Når fortelle på jobb?

Spydde flere ganger på jobb i dag, og er nå avslørt av ca 15stk :(
Been there, done that :) forrige gang visste alle på jobben det før jeg hadde sagt det.... Denne gangen sier jeg det når jeg må, enten det er fordi vi offentliggjør det eller fordi jeg evt må sykemeldes eller blir avslørt av noe annet

Been there, done that :) forrige gang visste alle på jobben det før jeg hadde sagt det.... Denne gangen sier jeg det når jeg må, enten det er fordi vi offentliggjør det eller fordi jeg evt må sykemeldes eller blir avslørt av noe annet

Jobben min består av en gjeng damer som er forenlig med Se&Hør, så stoler ikke på at de holder kjeft. Nå er jeg i tenkeboksen ifht om svigerforeldre i bygda burde få vite det i nærmeste fremtid, selv om de egentlig ikke skal få vite noe på ennå 7 uker.

Regner med mine nærmeste kolleger må få vite det ganske tidlig. Kjenner allerede at jeg bør begrense løft og slikt, og da ønsker jeg heller å være ærlig med de jeg jobber med om hvorfor jeg må begrense meg. Jobber i barnehage, og har kun ettåringer på gruppa, så det blir naturlig nok en god del løfting og bæring :-)

Jobben min består av en gjeng damer som er forenlig med Se&Hør, så stoler ikke på at de holder kjeft. Nå er jeg i tenkeboksen ifht om svigerforeldre i bygda burde få vite det i nærmeste fremtid, selv om de egentlig ikke skal få vite noe på ennå 7 uker.
Sa det ikke til noen, men all den høylytte spyingen koblet med endel dager syk gjorde at de skjønte det før jeg sa det, men de fortalte det ikke til noen da.

Men i din situasjon er det jo kanskje noe å vurdere å fortelle det viss de damene på jobben finner ut av det/tror du er gravid...men opp til deg/dere uansett.

Jeg tror nok jeg kommer til å avsløre det ganske snart siden jeg jobber 3-delt turnus på sykehus og tror jeg ikke klarer for mange nattevakter! Er redd det kan ta skade på barnet

Jeg er bare tilkallingsvikar på forskjellige steder.. er litt redd med å fortelle til arbeidsplassene at jeg er gravid. Er redd for at jeg plutselig ikje skal få flere vakter da jeg jobber med utagerende brukere. Vil jo jobbe lengst mulig å slippe å gå ut i sykemelding for at arbeidsplassene ikke kan tilrettelegge for meg siden jeg bare er vikar.. men skal lese meg litt opp på mine rettigheter osv..

Første gang fortalte jeg det på jobb etter å ha passert 12 uker, med nummer 2 fikk sjefen vite det allerede da jeg var 6 uker på vei, da jeg ble sykemeldt for hyperemesis. Denne gangen har jeg nettopp fått ny sjef og skal egentlig få tildelt en del nye arbeidsoppgaver fremover. Skal ha medarbeidersamtale når jeg er 7+6 og kommer til å si det da. Dette fordi jeg har en jobb hvor relasjonsbygging til kundene er viktig, og det kjennes feil å sitte å legge planer for dette når jeg vet jeg blir mye borte fremover (hadde i tillegg til hyperemesis halve svangerskapet store bekkenplager sist gang, så har ingen forventninger om å klare å være 100% til stede i månedene frem til permisjon). De andre på jobben får nok vite det når jeg har passert 12.

Jeg skal si det på mandag. Fikk avventende(?) Sykmelding i 2 uker nå av legen, hvor det står svart på hvitt at jeg har svangerskapskvalme :p
føler jeg må si det tidlig og siden jeg har en stilling med mye ansvar og påbegynnende prosjekter. Godt mulig ser at noen som kan følge kunden hele veien bør ta det fra starten av, så da ønsker jeg å gi sjefen den muligheten til vurdering. Veldig redd det skal gå galt før 12 uker da, menmen!

Forteller to kollegaer, som også er to av mine nærmeste venninner, i uke 12. Håper jeg klarer å skjule graviditeten fra arbeidsgiver til hvertfall uke 15:) Kommer ann på formen.

Må fortelle det til uken fordi jeg tror ikke jeg klarer å jobbe fullt.

Blir nok etter tolv uker, så sant formen ikke blir værre eller det avsløres av andre ;-)

Back
Topp