Når fortelle storesøsken?

*Huldra*

Forumet er livet
Desemberskattene 2014
Hadde denne problematikken forrige gang også.. Kunne jo tenkt meg å vente lengst mulig, men, i og med det viser fort på meg så er det litt vanskelig å holde skjult, og da er det alltid en fare for at noen plutselig spør eldstemann om han gleder seg til å bli storebror osv.. Og derfor er det viktig for meg å helst fortelle han før alle andre vet. Han blir 6 år i år. Men synes det er kjipt at det må bli tidlig. Så her blir vi nok å fortelle dagen før 17.mai, er 12 uker da, da samles hele slekta og de fleste der vet det pga min far forsnakket seg.. Hva tenker dere?

Sent from my iPad using BV Forum

Sier det rundt uke 10-12. :)

Sent from my iPhone using BV Forum

Blir nok å si d rundt uke 12 ja, sagt det tidlig en gang og då mista vi, d e mannen sin gutt på 9 år btw :)

Blir nok å si d rundt uke 12 ja, sagt det tidlig en gang og då mista vi, d e mannen sin gutt på 9 år btw :)

Ja det er jo kjipt.. Vi skal jo på ultralyd først å se at alt er i orden. Men ja, man vet jo aldri. Sa det rundt 11 uker sist tror jeg ! :)

Jeg håper jeg kan drøye det så lenge som mulig.. da storebror her sliter litt etter vi mistet tulla vår i uke 31.. jeg kan liksom ikke love han at det skal gå bra denne gangen, for det kan vi jo faktisk ikke vite:/ kjenner vi får ett dilemma der..

♡ desember 2014 ♡

Jeg håper jeg kan drøye det så lenge som mulig.. da storebror her sliter litt etter vi mistet tulla vår i uke 31.. jeg kan liksom ikke love han at det skal gå bra denne gangen, for det kan vi jo faktisk ikke vite:/ kjenner vi får ett dilemma der..

♡ desember 2014 ♡
Off så forferdelig trist.. Nei jeg skjønner det, går selvfølgelig bra denne gangen <3 men ja, det må være vanskelig både for dere og han..! Men dere får nok tett oppfølging denne gang da, som sikkert hjelper på. Kan jeg spørre om hun kom for tidlig eller om det bare skjedde i magen?

Off så forferdelig trist.. Nei jeg skjønner det, går selvfølgelig bra denne gangen <3 men ja, det må være vanskelig både for dere og han..! Men dere får nok tett oppfølging denne gang da, som sikkert hjelper på. Kan jeg spørre om hun kom for tidlig eller om det bare skjedde i magen?

Sendt deg en pm huldra :)

♡ desember 2014 ♡

Her blir d ikke sagt noe før 12 uker..Om jeg klarer å skjule magen så lenge vel å merke:pBegynner å få problemer alt nå så d kan bli hardt

Jeg drøyer også en stund denne gangen.. Forrige gang fortalte vi det når jeg var 12 uker, men det endte dessverre i senabort når jeg var 20 uker. Så jeg vil i alle fall vente til vi har vært på ul og sett at alt ser bra ut! Hun er 5.

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Tenkte og vente til etter ordinær ultralyd så vi vet at slt ser greit ut:)

Sitter på mobilen

Het går 5 åringen vår allerede å sier jeg har baby i magen, og det han han gjort siden før jeg ble gravid. Er flere i bhg som er gravide så han er litt opphengt i det.
Men om mulig blir vi vente til etter ul. Der er også fordi vi vil vente i det lengste å fortelle det tilnoen og det blir vanskelig og barna vet.

♡ Termin 10 desember 2014 ♡

Taster på appen :)

Har ikkje sagt noko enda til storebror som blir tre til sommeren. Trur det er litt tidlig enda, blir så lenge å vente for han. Men klarer nok ikkje å holde det skjult så mykje lengre.

Jeg vil vente så lenge som mulig, men har jo så lyst å fortelle henne det.
Men jeg tenker at når det begynner å bli synlig må jeg vel fortelle henne det. :)

Hun er en av få enebarn i barnehagen så hun har mast om spesifikt en lillebror i snart 3 år nå. :p

Snart 5år. :)

okei :) jeg tenker at det er litt greit med desember, at det er noe håndfast som dem kan se frem til. Var sånn med minsten nå at jeg hadde termin i påsken , så da kunne jeg si at når det var påske og han skulle på påskeferie(han har en annen pappa) så kom babyen. Og denne gang kan jeg jo si at når vi skal åpne den første pakken i julekalenderen, blir liksom litt enklere å forholde seg til føler jeg når dem har noe å se det i sammenheng med, siden tiden er litt for abstrakt til tider ;)

okei :) jeg tenker at det er litt greit med desember, at det er noe håndfast som dem kan se frem til. Var sånn med minsten nå at jeg hadde termin i påsken , så da kunne jeg si at når det var påske og han skulle på påskeferie(han har en annen pappa) så kom babyen. Og denne gang kan jeg jo si at når vi skal åpne den første pakken i julekalenderen, blir liksom litt enklere å forholde seg til føler jeg når dem har noe å se det i sammenheng med, siden tiden er litt for abstrakt til tider ;)

Det var utrulig lurt :-) eg veit ikkje kva som passer i slutten av oktober men :-) smart ide!

Vi vil vente lengst mulig. Håper bare vi vil klare å skjule det.. Magen har est ut allerede..

Back
Topp