Når fortelle og kanskje hvordan?

Srenit

Glad i forumet
Noen som tenker noe på når fortelle det til familie og nærmeste venner? Forrige gang sa vi det ikke til noen før etter 12 uker, men nå er jeg litt inne på å fortelle til jul om tidlig UL er en suksess.
 
Jeg tenker jul kan være kjempe hyggelig :) hvertfall til familie og de nære. Så kan resten av verden få vite etter nyttår!

Kanskje på en kreativ måte?
 
Med første fortalte vi det til familien etter tidlg ultralyd i uke 10.. veldig greit det, men følte kanskje at svangerskapet ble veldig «langt» på den måten.. denne gangen tenker jeg holde det hemmelig å så lenge jeg klarer[emoji12]
 
Jeg har tenkt å gi onkler og tanter en gave med tekst og ultralydbilde i julegave :)
 
Blir ikkje før etter vellykka TUL, helst så seint som mulig. Har måtte gå tilbake på "overraskelsen" to gangar i år (ein gang "offentlig", og ein gang til dei nærmaste), denne gangen held vi korta tett til brystet. Om det blir smell igjen, fortell vi det heller i etterkant til dei vi vil innvolvere..
 
Flere her vet allerede (mamma, svigermor, en del venninner og en kompis av mannen, noen på jobben, søsteren min osv), men resten får nok vite etter UL uke 8. Men her vet jo majoriteten om forsøkene også, så de som vet eksakte datoer har jo hintet frem og spurt. De som ikke vet eksakte datoer (pappa, besteforeldre, resterende søsken osv) får vite det etter bankende hjerte på UL.
 
Fortalte mamma i helgen. Men ingen andre får vite før til jul. Vil at færrest mulig all vite om vi skulle være uheldig å miste. Tenker at ved uke 9 er sjansen såpass mye mindre at da får annen familie vite det. Kommer nok kanskje til å si det til noen nære venninner da innen den tid:happy:
 
Foreløpig vet kun mann, sjef og ei venninne det. Det er nesten to for mye for meg. Tror nok at vi drøyer til uke 12 med å fortelle resten. Men om formen er bedriten må jeg vel avsløre det tidligere om jula avlyses.
 
Back
Topp