Når fortelle søsken?

Dere som har litt «eldre» barn, 10 pluss. Hvordan har de reagert? Begynner faktisk å grue meg til å fortelle her i hus:facepalm:
 
vi skal fortelle det til jenta vår (3,5år) etter otul på fredag :) vil gjerne forsikre oss om at det er liv før vi forteller det. Vi har heller ikke sagt det til noen andre, da vi ønsker at jenta vår skal være første som får vite det:love7
 
vi skal fortelle det til jenta vår (3,5år) etter otul på fredag :) vil gjerne forsikre oss om at det er liv før vi forteller det. Vi har heller ikke sagt det til noen andre, da vi ønsker at jenta vår skal være første som får vite det:love7
Enig i å fortelle søsken først! Det gjorde vi også. Vi har også otul på fredag, men har vært på 2 privat ul tidligere, så har sett at alt så bra ut da.
Guttene her var enig i at farmor og mormor er de neste i rekken til å få vite det
 
Enig i å fortelle søsken først! Det gjorde vi også. Vi har også otul på fredag, men har vært på 2 privat ul tidligere, så har sett at alt så bra ut da.
Guttene her var enig i at farmor og mormor er de neste i rekken til å få vite det
Så deilig å allerede ha sett baby :love017 Har en veldig stygg magefølelse på at det ikke er liv, så er veldig spent på fredag!
 
Søsken fortalte vi ganske fort. 8 åring ble veldig glad. 2 åring skjønte ikke så mye. Og hun skjønner fremdeles ikke noe kjempe.
Det er svært få som vet jeg er gravid. Selv om jeg er på uke 14. Vet ikke når jeg skal fortelle folk om det.
 
Ååh, hvorfor har du den følelsen? Når på fredag har du UL? Og hvor langt er du på vei? Jeg er 12+2 idag.
Leste i termingruppe på fb om flere som hadde hatt MA, og begynte da å lese om det. Så har jeg klart å overbevise hodet om at jeg opplever en MA…. Symptomer har avtatt, klarer ikke kjenne livmoren selv når jeg ligger på rygg.. Håper det bare er hjernen som spiller meg et puss. Er så mye lettere å holde seg rolig når man faktisk kjenner baby :(
Er 12+4 med nr 2, så hadde egentlig trodd at jeg nå skulle se antydninger til gravidmage også
 
Leste i termingruppe på fb om flere som hadde hatt MA, og begynte da å lese om det. Så har jeg klart å overbevise hodet om at jeg opplever en MA…. Symptomer har avtatt, klarer ikke kjenne livmoren selv når jeg ligger på rygg.. Håper det bare er hjernen som spiller meg et puss. Er så mye lettere å holde seg rolig når man faktisk kjenner baby :(
Er 12+4 med nr 2, så hadde egentlig trodd at jeg nå skulle se antydninger til gravidmage også
Symptomer avtar gjerne ved MA fordi hcg synker. Hcg vil uansett synke rundt uke 9/10 i normale svangerskap, så det et ikke en indikasjon på MA såpass sent heldigvis. Jeg håper alt står bra til med spiren din :Heartred
 
Leste i termingruppe på fb om flere som hadde hatt MA, og begynte da å lese om det. Så har jeg klart å overbevise hodet om at jeg opplever en MA…. Symptomer har avtatt, klarer ikke kjenne livmoren selv når jeg ligger på rygg.. Håper det bare er hjernen som spiller meg et puss. Er så mye lettere å holde seg rolig når man faktisk kjenner baby :(
Er 12+4 med nr 2, så hadde egentlig trodd at jeg nå skulle se antydninger til gravidmage også
Da jeg opplevde MA hadde jeg fremdeles symptomer, så jeg gikk i 3 uker uten å vite noe.
Men det stemmer at siden HCG nivået synker rundt denne tiden, så kan det være flere som opplever mindre symptomer, flere er kvitt kvalmen.
Så jeg satser på at det er bare hjernen din som spiller deg et puss, og at alt er fint med den lille I magen din :Heartbigred lykke til i morgen!
 
