Når fortelle de andre barna i huset om babyen?

Lie87

Flørter med forumet
Her klør det i fingrene etter å dele den store nyheten med ungene. Vi har ei på 6 og en på 4. Men har bestemt oss for å vente til uke 12 og etter tul.
Men det blir vanskeligere å vanskeligere å holde på hemmeligheten. For det første har jeg flydd på do og kastet opp en del den siste uken. Jeg må hele tiden komme på unnskyldninger til hvorfor jeg ikke bærer på 4-åringen noe mer (bruker som regel vond rygg) men som i går når han slo seg løftet jeg han opp i refleks for å trøste han og det ilte en smerte gjennom magen, som om noe sprakk. Etter litt hvile var det helt fint igjen.
Ikke orker jeg like mye som før heller. Føler alt hadde vært enklere pm de visste det..
Men for det første så føler jeg ikke så små burde oppleve en sa hvis en kan forhindre det. Også var det resten av offentligheten da. Vet 6-åringen hadde klart å holde på hemmeligheten. Er værre med 4-åringen :p

Vil derfor høre deres tanker og meninger om når dere deler nyheten med ungene i huset :)

Dette lurer jeg litt på også... Min 4 åring skjønner at det er noe. Han spurte meg frustrert igår hva det er med den magen min. Jeg tror kansje han er litt bekymret. Sist var han yngre, og da sa vi ikke noe, takk og lov. Siden vi opplevde veldig sen abort.. Men nå er det vanskelig syns jeg. Han VET jo at det skjer noe og vi er jo til vanlig en veldig åpen familie og det er jo det han er vandt til også!

Dette lurer jeg litt på også... Min 4 åring skjønner at det er noe. Han spurte meg frustrert igår hva det er med den magen min. Jeg tror kansje han er litt bekymret. Sist var han yngre, og da sa vi ikke noe, takk og lov. Siden vi opplevde veldig sen abort.. Men nå er det vanskelig syns jeg. Han VET jo at det skjer noe og vi er jo til vanlig en veldig åpen familie og det er jo det han er vandt til også!
Litt det jeg tenker også. At vi står for åpenhet og ærlighet her i huset :) men å holde det hemmelig er jo til barnets beste i den forstand da :) Han her har heldigvis ikke koblet alt enda. Men spør meg ofte om jeg fortsatt må kaste opp osv så han skjønner at noe er det..

Det er vanskelig altså... Men nå har jo denne 4 åringen fått oppleve død flere ganger på ett år og er liksom blitt klar over at ting kan skje og at det kan føles vondt og leit. Og han har en hukommelse som er helt rå. Så jeg lurer jo også litt på om det kansje vil gagne oss å være åpne om hva som skal skje. Vi venter nok litt til, men hvor lenge til er jeg ikke sikker på. Hvis noe skjer så blir jeg veldig lei meg, kansje mer enn sist også fordi nå vil jeg så gjerne at alt skal gå bra. Hva skal man liksom si da, mamma er lei seg fordi...? Han er 4,5 år om en måned og blir 5 dagen jeg har termin.. Hmmm...

Her fortalte jeg det til åtteåringen i går.. 10+3. Har vært på 2 TUL og alt er bra. Tenkte set var greit å fortelle hvorfor mamma har vært så dårlig og bare sover når hun er hjemme om dagen. Jeg har jo sett at han har vært bekymret. Han tok det veldig fint :)

Vi skal til jordmor uke 12, og forteller 6-åringen etter det. Synes ikke vi kan forvente at hun skal holde det hemmelig, så når hun får vite det er det liksom greit at flere får vite :)

Vi fortalte det til barna da vi var 7+2 på vei, altså for litt over en uke siden. Jenta vår på 7 hadde spurt mannen min om det var noe alvorlig galt med meg, og sagt at hun ville gjerne vite det om jeg var alvorlig syk. Hun vet at omgangssyke ikke varer så lenge.

