Når fortelle kommende søsken? :-)

Mamma1015

Blir kjent med forumet
Dere som har barn fra før av, har dere fortalt om graviditeten? Og hvilken uke var dere i da? Eventuelt når skal dere fortelle? Og hvor gamle er barna? :-)

Datteren min er to år og noen måneder. Har egentlig ikke fortalt noe til henne. Er 15 uker nå. Men hun har fanget opp noe for hun har sagt i bhg at mamma har baby i magen. Men når jeg snakker med henne om hva det betyr å ha baby i magen så skjønner hun ikle hva det betyr. Har derfor tenkt å vente til etter oul når vi forhåpentligvis vet hvilket kjønn det er. Da kan vi snakke mer om at hun skal få lille...

Venter til etter oul :) Mindre ventetid og mer realistisk når vi vet om det er en lillebror eller lillesøster :-)
Hun er 4 år så forstår det meste.

Her e kommende storesøster snart 3år, vi fortalte d til ho når æ va i midten av uke 12. Går å snakke om d masse at ho skal bli storesøster til babyen i mamma sin mage. Og ikke minst har ho funne ut at magen min skal bli opp til taket før babyen kommer... og når noen spør ho om d e en lillesøster og lillebror ho skal få, svare ho "baby" ;)

Ine blir snart 5 år, og hun har vist om det siden uke 9 ca. siden jeg har vært så mye dårlig, så måtte hun ha en forklaring.

Hun vet at lillebror ikke kommer før etter hennes bursdag i sommer, så tror ventetiden skal gå bra:)

Eldste datteren vår på 7 fikk vite det når jeg var ca 9 uker. Jeg var så dårlig og hun begynte å bli bekymret for meg. Følte det ble rett å fortelle det. Hun ble kjempeglad! Etter en liten stund kom spørsmålene.. Om vi hadde gjort det? Hva tid vi hadde gjort det? Hvor vi hadde gjort det? Og hvor hun var når vi hadde gjort det? Hahaha :-) Minstemann på 5 fikk vite det ett par uker etterpå :-) Hun ble også veldig glad!

Fortalte det litt før tidlig ul i uke 12 :) hun er straks 3 år og skjønner ikke så mye av det :p men hun sier at hun skal bli storesøster etterpå og at mamma har baby i magen :p

Vi har to jenter på 6,5 og 3 år. Vi fortalte det til dem etter å ha vært på ul i uke 12. Da ville vi gjøre det offentlig her vi bor og da ønska vi at barna skylle høre det hos oss først!

Fortalte det til frøkna på 3,5 nå på fredag, er 14 uker nå. Veldig stas og hun har spurt om altmulig etterpå. Blant annet flere ganger om dagen "er babyen inni magen fortsatt?"
Litt verre da hun spurte i bilen på lørdag om "hvor kommer babyen ut av magen?" prøvde meg med "på sykehuset" men det holdt ikke ;)

Fortalte nå jeg var 15 uker da hadde hu minste kommentert at magen var4 så stor I noen dager og begge mine på 4 og 5. syns det er veldig stas og jeg sa at babyen kommer ikke Før etter hun eldste bursdag I sommer =)

Vi fortalte det til guttene våre på 7 og 8 år da jeg var ca 13 uker :) di ble super glad, og skjønte at det tar lang tid. Vi skrev opp på kalenderen den dagen jeg har termin, sånn at det blir litt enklere å forstå når sånn ca det blir :)

Vi fortalte det i uke 12, da gikk det ikke å skjule magen lengre. Jeg synes det er viktig at storesøsken får høre det før alle andre. :)

Vi fortalte det i uke 12. Som Caritas sier, så var det viktig for oss også at storesøster var den første.

Fortalte det til størstejenta på 3 år da jeg var rundt 12 uker. Hun snakker om baby i magen, og at den skal komme ut en dag. Hun prøver også å legge øret inntil magen for å høre babyen:)

Barna her er 3, snart 7 og 9 1/2.. De fikk vite det forholdsvis tidlig, rundt uke 8-9. Dette fordi jeg har vert så sinnsykt dårlig, og spesielt de to eldste ble veldig bekymret for mamma'n sin.. de gleder seg masse alle tre!!

Back
Topp