Når fortelle storesøsken?

Vi kommer sikkert til å fortelle henne det når vi forteller resten av familien det, rundt 12/13/14 uker. Hun er jo bare 2 år - så vet ikke hvor mye hun kommer til å forstå da:)

Sent from my iPhone using Tapatalk

Kommer ikke til å si noe før det vises godt og dermed gjør det enklere å forklare til et barn på 2,5.

Sent from my GT-I9305 using BV Forum mobile app

Jeg vil i utganspunktet vente til etter ordinær UL. Da kan vi kanskje til og med si om det blir lillebror el lillesøster. Men spørs om vi klarer å vente så lenge. Magen popper nok ut rimelig kjapt denne gangen. Vil i allefall vente til uke 12. Har kjøpt bok Trond Viggos bok Kroppen, så der får vi forklart mye tenker jeg. I tillegg har jeg kjøpt " jeg vil også ha et søsken". Før jeg visste at jeg var gravid. Fikk gavekort og tenkte St det var fine bøker til den dagen vi skulle ha barn... Underbevisstheten visste nok.

Venter på lille spire som kan bli en 2014 skatt eller 2015 skatt

Jeg endte opp med å fortelle det myyye tidligere enn planlagt, men pga kvalme har jeg vandra overalt med en bøtte i handa og følte at jeg måtte forklare før jentungen begynte å bli engstelig :)

Dette lurer jeg også på. Det er viktig for oss at jentene får vite det av oss, og ikke noen andre. Foreløpig vet bare foreldrene våre. Jeg håper å kunne vente til uke 10-11 i det minste. Men det kan holde hardt om denne magen skal fortsette å ese ut slik den har begynt med.

Skal fortelle i morgen 7 uker på vei. Jeg har vært på ul og sett att alt er fint :)

Vi forteller til 8åringen når jeg er ca 12 uker på vei. 2 åringen vet det men tror ikke han skjønner det:-)

Jeg vil vente så lenge det lar seg gjøre! Hun er 4 og alt for glad i å prate, vet hun det, vet alle det!! Det er jeg ikke klar for før godt over 12 uker, om ikke det skulle synes alt for godt før den tid da :)

Back
Topp