Når fortelle barna det?

HappyC

Forelsket i forumet
Marsboerne2017
Er det noen som har erfaring med dette? Min sønn blir snart 3 og har tenkt litt på når og hvordan jeg skal si det:) naboen fikk nettopp ei jente og sønnen min har etter det spurt meg om jeg har baby i magen:p

Sent from my iPhone using BV Forum

Det tenker jeg på også! Vesla mi blir 2 i Jan så hun tenker nok ikke tanken selv enda, men hun bør nok ikke vite noe som helst før resten av verden også et klar for nyheten ;) Tenker vi forteller henne det en dag el to før det er offisielt.

Barna mine fikk vite det samme dag jeg testet positivt. Så i går lå alle 3 på magen og lyttet:P
Minsten er på 2,5 år så han tror jeg ikke skjønner så mye av det ennå men :)

Kommer ikke til å fortelle det på lenge enda, det ble så fælt for han sist gang når vi mistet at jeg får helt vondt av tanken på å putte han inn i samme situasjon igjen.. selv om jeg vet at jeg ikke kan skjule det for alltid.. ikke lett det der..

♡august 2010 - min lille fantefu♡
♡juli 2013♡min lille engel♡
♡lille spire - april/mai 2015♡

Min på snart 3 år tror tviler jeg på at skjønner helt hva dette vil si, men han er en liten sladrekjerring som repeterer mye av det vi sier, så venter en liten uke før vi sier det ordentlig til han ;)

min på 4 har spurt om baby i mange mnd. sier han ønsker seg ønskestjerne til bursdagn så han kan ønskr seg en lillesøster/lillebror ♡
eldste på 7 syntes det er mest mas med babyer hehe.
men tenker vi sier det etter tidlig ul eller uke 12

• Liker
Reactions: EJ
I fjor måtte me fortelle bonusjenta mi at ho skulle bli storesøster ganske tidleg fordi eg var så dårleg. I år ventar me litt - gubben bestemmer i år ;)

❤️Gutt februar 2014❤️

Vi delte det veldig tili forrige gang, levde i bobla og glemmer at hun forteller til alt og alle:/. Så tungt å forklare alle at det ikke gikk veien. Samtidig en utrolig spesiell opplevelse å ha henne med nesten fra dag en :).
Men venter nok til uke 12 denne gang ..

Jeg vil vente lengst mulig. Sist "sladret" datteren min til alle at hun skulle bli storesøster, var veldig shipt og måtte fortelle en jente på 2,5 at lillebror er i himmelen. Vet hun ikke skjønte noe, men hun merket at noe ikke var som det skulle. Jeg var jo veldig lei meg, og jeg hadde vondt i magen i noen dager. Så hun var veldig opptatt av at mamma har vondt i magen sin og at jeg måtte spise maten min. Vil ikke at hun skal måtte gjennom det igjen.

Han er 2,5år så forstår nok ikke så mye, men vi snakker åpent om det rundt ham. Poengterer det bare ikke spesifikt at mamma har baby imagen, da han tar etter stortsett alt vi sier fortiden;p så redd han hadde gått å sagt det rundt i barnehagen osv;)

Telefontasting
Gutt12 og lillebaby mai15

Jeg tror vi venter til etter OUL med å si det til ungene. I hvert fall til uke 12 og etter at jeg har vært på en UL og sett at alt ser fint ut. Tenker ventetiden blir lang nok, så haster ikke med å si noe..

Vi venter til vi forteller det til familien i uke 12 sånn ca, etter en tidlig ul :) vil se at alt er ok, og ser ut til å gå bra først..:)

Minste er 2 år så vi blir nok ikke å si det før det vises fysisk. Storebror på 16 vet det. Ønsker ikke ar han tilfeldigvis får vite det på annen måte, og greit at han vet ift. Formen min osv. Hvis det går galt så tenker jeg at det er greit at han vet fordi han da vil skjønne noe er galt med meg.

Jeg vil vente så lenge som mulig. Mista i uke 11+5 i August, få dager før vi skulle fortelle det, så det blir nok ikke sakt noe før jeg er kommet godt over 12 uker.
Men hvis jeg blir dårlig å kaster opp mye, kan det bli vanskelig å skjule for ei smart frøken på snart 13 år :p

Jeg vil helst klare å vente til etter ordinær ul, både til ungene og til venner/familie. :)
Spesielt for ungene blir det lenge nok å vente uansett! :)

Tenker vi forteller det til barna samme dagen vi forteller det til foreldrene våre.
Det blir tidligst uke 10, men jeg tenker vi forteller det i uke12:)

Vi tenker å fortelle det i uke 12. Kunne tenkt oss å vente til etter OUL, men så lenge klarer jeg aldri å holde stilt likevel :P

Jeg vil prøve å vente så lenge som mulig før guttene mine får vite det, i hvert fall til magen viser godt. :-)

Har ei på 5 som leenge har mast om å bli storesøster!:) tenker vi venter så lenge som mulig, slik at ventetiden ikke blir så lang for henne:) samt at det ikke lenger kan være hemmelig for noen, da hun kommer til å rope det ut:) tenker det blir rundt uke 12, om formen holder seg fin:)

Venter til 12 uker med å fortelle det, og da kan alle andre få vite det også :)

Back
Topp