Når forsvant rompa og lår?

friele

Elsker forumet
Jeg har jo fårtt større rompe og lår i løpet av svangerskapet,dere som har vert igjennom dette før og og fikk større rompe og lår da.gikk det fort vekk igjenn etter fødsel?
Jeg har jo hørt på mange av dere som gikk opp masse i tidligere svangerskap,gikk veldig fort ned igjen etter fødsel,men forsvant det ekstra på rompe og lår og raskt?

Rompe og lår er igrunn det siste som går... men alikevel når du får barnet så blir det automatisk mange turer osv for dem fleste, så det tar nok ikke så lang tid - men jeg tror ikke det er så alt for mange som er rett tilbake i normalen med engang, kroppen bruker 9 mnd på å gjøre babyen klar for verden igrunn. kg raser kanskje av, men hotmonelt osv så tar det tid å komme tilbake[:)]

Ja en tenker liksom på de som sier at nesten alle kiloene forsvant innen to tre uker,da lurer jeg jo på om rompe og lår bare forsvant det og..Men kan liksom ikke tro det heller.....Tror ikke det vil ta så kjempe lang tid,men noe må en jo regne med[:)]

Med førstemann gikk jeg opp 28 kg. 4 dager etter fødsel hadde jeg gått ned 20 av dem. De siste 8 måtte jeg pent trene bort[&:][8D]

Hehe ja en kan vel ikke regne med at alt bare forsvinner av seg selv.....Må nok bare innse at en må jobbe litt for det....Nå har jeg ikke noen håp om at jeg kommer til å komme ned i det jeg veide,men en vil jo det egentlig,det blir jo dyrt å måtte kjøpe så mye nye og større klær......[:)]Men men det er vel egentlig det siste en tenker på når en sitter der med ett under i armene[:)]

Jeg gleeeeeeder meg til å shoppe nye klær når jeg har fått av meg disse fantastiske kiloene.
Ikke det at det kommer til å være absolutt nødvendig, men å unne seg noe nytt etter å ha labba rundt i joggings og store gensere i mange måneder så er det godt å få seg noe nytt[:D]

jeg gikk opp 22 kg sist svangerskap. jeg la på meg en del på rompe og lår, men etter bare 4 uker kunne jeg bruke gamle bukser igjen[:)] men jeg gikk masse turer hver dag og ammet[:D] vet ikke om jeg er like heldig denne gangen...hehe[:D][:D]

Jeg gikk ned alle 18kg etter at jeg fikk førstemann i løpet av et par måneder. Men jeg hadde alikevel større rumpe/lår enn før... Selv om vekta gikk tilbake... Fikk bredere hofter... Men det er kvinnelig det, og jeg hadde jo blitt mamma [:D]

Med Linnea gikk jeg opp 30 og bare ned 15. Så da jeg ble gravid med Hedda veide jeg allerede 15 for mye + at jeg la på mg enda 30kg... [&:]

1 år etter Heddas fødsel veide jeg 86kg!! Mot normalt 60kg.... [&o]

Jeg starta da på et høy-protein-kosthold for å gå ned i vekt. Og klarte å ta av 25kg på 1år. Jeg gikk egentlig ned mer, men la på meg et par igjen. Og har klart å holde meg rundt der med noen kg + -  helt til jeg ble gravid nå...

På første svangerskapskontroll denne gangen veide jeg 66kg. Nå veier jeg allerede 81kg, og begynner å bli litt desperat... [&:] Er livredd for å legge på meg like mye... Jeg har jo 9 uker igjen til termin, og kan fort legge på meg minst 10kg til....
Håper jeg klarer meg med max 20kg tilsammen med de 15kg jeg har lagt på meg til nå....

