Når fortalte du at du var gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Graviditetstesten er positiv. Du er gravid og dere skal bli foreldre – enten for første gang eller igjen. Kanskje er dere fylt med motstridende følelser: På den ene siden vil dere rope det ut høyt og fortelle det til alle, på den andre siden vil dere ha deres lille hemmelighet en stund til.

Når er det egentlig riktig å fortelle nyheten?

Jippi, vi er gravide! Hysj??

Uke 7 til de nærmeste, uke 14 til noen venner. Har ikke gått "offentlig" ut med det, men jungeltelegrafen har vel gjort litt og så blir det vel en overraskelse for resten når det kommer en tass i mai :)

Denne gang klarte vi å holde det hemmelig frem til rundt uke 10, etter ul. Ganske morsomt :) Forrige gang visste alle det omtrent når jeg var 5-6 uker på vei.

veldig tidlig (4uk-6uker) med mine første. Denne grsviditeten ventet vi til noen uker med å fortelle.

Fortalte det tidlig til ei venninne, av praktiske årsaker. Skulle bo en helg hos henne og siden jeg hadde lagt bort både snus, alkohol og en del matvarer orka jeg ikke å lyve. Fortalte vel til henne i uke 6 ca, til nær familie og nære venner etter tidlig UL i uke 12, og til andre venner litt etterhvert som det passa seg sånn. Ikke offentliggjort noe på Facebook e.l

Vi fortalte det i uke 10 etter tidlig ultralyd :)
Svigermor har mast ganske intens etter barnebarn i 1 år nå, så vi ville gi henne nyheten i bursdagsgave :)
Da måtte også min far få vite det :) Resten av familien fikk vite det i uke 11-12! Kan ikke beskrive reaksjonen til svigermor når hun forstod at hun endelig skulle bli bestemor .P

Til nærmeste familie i uke 16.. Noen nære venner i uke 17, resten i uke 20. Har ikke offentlig gjort det på facebook, har bare sagt det til bekjente etter hvert som vi har truffet dem. Men nå ser jo alle det da :p

fortalte det tidlig til noen venninner.familie rundt uke 11 og resten på fb etter oul:)

Til foreldrene våre, ett par dager etter positiv test. Søsken fikk vite etter tidlig ul, rundt uke 6-8, begynte også å fortelle noen venner da. Jobb og resten måtte vente til uke 12. (Sjefen sa jeg det til i uke 6-7 pga kvalme) facebook fikk vite det etter ul i uke 28;-)

Fortalte det til praksislærer og de fire medstudentene mine I uke 9. Var så kvalm og dårlig form at jeg følte for å forklare hvorfor jeg ikke klarte å yte mine vanlige energiske 100%..... Foreldrene våre og poden fikk vite det i uke 13, og resten av familien etter ul.

Veldig tidlig til de aller nærmeste venninnene mine. Farmor og farfar fikk vite det når jeg var ca 8 uker (heldigvis for mistet farfar kort tid etterpå og han ble så glad når han fikk høre det)
Farmor sladret videre til en del så var ikke så veldig lenge hemmelig etter det og når jeg var 13 uker på vei klarte ikke sambo holde seg lengre så da skrev han det på Facebook

Fortalte det til mine beste venninner ganske tidlig, ellers var det en hemmelighet til uke 12 :-)

Liten gutt i mai <3 Termin 27.05.15

Back
Topp