Når fortalte du at du var gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Marthe
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Marthe

Guest
Graviditetstesten er positiv. Du er gravid og dere skal bli foreldre – enten for første gang eller igjen. Kanskje er dere fylt med motstridende følelser: På den ene siden vil dere rope det ut høyt og fortelle det til alle, på den andre siden vil dere ha deres lille hemmelighet en stund til.

Når er det egentlig riktig å fortelle nyheten?

Jippi, vi er gravide! Hysj??

Fortalte mor og søster i uke 6, men pappa fikk ikke vite noe før uke 20, etter ultralyden

En uke etter positiv test.. til nærmeste familie.. offentlig etter u12

Var på privat tidlig ultralyd i slutten av uke 9 og fortalte det til familien da. Arbeidsgiver og venner fikk beskjed i uke 12 også offetliggjorde vi det på Facebook da vi hadde vært på OUL uke 17 :-)

Fortalte det til foreldrene våre i uke 8 og til nærmeste familie uke 14. Offentlig etter oul uke 19 :)

Her presset svigers det ut av meg i uke 9 eller noe... Lite hyggelig da det var før jeg var komfortabel med det.
Min familie fikk vite det i uke 12. Fortalte det til min lillesøster først mens hun var på besøk i uke 7. Ikke planlagt, men jeg var så kvalm og lei av å spy i smug. :P Jeg trodde hun hadde skjønt det før jeg sa det, men hun hadde ikke merket noenting! :P

uke 6 til familien og arbeidsgiver, samt alle andre vi møtte. Siden jeg var så dårlig var det umulig å holde det skjult uansett. Publiserte på facebook i jula, da var jeg vel 5 mnd eller no.

Back
Topp