Da jeg opplevde MA hadde jeg fremdeles symptomer, så jeg gikk i 3 uker uten å vite noe.
Men det stemmer at siden HCG nivået synker rundt denne tiden, så kan det være flere som opplever mindre symptomer, flere er kvitt kvalmen.
Så jeg satser på at det er bare hjernen din som spiller deg et puss, og at alt er fint med den lille I magen din :Heartbigred lykke til i morgen!
Ja det er nok det som tuller. Krysser fingre og tær for at dette går vegen! Tusen takk :Heartred
 
Leste i termingruppe på fb om flere som hadde hatt MA, og begynte da å lese om det. Så har jeg klart å overbevise hodet om at jeg opplever en MA…. Symptomer har avtatt, klarer ikke kjenne livmoren selv når jeg ligger på rygg.. Håper det bare er hjernen som spiller meg et puss. Er så mye lettere å holde seg rolig når man faktisk kjenner baby :(
Er 12+4 med nr 2, så hadde egentlig trodd at jeg nå skulle se antydninger til gravidmage også
Vet ikke om det er noen trøst men jeg er ca like langt som deg og kjenner så og soniske symptomer. Har bare vondt i korsryggen og er andpusten når jeg går i trapper. Kjenner heller ikke livmoren min når jeg ligger på rygg. Ser en større klump nederst på magen på morgenen når blæra er skikkelig full og jeg ligger på rygg. Enig med deg at det er lettere når man kjenner babyen, men nå er vi på et stadiet hvor vi må vise tålmodighet og stole på at kroppen vår passer godt på disse nurkene. Har du hatt tul enda?
 
Vet ikke om det er noen trøst men jeg er ca like langt som deg og kjenner så og soniske symptomer. Har bare vondt i korsryggen og er andpusten når jeg går i trapper. Kjenner heller ikke livmoren min når jeg ligger på rygg. Ser en større klump nederst på magen på morgenen når blæra er skikkelig full og jeg ligger på rygg. Enig med deg at det er lettere når man kjenner babyen, men nå er vi på et stadiet hvor vi må vise tålmodighet og stole på at kroppen vår passer godt på disse nurkene. Har du hatt tul enda?
Jeg kom nettopp hjem fra tidlig ultralyd. Det er liv :D :Heartred Er så lettet! Var en veldig aktiv baby også, så bare å glede seg til jeg kjenner bevegelsene:hilarious:
 
Vi fortalte det til våre gutter på 8 og 11 nå på mandag da jeg var 12+0. Eldstemann utbrøt "Har dokk pult!? Her på hyttå? Kossen har kje eg hørt någe?"
Men han gleder seg altså
Haha så morsomt! Sikkert noe som kunne skjedd her også :hilarious:

Enda ikke fortalt det, men mellomste lirte fra seg at hun hvertfall ikke ville ha flere småsøsken her en dag:facepalm: regner med hun hadde endret mening om det er jente som gjemmer seg der inne.
 
Ettersom vi har vært gjennom IVF har datter i huset vært med på hele prosessen. Hun er 12 og helt umulig å holde alle hormonkurer og hormonhumør skjult, så det var liksom aldri noe å holde hemmelig. Hadde derimot tenkt til å holde tett om positiv test til vi bikket 12 uker, meeen så glemte jeg en strimmel på sofaen og så var det gjort. Heldigvis har det holdt og den magiske 12 ukers grensen er nå nådd :)
 
Veldig usikker på når vi skal fortelle det til 3-åringen. Tenker å vente på svar på nipt-testen, og kanskje til etter oul. Samtidig hadde det vært fint at hun kunne fått vite det før alle andre. Har ikke delt nyheten med noen enda, og venter til etter oul med å fortelle til utvidet slekt og andre.
 
Veldig usikker på når vi skal fortelle det til 3-åringen. Tenker å vente på svar på nipt-testen, og kanskje til etter oul. Samtidig hadde det vært fint at hun kunne fått vite det før alle andre. Har ikke delt nyheten med noen enda, og venter til etter oul med å fortelle til utvidet slekt og andre.
 
Fortalte det etter tidlig ultralyd i uke 6, da jeg er mye syk og blir mer sengeliggende enn vanlig og trenger mer hjelp. Hun på 15 år var ikke helt fornøyd med en gang, men ble glad etterhvert. Han på 6 år gleder seg veldig og prater mye om og til magen.
 
Back
Topp