Når fortelle på jobb?

Jeg tror ikke det er noen regel på når man må fortelle, men for min egen del og for at de skal ha litt tid på seg til å erstatte stillingen min, kommer jeg til å si ifra når jeg er over de magiske 12 uker.

Noen er kanskje uvel allerede, og må føler kanskje for å forklare hvorfor de trenger pauser/er hjemme fra jobb osv. Da synes jeg det er helt normalt at man sier ifra tidligere.

Jeg personlig kommer ikke til å fortelle noen, hverken kollegaer, familie og venner at jeg er gravid før det har gått 3 mnd.
Vanskelig å holde på hemmeligheten, har jo mest lyst til å rope det ut- men skal prøve å være sterk;)

Jeg har enda ikke klart å komme meg på jobb igjen etter ferien så jeg tenker at jeg bare må si det som det er slik at sjefen før vite hvorfor jeg har vært så mye borte/kommer til å være mye borte, og sikkert trenger mye hjemmekontor.. Vi skal også på tur sammen vi som jobber sammen neste uke, og hvis jeg får blitt med der så kommer de jo til å se at jeg ikke drikker, så da blir det for dumt å lyve for så å si det i februar synes jeg :p jeg har en stilling med ansvar også, så jeg føler det også gjør det viktigere å si det raskere enn det jeg ønsker.. Det er ikke heldig å gi meg mange nye store prosjekter nå, hvis formen fortsetter slik.

Hvis jeg sier det på fredag er jeg 6+0 bare...

Når må man fortelle til arbeidsgiver at man er gravid? Når skal dere fortelle?
man må faktisk ikke fortelle arbeidgiver før man skal søke om permisjon.Men de aller fleste må vel fortelle litt før.Jeg holder på med nettstudium nå så jeg trenger ikke.I forrige svangerskap fortalte jeg det etter uke 15 :)

Det er ingen regel. Dersom du er sykemeldt må du heller ikke fortelle. Arbeidsgiver kan få refundert penger fra NAV i ettertid opptil flere måneder (arbeidsgiverperiode).

Du må jo søke om permisjon fra jobben før du skal ut i svangerskapspermisjon, og det er naturlig å gi beskjed før den tid :) NAV trenger også at arbeidsgiver sender inntektsopplysninger når du søker om foreldrepenger. Dette kan du gjøre fra uke 26. Så om magen ikke syns før det ville jeg ha gitt beskjed rett før uke 26. :)

man må faktisk ikke fortelle arbeidgiver før man skal søke om permisjon.Men de aller fleste må vel fortelle litt før.Jeg holder på med nettstudium nå så jeg trenger ikke.I forrige svangerskap fortalte jeg det etter uke 15 :)
Hva studerer du? :) og hvilke nettsted leverer studiet ditt? :)

Håper jeg klarer å holde meg til etter uke 12;)

Jeg fortalte det ganske tidlig. En uke etter jeg fant ut fordi jeg har en ganske tung jobb og hvis jeg plutselig ble litt borte fra jobb fordi jeg ikke følte meg bra så ville hun skjønne :) hun kom med mange gode råd osv så det var bare bra

Jeg fortalte det ganske tidlig. En uke etter jeg fant ut fordi jeg har en ganske tung jobb og hvis jeg plutselig ble litt borte fra jobb fordi jeg ikke følte meg bra så ville hun skjønne :) hun kom med mange gode råd osv så det var bare bra
Men det finnes ingen tid for når du MÅ fortelle

Føler at sjefen bør få vite det før det kommer ut på face iaff:p vi har familie spredd utover hele verden, så offentlig blir det. Så han får vite det like etter nærmeste familie får vite i uke 12:)

Man må vel fortelle det så sjefen får tid til å finne en vikar?:-)
Nei, du må ikke fortelle, men du må fortelle når du søker om permisjon. Noen har regler på at dette skal være innen 1-2 måneder før permisjonen skal starte.

Jeg kommer til å drøye det lengst mulig, selvfølgelig innenfor rimelig tid. :)

Hva om du blir kjeeempestor? :)

Neimen, skal du ødelegge den idylliske forestillingen om at jeg ikke kommer til å bli kjempestor, men få en snerten, liten mage? :eek::arghh:
Haha.. Jeg tar dette som det kommer, blir jeg stor tidlig så forteller jeg jo det! Jeg er butikksjef, mine ansatte får nok vite det mye tidligere enn min sjef og ledelsen, men jeg vet hvordan gravide blir uglesett fra høyere hold og er ikke interessert i å bli det altfor tidlig. Alt mellom 12-26 uker :)

Neimen, skal du ødelegge den idylliske forestillingen om at jeg ikke kommer til å bli kjempestor, men få en snerten, liten mage? :eek::arghh:
Haha.. Jeg tar dette som det kommer, blir jeg stor tidlig så forteller jeg jo det! Jeg er butikksjef, mine ansatte får nok vite det mye tidligere enn min sjef og ledelsen, men jeg vet hvordan gravide blir uglesett fra høyere hold og er ikke interessert i å bli det altfor tidlig. Alt mellom 12-26 uker :)
Høres fornuftig ut :)

Spydde flere ganger på jobb i dag, og er nå avslørt av ca 15stk :(

Back
Topp