Vi er enige om at det er vår hemmelighet, men det er ingen krise om de forteller det. Magen er blitt så stor så fort, og skikkelig babykul, og alle ser jo at jeg er blek og dårlig, så vanskelig å holde det skjult uansett.

Vi får bare krysse fingrene for at det går bra, og det gjør det jo mest sannsynlig. :-)

Har fortalt det til eldstemann på 14 slik at han vet hvorfor formen er så som så og at han hjelper til litt ekstra nå som sambo er borte på jobb :)
Skal på tul fredag neste uke og om alt er bra da så forteller vi det til mellomsten på 7. Minstemann er så liten så han skjønner det ikke. Han skal kun få seg en body som forteller alle andre det ;)

Vi fortalte det da jeg begynte å kaste opp som verst fordi barna ble skremt av at mammaen var syk hver dag. Så det er vel 3 uker siden nå :)

Spurte barna mine om de trodde mamma hadde baby i magen å da var svaret jeg fikk at nei da måtte jeg ha mye større mage :p så tenker å fortelle det til de etter oul. Vise de bilde da :)

Her klør det i fingrene etter å dele den store nyheten med ungene. Vi har ei på 6 og en på 4. Men har bestemt oss for å vente til uke 12 og etter tul.
Men det blir vanskeligere å vanskeligere å holde på hemmeligheten. For det første har jeg flydd på do og kastet opp en del den siste uken. Jeg må hele tiden komme på unnskyldninger til hvorfor jeg ikke bærer på 4-åringen noe mer (bruker som regel vond rygg) men som i går når han slo seg løftet jeg han opp i refleks for å trøste han og det ilte en smerte gjennom magen, som om noe sprakk. Etter litt hvile var det helt fint igjen.
Ikke orker jeg like mye som før heller. Føler alt hadde vært enklere pm de visste det..
Men for det første så føler jeg ikke så små burde oppleve en sa hvis en kan forhindre det. Også var det resten av offentligheten da. Vet 6-åringen hadde klart å holde på hemmeligheten. Er værre med 4-åringen :p

Vil derfor høre deres tanker og meninger om når dere deler nyheten med ungene i huset :)
Ville ventet til etter sjansen for å miste har sunket litt. Men forstår det er vanskelig.
Gratulerer med baby i magen forresten :)

Min er så liten at han skjønner det uansett ikke nå. Men han blir 2 år rundt termin, så kommer vel til å prøve å forberede han litt når det nærmer seg.

Har fortalt det til eldstemann på 14 slik at han vet hvorfor formen er så som så og at han hjelper til litt ekstra nå som sambo er borte på jobb :)
Skal på tul fredag neste uke og om alt er bra da så forteller vi det til mellomsten på 7. Minstemann er så liten så han skjønner det ikke. Han skal kun få seg en body som forteller alle andre det ;)
Vi fortralte det til han på 7 i dag og han ble kjempeglad, jublet og hoppet opp og ned :D
Og det kom ganske kjapt at han ønsket seg ei søster :P

Min er så liten at han skjønner det uansett ikke nå. Men han blir 2 år rundt termin, så kommer vel til å prøve å forberede han litt når det nærmer seg.
Samme her. Tenker å prøve å forklare litt når vi finner frem babytingene og si at dette er lillebrøster sitt. Er veldig spent på hvor mye hun kommer til å forstå og hvordan hun kommer til å reagere når hun får se babyen! Tipper jeg kommer til å sitte som en tårefoss så jeg ikke ser noe av det :p

Vår blir 3 iløpet av jula, tenker å vente lengst mulig med å si det! Ser for meg det blir en laang ventetid for han :p

Her fikk jentene på 7 og 2 år vite det på fredag. Var da 11+0 og hadde akkurat sett et bankende hjerte på ultralyd samme dag. :)

Har egentlig ikke bestemt oss. Skal på TUL i uke 10, så etter det en gang :-)

Back
Topp