Når fortelle kommende søsken?

Mammi3

Andre møte med forumet
Når forteller dere kommende søsken om graviditet. Jeg har selv en på 4 og en på 6år, har veldig lyst til å si det etter tul uke 13, men litt usikker på om det kan være lurt å vente litt lenger? Lyst til å høre andres tanker om det. Når forteller dere kommende søsken om graviditet?
 
Har en på 3 år, og vi har snakket litt om det å bli storesøster og om at mamma har en baby i magen. Har sagt det fordi jeg har vært ganske dårlig. Men venter nok til oul før vi virkelig begynner å snakke om det. Har ikke snakket så mye om det enda, så er ikke noe hun tenker mye på virker det som. Men en 4 åring og 6 åring vil nok synes det er mye mer stas:)
 
Vi fortalte det til barna mine nå i uken som var. Er 11+1 i dag. De er 11,10 og 6år. Magen begynner å vises og jeg er veldig dårlig, og kan ikke løfte mer enn max 3kg pga tidligere operert livmorhals (har derfor kort livmorhals).

så vi sa det nå, så skjønner de og tar hensyn:)
Så nå vet alle de nærmeste det. Og det er ikke noen hemmelighet mer
 
Vi har også en på 4 og en på 6, og kommer til å si det til dem etter tul i uke 13. Egentlig kunne vi ha ventet mye lengre å fortelle barna, men siden jeg sliter med å skjule graviditeten allerede, kommer vi til å offentliggjøre det i uke 13. Synes barna skal få vite det av oss, og ikke av nysgjerrige naboer som spør dem.
 
Liksom Makr så har vi fortalt vår (nesten) 3-åring at mamma har baby i magen, vi ville egentlig vente litt lengre, men hun kan bli litt vilter i leken og vi trengte at hun tok litt hensyn til magen. Dessuten har jeg vært ganske trøtt og kvalm og måtte gå fra middagsbordet for å legge meg til tider så var greit at hun forsto at mamma er litt ekstra sliten nå.
 
Har en datter på snart 11, og tenkte å fortelle henne denne uken. Skal på tul i dag, er 12+0 :)
 
Takk, for mange svar. Så fint å høre andres tanker. Har naturligvis grublet litt på dette i det siste da jeg snart nærmer meg 12 uker
 
Jeg har barn på 11 og 10 år, de kommer til å si det til alle når de får vite om det. Så kan ikke si det før vi vil at resten av verden skal vite. Så de får vite til på julaften, morgenen sammen med bestefar tror jeg. Samtidig så vil jeg jo at de skal få vite det først :santa
 
Jeg har barn på 11 og 10 år, de kommer til å si det til alle når de får vite om det. Så kan ikke si det før vi vil at resten av verden skal vite. Så de får vite til på julaften, morgenen sammen med bestefar tror jeg. Samtidig så vil jeg jo at de skal få vite det først :santa
Skulle gjerne holdt dette skjult i en evighet, men til julaften blir helt umulig for meg. Har du hatt veldig liten mage med de andre?
 
Skulle gjerne holdt dette skjult i en evighet, men til julaften blir helt umulig for meg. Har du hatt veldig liten mage med de andre?
Med nr 1 så ble hele jeg stor fort. Nr to ble jeg gravid med når nr 1 var 9 mnd, så ingen tenkte det var noe annet enn mage etter henne. Da holdt jeg det skjult til uke 20. (jeg trodde 18, men ble satt frem to uke på ordinær) Nå har jeg mage pga vekt :hilarious: så tviler på at den popper ut som tydelig gravidmage før uke 24-25.

men hadde ganske mye mindre mage med nr to enn nr 1. Den var mye nettere
 
Har en jente på 2 år, hun skjønner ikke så mye enda men er veldig opptatt av babyer. Så vi vil nok vente litt til vi har sagt det til flere i familien. Hun har forstått at jeg er mer trøtt enn vanlig og påpeker det hver dag :happy7
 
Vi sa det i dag, er 14+1 pluss at vi har vært på TUL samt tatt morkakeprøve (husker ikke hva den kalles) Den fikk vi svar på i dag tidlig, så når vi fikk bekrefta at alt er bra med lille sa vi det. Jubel i heimen:Heartred
 
Vi måtte si det så tidlig som uke 8 til 4åringen her hjemme pga hyperemisis og han spurte om mamma skulle dø av oppkast. Nå er jeg i uke 14 og han venter spent hver dag og følger utviklingen sammen med oss, nå som magen også har kommet godt :Heartpink
 
Fortalte i uke 10. Storebror 6og 3år. Jeg er så dårlig så var bedre for de å forstå hva det er som gjør mamma helt utslitt ❤ de ble overlykkelige
 
Back
Topp