Når fortalte du at du er gravid?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Stine
  • Opprettet Opprettet
M

Moderator Stine

Guest
Graviditetstesten er positiv. Du er gravid og dere skal bli foreldre – enten for første gang eller igjen. Kanskje er dere fylt med motstridende følelser: På den ene siden vil dere rope det ut høyt og fortelle det til alle, på den andre siden vil dere ha deres lille hemmelighet en stund til.

Når er det egentlig riktig å fortelle nyheten?

Jippi, vi er gravide! Hysj??

Foreldre og søsken på begge sider fikk vite det to dager etter positiv test, én nær venn hver fikk vite det da vi var 9 uker, og resten etter 12 fullgåtte :) På facebook sier vi det ikke før etter oul :)

Vi fortalte det til nære venner og foreldre etter tidlig ultralyd i uke 7. Jeg fortalte det også til sjefen fordi jeg trengte litt alibi på jobbreiser og slikt. Ellers fortalte vi det etter første svangerskapskontroll når jeg var 12+0.

Jeg er 12+3 i dag, og har enda ikke sakt det til så mange, skal på tidlig ul denne uken, så da blir det vel å fortelle det til de nærmeste og sønnen min som er 4år :) herlig å ha hemmeligheten for oss selv, men nå begynner jeg å kjenne at det blir godt å sleppe å "juge" når jeg møter venninner osv :)

Sjefen fikk vite det når jeg var 5 uker på vei, jeg var så dårlig på jobb og ble sykemeldt. Resten av nær familie fikk vite det ganske så rett etterpå siden jeg var så dårlig og fraværende. Datteren min fikk vite det på lørdag, 13 uker. Resten får ikke vite det før etter OUL ;)

Nærmeste familie fikk vite det i jula, og nære venner litt etterhvert som vi traff dem utover i januar. Etter vellykket ul i uke 12 har det vært fritt fram å si det til hvem som helst :)

Har ikkje fortalt det til nokon - er 13 veker i morgen. Hadde egentlig tenkt å fortelle det til min familie i helga, men så var eg plutselig ikkje klar til å fortelle det. Skal til jordmor på torsdag, er alt ok då så forteller eg det neste helg - då er eg passert 14 veker :)

sjefen til samboeren fikk vite d i uke 6-7 fordi jenta her i huset va mye syk og æ klarte ikke være aleina med ho så samboeren måtte ta all sykedaga på ho da...klarte ikke skifte bleia hennes uten å brekke meg... så fikk mine foreldra vite d i uke 8 sia æ gikk sykemeldt, min sjef i 9 og dem æ jobbe tettest med for når æ kom tilbake i uke 10 trengte æ tilrettelegging... to av mine beste venninne fikk vite d like etter positiv test... idag 12 uke. Kollegaene til samboeren i forrige uke og mine får vite neste uke...mens kommende storesøster og familie skal få vite til helga...

Vi fortalte til hans familie og min nå nylig ca 10 uker. Skal på første kontroll hos legen nå på fredag 11+6 så etter det forteller jeg det på jobb. Fortalte det til en kollega jeg jobber tettest med i uka 8-9 for trengte litt hjelp med løft og hun synes jeg var blitt så slapp samboeren gleder seg vilt til å hyle det ut og legge det på Facebook. Jeg liker godt hemmeligheten enda, men blir deilig å kunne si det også

Rundt 10 uker :) til familie så ble det på julaften, og da var jeg bare 6 uker. Var litt tidlig, men mannen min klarte ikke å tie lenger ;)

Back
Topp