Når fortelle om graviditeten og hvordan ❣️

De som vet hvor vi har ligger ann i IVF-prosessen har vi fortalt det til :) besteforeldrene kjøpte vi kopper til med mormor/morfar og farmor/farfar :Heartred
 
Så fin innstilling til det hele. Å lese det gjør at jeg selv føler meg tryggere på at vi har fortalt det til såpass mange :smile

Veldig godt å høre, det jeg også andre skal føle ❤️ Hvis jeg prater høyt om det, så kan det hende det hjelper andre som er i samme situasjon, men som kanskje ikke tør å snakke høyt om det. Og det er det jeg ønsker, gjøre det mer naturlig å snakke om, og mindre tabubelagt.
 
Veldig godt å høre, det jeg også andre skal føle ❤️ Hvis jeg prater høyt om det, så kan det hende det hjelper andre som er i samme situasjon, men som kanskje ikke tør å snakke høyt om det. Og det er det jeg ønsker, gjøre det mer naturlig å snakke om, og mindre tabubelagt.
Ser den. Ønsker bare ikke for mye oppmerksomhet allerede nå og vil vite at det går bra før alle får vite det. Og jeg jobber i et veldig mannsdominert miljø om dagen så jeg vil ikke bli tatt unødvendig hensyn til. Så vi venter nok til etter tul.
 
Ser den. Ønsker bare ikke for mye oppmerksomhet allerede nå og vil vite at det går bra før alle får vite det. Og jeg jobber i et veldig mannsdominert miljø om dagen så jeg vil ikke bli tatt unødvendig hensyn til. Så vi venter nok til etter tul.

Det skjønner jeg veldig godt også ❤️ Derfor det er godt vi alle er forskjellige :love7
 
Det skjønner jeg veldig godt også ❤️ Derfor det er godt vi alle er forskjellige :love7
Ja, mistenker nemlig at jeg blir fratatt oppgaver med begrunnelse av at det er farlig. Det er ikke farlig (ikke før sommeren iallfall og da er prosjektet over )
 
Vi har fortalt det til nære venner som vet om at vi har forsøkt så lenge som vi har på fjerdemann. Det hadde vært veldig hyggelig om barna våre kunne få fortelle til besteforeldre, tanter og onkler, men veldig usikker på om vi klarer å holde oss så lenge før de skjønner det selv. Tenker kanskje TUL rundt uke 9, også si det til barna da.. er litt i tenkeboksen. Kjenner jeg er skikkelig dårlig på å holde dette hemmelig:joyful: Må forsøke å la ukene gå litt mer som normalt, tenke på vanlige ting igjen. Jeg tenker bare på graviditet, baby og fremtid jeg nå:happy::hilarious:
 
0A825F3A-CA66-46A1-B333-A7B5B8CC233D.jpeg
Jeg sendte denne til min mor på sms (min datter som har tegnet), for jeg var litt redd for reaksjonen:rolleyes: men hun tok det mye bedre enn jeg forventet. venter med å fortelle det til resten av søskenflokken og div til etter jeg har fått sett ett hjerte. Og svigermor får vite det sist av alle, etter uke 12 - da hun i forrige graviditet allerede hadde klart å fortelle det til alle på hans side før vi fikk sakt noe selv:bored:
 
Sniker fra oktober (mistenker at jeg havner i novembergruppa etterhvert, da jeg ifølge app har termin 31.okt.,men unnfangelse kan umulig ha skjedd når appen foreslår :happy090).
Forutenom mannen har jeg per nå kun fortalt det til min nærmeste sjef. Tenkte det var greit å fortelle sjefen det tidlig, både fordi det om en stund blir en del arbeidsoppgaver jeg ikke får lov å gjennomføre, pluss at jeg synes det er fint at han vet årsaken i tilfelle jeg skulle bli dårlig og ikke presterer på normalt nivå :) Han tok forøvrig nyheten superkult selv om det etterhvert blir litt logistikkmessige utfordringer på arbeidsplassen :)
Er veldig usikker på når vi skal fortelle andre om det...har i utgangspunktet tenkt å vente til uke 12,evt til etter vi har fått tatt nipt og fått svar på den. Problemet er jo at jeg HELE tiden holder på å forsnakke meg på et eller annet vis:smiley-ashamed005

