste familie og noen venner (mine foreldre har visst det en stund). Jeg har egentlig gått og ventet på å nå uke 12 - mest fordi man er mer "safe" da, men også fordi jeg gledet meg til å fortelle nyheten. Men nå som jeg har kommet dit, føltes ikke behovet for å formidle det til resten så sterkt lenger. Kommer nok til å vente til over nyttår. Har uansett ikke tenkt å kringkaste det spes på facebook - nok at de i omgangskretsen vet det.

Back
Topp