Og det at man raser ned i vekt av å amme har i hvertfall aldri fungert for meg. Enda jeg har ammet i 8-9mnd hver gang.... [8|]

ORIGINAL: Champ

Jeg gleeeeeeder meg til å shoppe nye klær når jeg har fått av meg disse fantastiske kiloene.
Ikke det at det kommer til å være absolutt nødvendig, men å unne seg noe nytt etter å ha labba rundt i joggings og store gensere i mange måneder så er det godt å få seg noe nytt[:D]

Det er jeg heeeeeelt enig i...Ser på alle de fine kjolene og toppene og capri buksene og ALT sommer tøyet,jeg har SÅÅÅÅÅ lyst på....Så mannen har sagt at når skattepengene kommer og jeg har gått ned de kiloene jeg har behov for,så skal jeg shoppe meg gal,hihi...ÅÅÅÅÅÅÅ det blir digg[:D][:D][:D]

ORIGINAL: cha85

jeg gikk opp 22 kg sist svangerskap. jeg la på meg en del på rompe og lår, men etter bare 4 uker kunne jeg bruke gamle bukser igjen[:)] men jeg gikk masse turer hver dag og ammet[:D] vet ikke om jeg er like heldig denne gangen...hehe[:D][:D]

Hehe da får en bare håpe en er like heldig...Og at de turene og amminga hjelper litt da.....[:D]

ORIGINAL: BlåBobler

Jeg gikk ned alle 18kg etter at jeg fikk førstemann i løpet av et par måneder. Men jeg hadde alikevel større rumpe/lår enn før... Selv om vekta gikk tilbake... Fikk bredere hofter... Men det er kvinnelig det, og jeg hadde jo blitt mamma [:D]

Med Linnea gikk jeg opp 30 og bare ned 15. Så da jeg ble gravid med Hedda veide jeg allerede 15 for mye + at jeg la på mg enda 30kg... [&:]

1 år etter Heddas fødsel veide jeg 86kg!! Mot normalt 60kg.... [&o]

Jeg starta da på et høy-protein-kosthold for å gå ned i vekt. Og klarte å ta av 25kg på 1år. Jeg gikk egentlig ned mer, men la på meg et par igjen. Og har klart å holde meg rundt der med noen kg + -  helt til jeg ble gravid nå...

På første svangerskapskontroll denne gangen veide jeg 66kg. Nå veier jeg allerede 81kg, og begynner å bli litt desperat... [&:] Er livredd for å legge på meg like mye... Jeg har jo 9 uker igjen til termin, og kan fort legge på meg minst 10kg til....
Håper jeg klarer meg med max 20kg tilsammen med de 15kg jeg har lagt på meg til nå....

Og det at man raser ned i vekt av å amme har i hvertfall aldri fungert for meg. Enda jeg har ammet i 8-9mnd hver gang.... [8|]

Nei det er vell ikke alle det funker for.....Jeg kan godt forstå at du er redd for å legge på deg som de andre gangene,men jeg MÅ si at du ser FANTASTISK ut....Etter det jeg kan se på mage bildene så har du en kjempe flott kropp....[:)]
Nei det skal ikke være like enkelt for alle.Jeg håper og at jeg ikke går så myyye mer opp nå,blir vanskelig å få av da...Men ja noen kvinnelige former må en bare ønske velokmmen,er bare fint det[;)]

Har fått litt større rumpe, lår og pupper..
Samboer vil ikke at jeg skal miste den fine rumpa så jeg får trene i herdig for å beholde litt. Han mener jeg bare har godt av litt former da jeg var litt "strek" før. hi hi

Med førstemann så la jeg på meg 9 kg og 4 dager etter fødsel hadde jeg gått ned 10. For meg var det litt krise da jeg var for tynn da jeg ble gravid også. Fortsatte og rase ned mens jeg amma og veide lenge under 45 kg. Jeg er 170 cm så jeg så jo helt skrekkelig ut! Den gang hadde jeg hverken rumpe eller lår. Tok nesten fire år før jeg klarte å komme opp i idealvekta mi på 56-59 kg.

Med andremann gikk jeg inn for å legge på meg i svangerskapet og la på meg 14 kg. De ekstra kg jeg la på meg da kom nok på rumpe og lår for de ble store! Den gangen raste ikke kiloene av på samme måte som første gangen så jeg bomma jo litt på strategien min. Tok noen mnder før rumpa og lårene kom tilbake til normalen, men jeg var bare glad for at jeg ikke så anorektisk ut jeg.

Denne gangen kommer jeg til å legge på meg atskillig mer enn forrige gang og regner med at jeg må jobbe skikkelig for å bli kvitt det jeg ikke vil skal være der... Når bekkenet tillater det blir det nok mange og lange turer på meg ja...

Merker at kroppen blir eldre og at den forandrer seg med årene.

Back
Topp