Når fortelle de andre barna i huset om babyen?

Har en gutt på 6, kjempe vanskelig å holde det hemmelig når jeg er så kvalm og uggen hele tiden! Ligger mye på sofaen...
8+5 i dag, men tenker å prøve og vente til etter legebesøk i uke 12 :)
Han ser mye på magen min da, den har forandret seg endel allerede! xsmile8
 
Her fortalte jeg i dag, uke 10. Mine er 10 år (gutt) og 6 år (jente). Det har vært kjempetøft og holde det skjult pga kvalmen og oppkast. Var på TUL i uke 6 og i går 10 uker, fikk da se en sprellende liten krabat med et bankene hjerte :)
Gleden var stor :))


thumbnail_IMG_0074.jpg

Hadde skrevet en liten historie til de, som jeg leste, så fikk de se et UL bilde.
 
Her fortalte jeg i dag, uke 10. Mine er 10 år (gutt) og 6 år (jente). Det har vært kjempetøft og holde det skjult pga kvalmen og oppkast. Var på TUL i uke 6 og i går 10 uker, fikk da se en sprellende liten krabat med et bankene hjerte :)
Gleden var stor :))


Vis vedlegget 197091

Hadde skrevet en liten historie til de, som jeg leste, så fikk de se et UL bilde.

Såå fint skrevet dette var!
 
Vår blir 3 i oktober så venter så lenge som mulig :) han skjønner det er noe siden jeg bare ligger på sofan men han er så liten så har jo forståelsen enda:)
 
Hei :)
Jeg har fundert en del på dette selv, så jeg tenkte jeg måtte sjekke ut denne tråden. Alderen på barnet/barna er jo gjerne også noe å ta stilling til :)
Vi har en jente på 8 i huset som i mange år har etterspurt søsken, men hvor temaet har vært vanskelig å gi gode svar og forklaringer på da vi i grunn har tenkt lite på denne med utvidelse. Jeg var hos legen på tirsdag hvor jeg i utgangspunktet skulle vært 12+0 (etter informasjon fra kk etter tidlig UL for fire uker siden), men nå skulle det vise seg til at jeg gjerne var rundt 10+4 den dagen isteden. Har ikke hatt mens siden 20.Mai, men som da ofte forekommer uregelmessig som gjør at eksakt termin og hvor langt jeg er på vei har vært noe vanskelig å finne ut av. Tenkte i utgangspunktet å fortelle det etter uke 12 når enn det måtte være, for å være på den sikre siden, men på en annen side kunne det også være greit å vente til magen blir synlig. En ting er vi i hvert fall enige om, at jenten vår blir den første til å vite noe :)
 
13+0 og ikke tenkt å si noe enda :) De enste som vet er søstrene våre og et par venner. Ellers vil vi holde det hemmelig en liten stund til, men popper magen plutselig da må det jo sies før ;)
 
Vi fortalte det i uke 10, så nå vet alle det :p
 
Vi fortalte det til ungene etter OUL begge gangene. Ville fortelle de litt mer konkret, kjønn osv. Første gang var eldste 4 år. Andre gang var ungene 6 og 1,5. Nå er de 8, 3,5 og 1,5. Tror vi skal fortelle det etter UL i uke 12. Skal uansett ikke vite kjønn denne gangen. Dessuten har hun på 3,5 år allerede spurt om jeg har baby i magen, så klarer vel ikke skjule så mye lenger :)
 
Vi fortalte det til gutten vår på fem år igår, da var jeg 9+4. Har blitt nødt å fortelle det på jobb, så da skulle det bare mangle at lillegutt også fikk vite det tenkte vi. Han sa selv at han "hadde visst det", han har vel lagt merke til den bulende magen i det siste :-D. Han jublet av glede, og fikk lov å fortelle det til besteforeldrene (de visste det fra før, men spilte såklart veldig overrasket) :-D
 
Jeg fortalte det til gutten min da vi var på badet og graviditetstesten var positiv. Vi gikk ut i senga og sa til mannen min: "what, there are four people in bed!", men nå er jo han bare 11 mnd og skjønner ingenting :D
 
Nå har vi fortalt det til jenten vår på 8 år her hjemme :) Hun ble helt satt ut og trodde først ikke på oss, men da jeg kom med bilder fra ul skjønte hun at det ikke var noe spøk. Hun ble kjempe glad og gleder seg veldig til å bli storesøster og er veldig spent på om det blir en lillesøster eller lillebror hun får. Så inntil videre har hun og far valgt et kjønnsnøytralt navn til den lille: " René " (Veldig midlertidig hehe) . Kjekt var det også å få dele det med resten av familien, så nå er katta utav sekken :) <3
 
Jenta vår har akkurat blitt 5 og vet enda ingenting. Vi skal på OUL i desember og vite at alt er bra og kjønn om mulig først :) Så får hun forhåpentlig vite det 23 desember og resten av familien 24. Om ikke magen blir for stor til den tid :p
 
Back
Topp