Familien vil nok bli overbegeistret over nyheten - og det er faktisk en av grunnene til at jeg ønsker å vente med å fortelle til dem. Ser liksom for meg at svigermor begynner å ringe meg hver dag for å spørre om det går bra(hun er kjempekoselig altså, men akkurat det orker jeg bare ikke enda:laughing002)
 
Bumper opp denne litt :)

Her var bestevenninna mi den første til å vite, vi hadde snakket om graviditet dagen før jeg testet positivt, så jeg ble i sjokk da testen lyste positivt, så tok bilde FØR testen var ferdig, sånn type 30 sekunder etter jeg dyppa den og skrev «jokes on me» :laughing002 med tanke på at jeg skrev dagen før at det hadde vært fint med positiv test etter Mai.

så fortalte jeg samboer det når han kom hjem fra jobb, hadde da lagt de 3 testene jeg tok i ei eske med en lappe jeg skrev «gratulerer! We fucked up. Termin ca 22.nov» (litt humoristisk ment altså) og han fikk helt sjokk og vi pratet ikke om det før etter 4 dager. (Mye redsel pga diverse han har opplevd i tidligere graviditeter)

mamma har jeg lyst til å fortelle i påska, men håper jeg får TUL først. Om det blir i påska så legger jeg body og en smukk med lapp «2022» på i ett påskeegg :love017

Ellers har jeg ikke kommet på flere måter å si det. tenker å holde det for oss selv til etter uke 15 (det gjorde jeg sist også) svigers kommer ikke til å bli glad så vi begge gruver oss til å fortelle de om det… og samme med pappaen min. Så de er nok de siste som får vite noe:sick009
 
Her er vi litt usikre. Svigers kommer nok til å få vite det ganske snart, men kun pga praktiske årsaker og tilrettelegging siden de er arbeidsgiveren min. De vet også om at vi mistet i fjor og har vert veldig fine å forholde seg til mtp det, så stresser ikke med at de får vite det tidlig. Har veldig lyst å fortelle til min mor litt tidlig, men vil helst ha en UL først. Fortalte det ikke sist, og savnet veldig å ha henne involvert når jeg mistet, har heller ikke fortalt det i ettertid. Men hun bor litt lengre unna, og syns kanskje det er mest rett å fortelle ansikt til ansikt. Noen som har erfaring med å fortelle over telefon?


Jeg har vært på TUL og de i familien jeg ikke møter ansikt til ansikt, har jeg sendt bilde til av ultralyden. Med en tekst: en «liten» førjulsgave er på vei!

men en del i den kretsen vi møter i hverdags vet det allerede siden jeg har vært ganske dårlig. Så ble ikke den store avsløringen her :hilarious:
 
Etter tidlig ul på lørdag hvor alt så veldig fint ut så valgte vi å fortelle barna det da jeg er i uke 9 nå og gyn mente at jeg var forbi de store risikoene for abort nå. Veldig veldig koselig å fortelle barna, og veldig deilig å slippe å holde hemmelig. Går det galt så er de så store at det kan forklares. De fikk ringe tanter og onkler for å fortelle, stas for dem å få vite «først» og kunne dele nyheten -nå vet forøvrig resten av klassen og alle foreldrene det også :hilarious: det regna vi med:p
 
Vi fortalte det til nærmeste familie med en gang vi fant det ut. Til foreldrene våres kjøpte vi garn og oppskrift på babyklær. De syntes det var en morsom måte å få vite det på :joyful: Samboeren min har en bror med to barn, så vi fikk eldstemann på 3 år til å fortelle faren sin at han skulle bli fetter :p
 
Vi fortalte det til storebror på 12 år, som har ønsket seg søsken kjempelenge! Han ble helt i hundre, så det er han som har fortalt det til andre❤️ Foreløpig «bare» de kommende besteforeldrene og tanter og onkelen på begge sider som vet. Har TUL nr. 2 28/4, og sa er jeg straks 12 uker, så da forteller jeg det nok på jobb etterpå:)
 
Back
Topp