Når fortelle nyheten?

Fortalt det til 2 venninner og mamma... Kommer til å fortelle lillesøsteren min det i løpet av uka. Litt godt å ha noen å prate med, spesielt om det går galt... Resten får vente til uke 12...
Sånn tenker jeg også. Er litt greit at de en kunne ha lyst å prate med det om vet om at en er gravid i TILFELLE det skjærer seg. Og også derfor jeg ikke vil fortelle svigers før det har gått lang tid. Vi har ikke et sånt veldig snakke-om-personlige-ring-forhold.

Ikke sant, Elvira ;) jeg har heller ikke noe "snakk om personlige ting" forhold til svigers, og det har ikke sambo heller... Så de får nok ikke vite noe før rett før det blir offisielt...

Her er vi veldig åpne i familien og kan snakke løst om alt. Så både foreldre og svigers har fått vite det og ble veldig glad på våre vegne! Kanskje kynisk av meg og tenke at det ikke går galt.. men om det skulle gjøre det så har vi hvertfall masse støtte rundt oss :)

Her er vi veldig åpne i familien og kan snakke løst om alt. Så både foreldre og svigers har fått vite det og ble veldig glad på våre vegne! Kanskje kynisk av meg og tenke at det ikke går galt.. men om det skulle gjøre det så har vi hvertfall masse støtte rundt oss :)

Er jo bra å tenke positivt :)
Trur jeg hadde blitt nervevrak om jeg skulle gått å tenkt på at det KAN gå galt...

kommer ikke til å si det til noen før vi har vært på ul og sett at alt er ok.. sist fortalte vi jo det tidlig til foreldre,søskene våre osv, hadde akkurat fortalt det på jobb og til ungene våre når vi mistet.. det gikk en god stund før min eldste forstod at det kom ikke noe baby alikvell, og det der orker jeg ikke en gang til...

Vi har kun fortalt det til en! Men hun fikk kun vite det siden hun vet vi prøver og har spurte hver dag om TR hadde kommet :p

Men jeg har sååå lyst til å fortelle det til svigers og foreldrene mine! Jeg vet til og med hvordan jeg vil fortelle det. Men tror jeg bør vente til etter UL som jeg skal ha i slutten av måneden, siden mamma ikke har fått noen barnebarn enda og har mistet to som var på vei. Vil spare henne hvis det skulle skje noe og heller fortelle det senere. Hva syns dere?

Så langt er det bare jeg og samboeren som deler denne hemmeligheten. Føler en liten trang til å fortelle det til et par venninner, men familien skal vi vente med lengst mulig. Er ikke så sikkert at reaksjonen fra familien vil være utelukkende positiv, så da er det et lett valg for meg å vente med å fortelle det. Snuppa sin 1 års dag er en mulig dag vi forteller det, for da er de fleste samlet. Jeg vil da være 9 uker på vei. Fortalte det vel rundt uke 10 sist.

Fortalte det til mamma og stepappa'n min i går, og det var deilig å få det ut! :D
Og som sagt tidligere her veit min søster det og mine beste venninner. Men var godt å si det til mamma altså :D

Hvor mange uker på vei var dere når dere fortalte nyheten? Her har bestemor sniffet opp graviditeten og jeg er 4+1. SyneS selv det var veldig tidlig, men henne nytter det ikke å lure :)

En venninne fikk vite det når jeg var 5+1, fordi hun hadde spurt meg hver dag i 2 uker om jeg hadde fått mensen :p så var ikke til å unngå ;) Foreldrene mine, svigerbror og en venninne fikk vite 5+4. Svigers får vite det idag, 5+6 :) Det er veldig tidlig, men nå er det nok ikke noen flere som får vite noe før vi har vært på ultralyd 26. feb

Venninnene mine fikk vite det med det samme(de 3nærmeste), og da var jeg 4uker. Så fikk mamma og stepappan min vite det når jeg var 4+5 eller noe sånt. det ene svigerparet fikk vite det i går 5+2 uker :) Mamman min måtte også si det til sin mamma, altså mormor, så hun veit det også da. Mange som veit det allerede, og det er egentlig helt greit for meg. Det er jo kun de nærmeste, og jeg syns det er godt å kunne prate med noen om det, også er det greit at de veit det OM det skulle gå galt. Da får man litt støtte og trøst der og man trenger ikke gå med sorgen alene. Også blir jeg så gira at jeg klarer bare ikke å holde det hemmelig.. :P Ser dem så ofte, så da hadde jeg sprukket tror jeg :P Pluss at jeg jo nå har slutta å røyke, og da skjønner de det med en gang uansett.. :P

En venninne fikk vite det når jeg var 5+1, fordi hun hadde spurt meg hver dag i 2 uker om jeg hadde fått mensen :p så var ikke til å unngå ;) Foreldrene mine, svigerbror og en venninne fikk vite 5+4. Svigers får vite det idag, 5+6 :) Det er veldig tidlig, men nå er det nok ikke noen flere som får vite noe før vi har vært på ultralyd 26. feb

du skjønner det at jeg følte det jo på meg :) derfor måtte jeg jo bare vite det tenk :)

Har sagt det til mamma, pappa, lillebror på 18 og bestekompisen min. Resten av verden får vite det når vi er over 12 uker :D

Har fortalte til mamma i dag. 4+3. Synes det er vanskelig å holde det hemmlig. :-) Greide det med den første da. :-)

Hva er det med at alle må ha utspørringen, nærmest avhør når de har mistanke om at du er gravid??
Når man sier nei, hvorfor mister alle antennene sine og ikke skjønner at enten er du ikke det, eller så ønsker du faktisk ikke at de skal vite det enda (F.eks pga at det er veldig tidlig og mye kan skje)
Kjenner jeg er passelig irritert !!!

Hva er det med at alle må ha utspørringen, nærmest avhør når de har mistanke om at du er gravid??
Når man sier nei, hvorfor mister alle antennene sine og ikke skjønner at enten er du ikke det, eller så ønsker du faktisk ikke at de skal vite det enda (F.eks pga at det er veldig tidlig og mye kan skje)
Kjenner jeg er passelig irritert !!!

Så enig! Nesten på grensen til frekt!

Back
Topp